[NH] Artikel Nh in de bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

[NH] Artikel Nh in de bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 10:33

JAJA, wie heeft de bit al gelezen?
Ik vond het een goed en zeer zeker waar artikel OK dan!


Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:30

Ik ben het met je eens, het is een goed artikel. Er staan wel vaker goede artikelen over NH in Bit. Vind het ook erg goed dat in die artikelen ook altijd duidelijk wordt dat NH goed samen gaat met andere dingen om met je paard te doen. (Niet van dat hokjes denken van of dressuur of buitenrijden of NH)

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:19

nee, ik heb de bit niet, waar gaat het dan over? ben wel benieuwd

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:15

ik heb de bit niet, gaat het over NH in het algemeen of hebben ze nog een bepaalde manier,
of is het wat ermee te bereiken valt etc...
mag samengevat hoor, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

prompter

Berichten: 11033
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:28

Ik vond het artikel bepaald slaapverwekkend - deze woorden heb ik hier op bokt ook al zo vaak langs zien komen, NH staat voor de meeste mensen gelijk aan commercieel, bij Bit blijkbaar ook Lachen. Bit had het zó van bokt over kunnen nemen *LOL*.

Niks nieuws dus Gaaaap

Extremely rare and Beyond Compare

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:18

heb gister even in de bit gegeken in de winkel, maar ik kon het helemaal niet vinden, in welke bit staat het dan Verward

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:28

t zal wel weer zo'n piepklein stukkie zijn Clown hahaha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

prompter

Berichten: 11033
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:09

sanne83 schreef:
heb gister even in de bit gegeken in de winkel, maar ik kon het helemaal niet vinden, in welke bit staat het dan Verward


Hij ligt pas dinsdag in de winkel, maar abonnees krijgen hem zaterdag al. Essentie van het artikel: heel mooi wat de NH-goeroes doen, maar ze stappen in dezelfde valkuil als de conventionelen en willen snel en veel geld verdienen. Ach ja...

Extremely rare and Beyond Compare

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:35

hihih, denk dat ik de bit maar eens ga kopen dan Clown

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:43

of beter: ff de bruna binnen lopen als je op het station toch op je trein moet wachten en ff snel in 5 minuutjes het artikel lezen Haha!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Zitha

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:12

Het staat in Bit 113 op blz. 15 onder het artikel Paardenfluisteraars.

Het gaat er in het artikel om of het NH niet te commercieel wordt/is geworden. Citaat;"Horsemanship leer je niet uit een boekje of van een video, terwijl dat wel de middelen zijn waarmee de fluiteraars de meeste zieltjes winnen". Als je naar de prijzen van Parelli kijkt dan weet je al genoeg

Experimenteren kost niets, alleen tijd....

www.ingridfotografie.nl

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:32

Nou, ik heb toch een heleboel Horsemanship uit boekjes en video's geleerd. En dat was toch een heel stuk goedkoper dan wanneer ik dat allemaal via privelessen had moeten leren!

Tsja, waar mensen de waarde niet van kennen, is iedere prijs te duur voor...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:17

Ik heb meer de indruk dat de journalist een clinic of i.d van Ray Hunt wilde bijwonen, weg gestuurd werd en toch dit even wilde noemen............

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:31

marina schreef:
JAJA, wie heeft de bit al gelezen?
Ik vond het een goed en zeer zeker waar artikel OK dan!


Je bedoelt het artikel over de paardefluisteraars in de laatste Bit?
Een goed stuk! Een aanrader voor mensen die wat te zeggen hebben over elkaars zienswijzen. Laten we gewoon van elkaar leren, i.p.v. elkaars denkwijzen af te keuren. Haal er datgene uit wat op jou en je paard van toepassing is.
Dat is tenminste mijn mening.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:32

Biepmiep schreef:
Ik heb meer de indruk dat de journalist een clinic of i.d van Ray Hunt wilde bijwonen, weg gestuurd werd en toch dit even wilde noemen............


Ik denk wel dat je het hele stuk als 1 artikel moet lezen en er niet een paar stukjes uithalen.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

Zitha

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:55

yarka schreef:
Laten we gewoon van elkaar leren, i.p.v. elkaars denkwijzen af te keuren. Haal er datgene uit wat op jou en je paard van toepassing is. Dat is tenminste mijn mening.


Ben het helemaal met je eens Lachen . Ik heb zelf ook het e.e.a uit boeken gehaald en een aantal clinics gezien. Je haalt uit allemaal wat, wat bij jou het beste past. Ik vind het alleen jammer dat sommige hun artikelen/lessen zo gigantisch duur maken .

Experimenteren kost niets, alleen tijd....

www.ingridfotografie.nl

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:03

Dat vindt ik ook een groot probleem ja.
Ik zou graag een aantal freestyle lessen e.d. willen bij wonen, alleen kosten ze zo veel. Sparen dan maar...

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:47

callippo schreef:
Nou, ik heb toch een heleboel Horsemanship uit boekjes en video's geleerd. En dat was toch een heel stuk goedkoper dan wanneer ik dat allemaal via privelessen had moeten leren!

