Endurance holterberg, zwaar, maar ok.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Endurance holterberg, zwaar, maar ok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 15:41

Vrijdagavond laat. Inpakken van de auto, want de volgende dag zou ik mijn eerste endurance gaan starten. Redelijk wat water ingeladen en het lijstje dat ik van Mazzel had gekregen nagelopen.

Zaterdag vroeg naar de manege. Daar begon de ellende, ze had nog geen hooi gehad… Dus maar wat brok naar binnen gepropt en proberen te laden. Dat liep niet zoals ik gewenst had. Iedere keer stond ze erin, en als mijn mams, dan aan de gang ging met de stang, liep ze er net zo hard weer uit. Met longeerlijn erachter geprobeerd, maar dat was ook geen succes, zie viel op haar knieën de trailer uit. Daar had ze dus al een paar wondjes op haar benen, verder was er niet zo veel te zien, maar ik hield mijn hard vast voor de voorkeuring. Gelukkig stond ze er uiteindelijk toch nog redelijk vlug in, opeens bleef ze wel in de trailer staan wachten tot de stang dicht was.

Op het terrein was ze heel lief. Ik was echter super zenuwachtig, en heb mijn paard te weinig gepusht hooi te eten. Gelukkig heeft ze wel de hele tijd gras gegeten.
Voorkeuring was prima, hartslag 44, lekker gedraai en gekijk, maar opzich was ze heel lief. Locomotie een A, dus gelukkig geen echte schade van de val, hoewel ik wel verwachte dat ze later die dag wat stijf zou worden.

Toen lekker op weg. Het ging super goed, ze liep als een trein al zwalkend over de weg, te kijken naar alle interessante dingen.
Vlak na de oversteek van de toeristenweg, reed ik nog verkeerd. Iemand zei me dat ik de bordjes blind had moeten volgen, dat deed ik, alleen iets te blind geloof ik. Toch een paar km extra gereden op deze manier. In een galopje maar teruggereden. Ze wilde steeds niet drinken, en na het koelen en aanbieden van een appeltje ging ik dan ook redelijk snel langs de groompunten. Dit had ik beter een beetje rustiger aan kunnen doen bedenk ik me achteraf.
Twee km voor de P/A gaan stappen. Daar kwam ik aan met harstslag 60, niet heel super dus, maar ik mocht door, wel zonder koelen trouwens want mijn grooms waren niet op de P/A (communicatie stoornisje Haha!). Na de P/A dus toch nog wat blijven stappen, tot ze zelf weer aangaaf te willen draven. (ook daar moet ik wat voorzichtiger mee zijn denk ik de volgende keer)

In iedergeval, ze vond het super leuk, tot we de tweede afslag naar huis misten (we reden op eigen terrein). Toen dacht ze hee, het gaat verkeerd hier. Gelukkig begon ze toen wel te drinken, dus dat was voordelig. Het laatste pad was erg stenig, en dit vond ze bepaald niet fijn met haar gevoelige blote hoeven. Rustig aangedaan dus, en besloten haar volgend jaar in ieder geval voor op ijzers te zetten. Ze werd toch wat stijf merkte ik, en ik had het idee dat ze moest plassen. (pas in de trailer heeft ze dit daadwerkelijk gedaan (maar ik bleek toch gelijk te hebben, en daar was ik dan wel weer blij mee).
Twee km voor de finish gaan stappen en er naast gaan lopen, dat vonden mijn benen ook wel fijn Knipoog
Met 54 over de finish, dus dat hadden we gehaald.
Bij de trailer lekker afgesponst en getroeteld, vergeten te laten drinken of nat hooi te laten eten, omdat ik dacht dat de tijd daarvoor te kort was. Ze had duidelijk wel honger, want ze keek een ander paard bijna het hooi uit de mond tijdens het wachten op de nakeuring.
Nakeuring was ook goed, wel enigszins sloom vonden ze haar, dus beetje in de gaten houden, dat plan had ik al dus was ok. Een B voor locomotie, wat ik na een trailerval en lopen over steentjes niet zo raar vond.
Bij de trailer viel ze aan op het natte hooi en het water. Hapje hooi, slokje water. De tugor ging super snel beter (het eerder gedronken water begon ook te werken) en ze werd weer helemaal fit.
Laden ging met behulp van een vriend van een bokker hier ook super.
Dus ik is super trots op het princessenbeest.

Sorry voor het lange verhaal, (ben er nogal vol van Lachen ) Hebiig heel veel geleerd.

P.S. Sta trouwens niet in de uitslag, omdat er perongeluk was ingevuld dat mijn vetkaart kwijt was. Nouja, is maar kennismaking, maakt niet zoveel uit. Heb ongeveer 9.3 km/h gereden.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:50

Goe hoor Prinnie! gefeliciteerd!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:51

Gefeliciteerd!! Lachen Hihi, heel WD staat straks vol met Holterberg. Hyper! Nee hoor, er waren helemaaal niet veel bokkers aanwezig Haha!.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 15:52

Ghi hi, de wedstrijd is wel erg populair onder bokkers he, nouja, het was gezellig.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:58

Roskur schreef:
Hihi, heel WD staat straks vol met Holterberg. Hyper!


Wacht maar tot komend weekend SGW Gorssel is geweest, daar gaat zo'n beetje de andere helft van Bokt naartoe. Tong uitsteken

Leuk verslag Prinnie, en mooi dat jullie je eerste rit zo goed hebben uitgereden! Zeker na de spanning van eerder op de ochtend. Volgend seizoen dus 'voor het echie'! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:10

Van harte gefeliciteerd!
En jammer dat je niet in de uitslag staat, ik vind dat je daar zeker hoort!
Hartstikke leuk dat je je eerste rit zo fijn gevonden hebt, en ik ben HEEL blij dat je mij over 3 weken weer komt groomen in Ommen!!!
En een pluim voor Princess!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:21

super prinnie OK dan!
welke wedstrijd ga je nu weer rijden of ben je nog niet besmet met het endurancevirus?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:39

Super de super! Klinkt allemaal goed Maaike, is je startkaart al onderweg? Knipoog

En gezellig dat je nog even kwam buurten!


Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 20:12

Nou startkaart komt volgend jaar, maar als je ziet hoe ze me tegemoet staat te glimmen vandaag, dan heeft zij vast wel zin in nog zo'n rit.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:22

Hee, goed gedaan joh! Gefelici!
Vindt het heel stoer van je dat je gelijk de 38 km deed trouwens. OK dan!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:49

gefeliciteerd hoor!!!! bikkel!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:19

Maike, super hoor OK dan!

Kasje stond ook al zo mega te glimmen, heerlijk om te zien Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:53

Super gereden! Leuke wisselwerking ook in het begin met Salt en Princess Haha!
De paden waren inderdaad niet altijd even fijn voor de hoeven, kan het ook wel aan Salty's hoeven zien dat ze over steen gelopen heeft zaterdag.
volgend jaar dus de echte klasse I en nu al klasse om de 38 gelopen te hebben!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:11

Leuk verslag en fijn dat het zo lekker is gegaan op je wedstrijd, al doende leert men inmers Lachen Wanneer is de volgende? Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers