Verstandskiezen trekken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Verstandskiezen trekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:11

Ik moest vandaag voor controle naar de tandarts.
Alles was verder goed, alleen moet ik volgende maand mijn verstandskiezen laten trekken Nagelbijten / Gniffelen
Wie heeft dit al gehad en wat kan ik ervan verwachten?

Nieuw profiel! Eindelijk


Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:31

ik heb ze (nog) niet. maar ik laat ze niet trekken voordat ik er echt last van krijg.
de tandarts kan wel zeggen dat ze eruit moeten, maar zolang ik er geen last van heb, laat ik ze zitten (als ik ze krijg Tong uitsteken )

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:38

Ik zal mijn verhaal maar niet vertellen, want dan ga je niet meer!
Ik ben 2 x geweest (2x 2tanden), en er ging heel wat fout...
Maar ik zal wel een uitzondering zijn geweest.
En leg maar vast koude kompressen in de vriezer!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:42

Ik heb mijn verstandskiezen al sinds mijn 12de...en ze zitten er nog steeds in.
Zolang ik er geen last van heb blijven ze mooi zitten Lachen
Veel succes bij de tandarts

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:55

carola schreef:
Ik zal mijn verhaal maar niet vertellen, want dan ga je niet meer!
Ik ben 2 x geweest (2x 2tanden), en er ging heel wat fout...
Maar ik zal wel een uitzondering zijn geweest.
En leg maar vast koude kompressen in de vriezer!


Motiverend berichtje Haha!

Bij mij begint er nu een door te komen geloof ik. Ik had een paar dagen terug enorm pijn in mijn smoel, linksonderin-achterin zeg maar Haha! Het ligt er geloof ik aan of je ruimte voor de kiezen hebt. Zo niet, dan moeten ze eruit. Volgens mij heb ik ruimte genoeg, en zo niet, dan toch Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:01

tjeetje heeft ze pas alle 4 laten trekken, ze is nu op vakantie, maar als je haar pb't vertelt ze je haar verhaal wel (positief)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:19

Ik heb ze twee weken geleden laten trekken (2) en volgende week gaan de andere twee.
Het trekken zelf voel je nie tomdat het verdoofd word, alleen zijn die prikken niet echt aangenaam.
Vervelend werd het pas toen de verdovinh uitgewerkt raakte. Ik dacht eerst nog van, nou valt wel mee en ben nog lekker mijn paard gaan rijden maar wat heb ik daar een spijt van gehad!!!!
Daarna is het een week lang stijf geweest, en kon ik mijn mond bijna niet opendoen (en zie er dan maar eens een boterham doorheen te proppen Haha!)
Ik zou zeggen, leg de koude compressen maar vast klaar en haal maar wat extra paracetemol of ibuprofen. Ik heb niet lang geleden ook éen topic hierover gemaakt miscchien kun je daar ff kijken en als je nog meer wilt weten, pb me gerust.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 23:16

Bedankt alvast voor de reacties.
Ik hoop maar dat het bij mij goed gaat en dat ik er niet veel last van ga krijgen, maar gelukkig duurt het nog een maand!

Nieuw profiel! Eindelijk

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:41

Bij mij is er nu 1 verstandskies aan het komen. (hij is er al voor de helft)
Ik heb wel een keer 4 tanden meoten laten trekken voor m'n beugel.
Dat deed wel heel zeer, omdat de verdoving nog niet goed was ingewerkt. Bloos
En bloeden dat het deed.. Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:16

*scheitert meld zich* Zit al een jaar er tegenaan te hikken. Een verstandskies die gewoon recht zit trekken vind ik nog tot daar aan toe. Maar eentje ligt scheef. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik durf niet.....
Als ik mezelf zover krijg, sla ik potjes olvarit in, jeweetwel vloeibaar babyvoer.....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:18

ach het is een eitje, ik heb bij alle 4 geen last gehad. Bij 2 die 's ochtends getrokken zijn heb ik 's middags gewoon les staan geven en 's avonds de stallen uitgemest.....tja of ik ben gewoon een bikkel dat kan ook Clown

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:19

Ik geloof dat ik mezelf onder algehele narcose laat brengen..Ik haat de tandarts..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:22

mijn tandart roept dat ook al 4 jaar tegen me maar gelukkig heb ik mijn eigen mening en ik wil dat ze blijven zitten...

sterkte!

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:51

Ik had een een tijdje terug erge last van mijn onderkiezen en had dus een afspraak gemaakt bij de tandarts. Volgens hem was mijn BOVENSTE verstandskies niet goed en moest eruit. Gelijk paniek dus want ik ben echt doodsbang voor spuiten, bloedprikken is al een compleet dram...
Ik dacht dat ik een nieuwe afspraak moest maken maar hij deed het meteen!!! Eer dat die spuit er in zat waren we een kwartier verder en zat mijn make-up op mijn wangen van de tranen. maar ik heb niks gevoeld!!! Wel een heel irritant krakend geluid maar ik vond het echt meevallen.

Ze zeggen wel dat het pijnlijker is om je onderste eruit te trekken en volgens mijn tandarts word dat altijd in het ziekenhuis gedaan. En dat je daar meer last van kunt krijgen.

Als ze eruit zijn heb dan wel altijd kauwgom bij je want je denkt constant dat je echt uit je mond stinkt

Ik wens je heel veel sterkte

Jareina rust op de eeuwige groene weide

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:38

Bij mij viel het ook super mee, het vervelendste vond ik de verdoving.

Ik moest ze beiden (boven en onder) kanten laten trekken, plus nog xtra kiezen die aan de binnenkant doorkwamen (m'n tandarts had zoiets nog nooit gezien.

Maar drie aan de ene kant en 4 aan de andere kant (zat ook nog een klein kiesje achter mijn verstandskies links).
Ik had dus een te kleine mond voor zoveel tanden zei de tandarts (eerste keer dat iemand zei dat ik een 'te kleine' mond heb Haha! )

Als de verdoving uit werkt dan voelt het ff vervelend, maar daar krijg je pijnstillers voor. Gewoon innemen als je er last van heb. En dan 1tje voor het slapen gaan.

De 1 heeft er meer last van dan de ander, je moet het gewoon op je af laten komen en niet gek laten maken. Er zijn echt veel vervelendere dingen dan dit...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:54

Mijn tandarts gebruikt een middeltje (Lidocaine) dat ze op een watje in je mond legt op de plaats waar ze gaat spuiten. Dat werkt namelijk plaatselijk verdovend. Gevolg: je voelt dus helemaal niets meer van die spuit. Echt zo ideaal!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:58

Zoek even op "verstandskiezen", er zijn al heel veel topics over dit onderwerp.

Overigens zijn er bij mij nu drie uit en ik heb er echt nauwelijks iets van gemerkt. En normaal gesproken ben ik best wel een schijterd bij de tandarts... Er zijn dus niet alleen maar horrorverhalen! Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:08

Ik heb 4 weken gelden de eerste twee laten trekken, en 1,5 week geleden de laatste twee. Het viel mij heel erg mee.
De eerste keer wordt er een foto gemaakt van je gebit, daarna krijg je de verdovingsspuiten (voel je bijna niks van) en dan mag je weer gezellig terug naar de wachtkamer. Na ongeveer een kwartiertje mag je naar binnen. Je krijgt zo'n groene doek over je hoofd met een gat voor je gezicht (die heb ik even wat naar beneden getrokken zodat ie ook op mijn ogen lag Knipoog ) en dan voel je wat geduw in je mond, je hoort wat kraken en hij is eruit. Dan wordt het gehecht, en dan gaat de andere.
Na 5 minuten sta je weer buiten.

Het trekken is dus niet zo erg. De weken daarna wel Scheve mond
De eerste keer heb ik geen last gehad van nabloeden, de tweede keer wel. Ik schrok me dood toen ik mijn mond opendeed....
Zodra je thuis bent meteen ijs op je wang doen (liefst nog eerder), en de hele dag blijven koelen. Dat werk echt, bij mij zag je helemaal niks. Niet blauw, en ook helemaal niet dik.

Ik heb wel veel last gehad van napijn. Ongeveer 10 dagen is het blijven steken en kloppen (gelukkig krijg je lekkere zware pijnstillers mee Lachen ), daarna is het weg. Verder had ik enrom last van mijn kaakgewricht, kon mijn mond ook haast niet opendoen. (Maar ook daar werken die pijnstillers goed tegen Lachen ).

Wat ik heel irri vond waren de oplosbare hechtingen. Kreeg er een hele vieze smaak van in mijn mond Misselijk. Na een weekje gaan ze loslaten.

Na 2 weken heb je er echt helemaal geen last meer van, na ongeveer een week kan je weer kauwen aan de geopereerde kant.

Onder doet het meeste pijn (na het trekken, nogmaals het trekken zelf voel je niks van!), boven voelde ik bijna niet.

*Maar oeh wat ben ik blij dat ik er vanaf ben zeg.*

*edit* Ik lees hier wel dat iedereen zegt: 'Zolang ik er geen last van krijg laat ik ze niet trekken'. Nou, die van mij waren nog niet eens door (zaten voor een groot deel nog onder mijn tandvlees) en die mochten er al uit. Had er helemaal geen last van, maar ik had geen ruimte in mijn mond waardoor mijn gebit anders scheef zou gaan staan. Dus ik heb meteen een afspraak gemaakt, hoe eerder ze eruit waren, hoe beter!

:D

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:23

Bij mij is er nu net de eerste aan het doorkomen, rechtsonder. Ik heb er al wel last van gehad, maar laat 'm lekker zitten. Hoef voorlopig ook niet naar de tandarts, dus tis wel goed zo. Als ik die verhalen hier lees....

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:08

Ik ga morgen bellen, meuh.... ik wil niet....

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:14

Ik ben begin augustus ook voor controle geweest en toen kwam mijn tandarts ook met het idee dat ik m'n verstandskiezen moet laten trekken.
Totaal overdonderd heb ik een afspraak laten maken voor 22 september (dus nog 2 weekjes) Nou mooi niet dat ik ga he, ik heb er totaal geen last van, dus dan gaan ze er ook niet uit.
Mochten ze er ooit wel uit moeten mogen ze mij platspuiten (narcose) want ik hou helemaal niet van de tandarts en als het zo moet durf ik straks niet meer heen Scheve mond

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:28

Het valt best mee ben ze alle 4 al kwijt. Goed laten verdoven en ze zijn er uit voor dat je het merkt, als je tenminste een goede tandarts heb. je moet alleen goed opletten met eten want er mag geen vuil in het gat komen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:36

bij mij was het geen pretje maar die lagen ook nog diep in de kaak.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:41

Heeft je eigen tandarts het gedaan of een kaakchirurg?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:20

Mijn tandarts roept het ook al eeuwen! Maar die kan het lekker vergeten, want zolang ik ze niet voel, mogen ze lekker blijven zitten!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chinnie, fohadie, fotolijstje, GrapeshotBot, HappyBuddha, Laibadji, luuntje, RoronaZorro, VosjeN, Youri123, Zil en 167 bezoekers