mijn hondje heeft suiker!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

mijn hondje heeft suiker!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:53

sinds een paar dagen weet ik dat mijn hondje suiker heeft en ik wilde eigenlijk gewoon graag even mijn verhaal kwijt...

vanaf mijn geboorte hebben wij thuis een hondje gehad: lady. toen ik 14 was is zij door ouderdoms kwaaltjes ingeslapen. zon drie kwart jaar later zijn we in het asiel gaan kijken voor een nieuwe hond. en ja hoor de familie was meteen helemaal verliefd op dit zielige beestje. ze was super mager ( 12 kilo) en had ook heel weinig haar. maar ze was hartstikke enthousiast en levendig. toen we haar een dagje op proef mee mochten nemen naar huis bewees ze dat nog eventjes extra. ze is helemaal gek op spelen. als honderd keer de bal gooid, zal ze m 2 honderd keer op halen en terug brengen. zo leuk vond ze het. bij het asiel kregen we te horen dat ze zwaar verwaarloosd was geweest ( dat was ook duidelijk te zien ) en dat ze samen met de baby van het gezin waar ze woonde uit huis was gehaald door de kinderbescherming omdat ze allebei super slecht verzorgd werden. daardoor wilden wij haar heel graag hebben om haar een verder fijn leven te geven. het enige nadeel was: ze was al 9.... dat hadden we niet verwacht. waarschijnlijk was ze dus zo speels omdat ze dat nooit heeft gemogen.maar ze was ondertussen flink bijgetrokken, ze woog inmiddels 21 kilo en had bossen haar. maar nu beginnen alle kwaaltjes op te komen. een half jaartje geleden begon ze ineens heel moeilijk te lopen met één poot. het bleek artrose te zijn. een ontsteking in haar schouder, te vergelijken met een tennisarm. ze kreeg er antibiotica voor en de ontsteking is wel weg gegaan, maar ze mag nu nooit meer spelen. een paar weken geleden begon ze ineens heeeel veel te drinken, en te plassen. het kwam er letterlijk uitlopen als ze gewoon lag te slapen. wij dachten eerst dat ze incontinent begon te worden. maar ze begon ook steeds meer af te vallen. terwijl ze wel gewoon normaal bleef eten. na een tijdje werd ze zo mager dat we er mee naar de dokter zijn gegaan. nou blijkt ze ouderdoms suiker te hebben. ze woog nog maar 15 kilo, en was dus weer bijna terug bij af. volgens de dokter had ze het niet lang meer volgehouden als we er niks aan deden. vanaf nu moet ze elke dag 2 spuiten hebben en om de 2 weken moet ze op controle. vandaag is ze voor het eerst op controle geweest. ze was niet aangekomen maar in ieder geval ook niet meer afgevallen! en haar bloedsuikerspiegel was weer in orde! ze kan dus nog wel eventjes mee!

Afbeelding
op deze foto kun je goed zien hoe mager ze is in haar zij. helaas heb ik geen goede foto van toen ze wat dikker was om het mee te vergelijken.


Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:55

Ik heb je gepbt.


Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:02

Met de juiste medicijnen kan ze nog erg lang mee hoor!
Wij hebben net 2 weken geleden afscheid genomen van ons suikerpatientje, maar dat was 2,5 jaar nadat de dierenarts van de echte eigenaresse zei dat het hondje maar moest inslapen, want die mevrouw zou dat toch niet kunnen betalen en regelen.
Dus Jane mee naar ons huis.
Ze heeft nog lekker 2,5 jaar hier in de rondte gescharreld.
Iedere ochtend eten en dan een injectie en aan het eind van de middag weer eten.
Werkte erg goed.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:31

Ik kan me niet voorstellen dat een dier met wisselende beweging/energie behoefte dus ook zo goed is in te stellen.
Ik weet wel dat ik het mijn dieren nooit aan zou doen om als suikerpatient door het leven te gaan. Daarvoor heb ik zelf iets te veel ervaring er mee.

Fiesta, freiberger, what else?

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 18:14

nou thnx voor jullie reactie, volgens de dokter heeft onze hond er verder geen last van dat ze suiker heeft... ik ben er niet zo bekend mee is het zo erg dan als je het hebt?? ik bedoel er zijn toch medicijnen??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Blacky94, Bontfire, herr_balou, laran, manonutjuh, singa, stalxpaard, zonnebloem18 en 211 bezoekers