Tsja, waar mensen de waarde niet van kennen, is iedere prijs te duur voor...


precies mijn woorden,
uit die boekjes leer je de techniek goed, de boekjes van parelli zijn heel uitgebreid, maar niet veel mensen nemen de tijd ze goed te bestuderen,
het is wel zo naar mijn idee dat er gewoon een aantal mensen zijn die het nooit kunnen leren omdat ze simpel weg het gevoel niet hebben of een veel te grote ego...

en verder ga ik in dit soort topics niet meer reageren,
het is zinloos om mensen te overtuigen, ik doe waar ik me zelf goed bij voel en waar mn paard snel bij leert omdat ik zijn taal gebruik,
wat anderen daarvan vinden moeten ze zelf weten en als ik zoveel geld uit wil geven aan die paketten, laat me...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:32

SuperRoos schreef:
en verder ga ik in dit soort topics niet meer reageren,
het is zinloos om mensen te overtuigen, ik doe waar ik me zelf goed bij voel en waar mn paard snel bij leert omdat ik zijn taal gebruik,
wat anderen daarvan vinden moeten ze zelf weten en als ik zoveel geld uit wil geven aan die paketten, laat me...


Helemaal mee eens, het heeft absoluut geen zin om mensen te overtuigen. Ik denk dat het ook de bedoeling is dat we advies en onze mening over bepaalde dingen geven. En wat een ander daaruit oppikt is leuk. En doen ze er niets mee...jammer dan.
Ik doe net als jij, ik gebruik wat ik denk dat voor mij en mijn paard zou kunnen werken en de rest niet.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 18:53

Maar het artikel gaat niet alleen over dat de "paardenfluisteraars geld willen verdien. Er is bijv aangehaald, en dat vind ik mooi, dat veel mensen de klassieke rijsstijl niet meer goed onder de knie hebben. En ja de paardenfluisteraars prrofiteren hiervan! En ja ze verdienen goed geld, en daar doen ze het voor!
Citaat: Gejaagd door geld, persoonlijke eer, en tijd doen ze excact hetzelfde als in de traditionele rijkunst. De paardenfluisteraars geven clinics warin ze in een half uur een wild paard zadelmak maken. Niet door het te begrijpen en geduld te beoefenen, maar door hen te overdonderen.
Oke tuurlijk doen ze het niet allemaal zo, gelukkig niet zelf, maar het gebeurt!
Nog 1tje dan: daar waar geduld en invoelingsvermogen in het paard ontbreken kan nooit een horseman ontstaan.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:44

yarka schreef:
Ik denk wel dat je het hele stuk als 1 artikel moet lezen en er niet een paar stukjes uithalen.



Het artikel begon er mee dat de journalist werd weg gestuurd bij Ray Hunt omdat er altijd zo negatief over hem werd geschreven door de pers en daarmee was de toon voor de inhoud wel gezet vond ik.
Ik bedoel dat dat eigenlijk voor de schrijver de aanleiding was om te schrijven over het NH gebeuren.
(Kan helaas niet lettelijk citeren, blad ligt op mijn werk).

De journalist had er ook niets over kunnen zeggen maar het moest toch gezegd worden blijkbaar.

callippo

Berichten: 3198
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:39

Biepmiep schreef:
Het artikel begon er mee dat de journalist werd weg gestuurd bij Ray Hunt omdat er altijd zo negatief over hem werd geschreven door de pers en daarmee was de toon voor de inhoud wel gezet vond ik.
Ik bedoel dat dat eigenlijk voor de schrijver de aanleiding was om te schrijven over het NH gebeuren.
(Kan helaas niet lettelijk citeren, blad ligt op mijn werk).

De journalist had er ook niets over kunnen zeggen maar het moest toch gezegd worden blijkbaar.


Ik was dr bij (bij Ray Hunt he). Die journalist werd echt niet weggestuurd omdat Ray geen pers erbij wilde hebben. Die journalist weigerde pertinent om de normale toegangsprijs voor de demo te betalen!
Hij dacht wel ff gratis binnen te mogen omdat hij toevallig bij de Bit werkte.

Nou, zo werkt het dus niet Tong uitsteken

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 02:09

Haha, zo lees je nog eens wat Lachen
Als het zo zit dan is de uitleg van deze journalist wel een heel erg vrije interpretatie van de werkelijkheid, maar, gezien wat erover staat in het artikel, zou dat heel goed kunnen.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:33

Biepmiep schreef:
Het artikel begon er mee dat de journalist werd weg gestuurd bij Ray Hunt omdat er altijd zo negatief over hem werd geschreven door de pers en daarmee was de toon voor de inhoud wel gezet vond ik.
Ik bedoel dat dat eigenlijk voor de schrijver de aanleiding was om te schrijven over het NH gebeuren.
(Kan helaas niet lettelijk citeren, blad ligt op mijn werk).

De journalist had er ook niets over kunnen zeggen maar het moest toch gezegd worden blijkbaar.



Als dat werkelijk het voorval is geweest mag dat toch geschreven worden?!
Ik vond het, het totale artikel gezien, absoluut geen negatief artikel.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:34

callippo schreef:
Ik was dr bij (bij Ray Hunt he). Die journalist werd echt niet weggestuurd omdat Ray geen pers erbij wilde hebben. Die journalist weigerde pertinent om de normale toegangsprijs voor de demo te betalen!
Hij dacht wel ff gratis binnen te mogen omdat hij toevallig bij de Bit werkte.

Nou, zo werkt het dus niet Tong uitsteken


Nee dat klopt dan ook weer niet.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers