Weet iemand een goed dieet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Weet iemand een goed dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:17

hai

ik zit nogsteeds met 15 kilo extra gewicht wat ik doro mijn zwangerschap heb overgehouden.. ik wil nu echt gaan afvallen voel me niet fijn zoals ik nu ben..
Maar hoe? ben ooit 11 kilo kwijt geraakt door te stoppen met snoepen en cola licht te drinken... maar daar heb ik een jaar over gedaan.. wil nu een beetje sneller resultaat..

Ik moet wel veel vezels eten dit ivm probleem (dikke)darm

kan iemand een goed dieet voor mij samen stellen?


Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:21

Nou ik zou ook wel een goed dieet willen hebben,ben twee jaar geleden gestopt met roken en er is in die tijd dus stiekem zo'n 17 kilo bij gekomen die ik nu toch wel weer kwijt wil Scheve mond

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:21

Sporten dame !!!!! Haha!
Je moet ervoor zorgen dat je minimaal drie keer op een dag eet
dus ontbijt - lunch - avondeten.
Probeer zo veel mogelijk magere produkten te eten veel groente en bak je vlees of vis op de grill.....minder vet en nog veel lekkerder ook!
Drink minimaal 2 1/2 liter water op een dag en het liefst ook voordat je gaat eten, dan vul je je maag al een beetje.
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat in de schaal van 5 moet eten...., maar waar dat allemaal uit bestaat zou ik even voor je na moeten vragen !
Het is niet echt een dieet maar ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:26

als je naar google gaat..en zoekt naar:
dieet menu's..
dan krijg je allemaal van die menu's...zitten best nog leuke bij hoor Lachen
heb het zelf ook gedaan..!
en heeft veel geholpen *LOL*

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:28

Bedankt voor de tips

even een aanvulling...


ik ben vegetarier en helaas door mijn versleten rug kan ik niet veel actiefs meer doen Scheve mond

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:33

ooh!
maarre..op die site heb je ook menu's voor vegetariers Haha!
mischien dat het je kan helpen!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:43

Thanks ik heb t een en ander gevonden en uitgeprint ga t eens proberen

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:47

oke!!
veel succes ermee Haha!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:59

Er is weer wat nieuws dat boek van Dr. Phill die altijd bij Oprah komt/kwam. Het is geen dieet maar hij geeft je een andere kijk op je leven. Je veranderd dus je eetpatroon ed. Ik heb het boek niet zelf gelezen maar hoor er wel goede verhalen over. En wat hierboven staat sporten!!!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:09


Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:14

Heeeeeel veeeeel water drinken.
Maar dan echt zo'n 3 glazen ieder uur.
Dan loop je wel de hele tijd op en neer naar de wc, maar afvallen doe je zeker!


Veel succes trouwens. Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:16

inderdaad veel water, en absoluut geen thee. Thee krijg je honger van. Na het avondeten niets meer eten, behalve voor het naar bed gaan 1 sinasappel met vezels (alles eraan laten zitten), dit geeft gedurende nacht een masage in je maag waardoor je lichaam snachts werkt. Een nadeel, door de vitamine c kan het zijn dat je moeilijker slaapt. Verder kleine maaltijden gebruiken, maakt niet uit hoeveel en waneer. En als je het koud hebt, gebruik van maken, zo maakt je lichaam meer energie aan en dus verlies je ook caloriën. Klinkt absurd maar je moet het proberen. Op een gegeven moment gaat je lichaam het gewoon vanzelf doen. Weet natuurlijk niet of het voor iedereen werkt. Mij heeft het wel geholpen. Ik woog bijna 100 aan het eind van mijn zwangerschap (was 30 kilo aangekomen) nu weeg ik 65 en na elke maaltijd krijg ik het koud, mijn voedsel word nu direct verteert na het eten.
Succes.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:10

blensink"]
inderdaad veel water, en absoluut geen thee. Thee krijg je honger van.
[/quote]
Ik weet niet waar je deze urban legend hebt gehoord, maar hij is mij in ieder geval totaal onbekend. Wat is er aan thee anders dan aan water?
[quote="blensink"]
Na het avondeten niets meer eten, behalve voor het naar bed gaan 1 sinasappel met vezels (alles eraan laten zitten), dit geeft gedurende nacht een masage in je maag waardoor je lichaam snachts werkt. Een nadeel, door de vitamine c kan het zijn dat je moeilijker slaapt.
[/quote]
Ook dit is een absolute urban legend. Je lichaam is 24 uur per dag actief, dus ook als je slaapt. Het eten van een sinaasappel voordat je naar bed gaat is dan ook totaal op niets gebaseerd.
[quote="blensink"]
Verder kleine maaltijden gebruiken, maakt niet uit hoeveel en waneer.
[/quote]
Dat zou dus betekenen dat je de hele dag door zoveel mag eten wat je maar wilt, zolang het maar in kleine porties gaat? Het is beter om je aan de 3 hoofdmaaltijden te houden. Daarnaast neem je dus kleine tussendoortjes om de gaten op te vullen.
[quote="blensink"]
En als je het koud hebt, gebruik van maken, zo maakt je lichaam meer energie aan en dus verlies je ook caloriën. Klinkt absurd maar je moet het proberen. Op een gegeven moment gaat je lichaam het gewoon vanzelf doen. Weet natuurlijk niet of het voor iedereen werkt. Mij heeft het wel geholpen.
[/quote]
Als je gestrest bent verbruik je ook meer en als je ziek bent verbruik je ook meer. Dit zijn echter niet de normale manieren om caloriën te verbranden.
[quote="blensink schreef:
Ik woog bijna 100 aan het eind van mijn zwangerschap (was 30 kilo aangekomen) nu weeg ik 65 en na elke maaltijd krijg ik het koud, mijn voedsel word nu direct verteert na het eten.
Succes.

Misschien is het dan leuk om te weten dat iedereen al standaard zijn voedsel direct verteerd. Sterker nog, de vertering begint zelfs al in de mond Bloos!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:22

Wat er aan thee anders is dan aan water? De theïne en andere stofjes erin Knipoog

Het is wel degelijk zo dat je verteringsstelsel 's nachts een break neemt.

Je kan perfect proberen gezond af te vallen met een vezelrijk dieet (ik heb ook last van spastische darmen Knipoog )
Aardappelen eruit en vervangen door volwaardige pasta en volwaardige rijst. Witbrood, "grijs" brood, volkoren brood eruit en vervangen door multigranen brood.
Als je de koekjes echt niet kan laten, ze vervangen door Lu Prince Start/Lu Ptit Dejeuner/Liga Continue (trage koolhydraten: vullen sneller, verteren trager en zorgen voor langdurige energie)
Je hebt trouwens ook drie soorten ontbijtgranen van Kellog's die zeer vezelrijk zijn.

Geen frisdrank, vruchtensap uit pak, niet te veel alcohol, ... maar wel veeeeeeeeeel drinken (ik drink gewoon water)

Het helpt enorm als je (snelle) suikers/koolhydraten zo veel mogelijk vermijdt/vervangt door trage suikers/koolhydraten.

Google eens op glycemische index (zou ook met een k kunnen) Knipoog

(oh ja, gaat niet supersnel, maar wel op een gezonde en blijvende manier)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:23

oke ze vraagt wat te doen, dit zeg ik, verder kun je ermee doen wat je wilt

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:25

Ga maar thee drinken na een poosje krijg je trek.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:26

Nog vergeten!!! Je groentes stomen (en als het even kan, de rijst ook)!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:41

Leentje: Trage koolhydraten vullen niet langer, het duurt langer voordat ze in actie komen.
Ja gaat dan dus juist meer eten, omdat je nog honger hebt.
Snelle koolhydraten werken vrijwel meteen, na ongeveer 10 minuten tot een kwartiertje.
Als je deze twee combineert krijg je dus het beste resultaat.

Koolhydraten hebben weinig met afvallen te maken.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:01

Calorien tellen !!!

Ik heb mezelf op 1200 calorien per dag gezet en mijn vriend staat op 1500 calorien per dag.
Ik moet ca. 6 kg afvallen, waarvan ik er nu in 1 1/2 week al 3 kwijt ben. Mijn vriend moet ca. 10 kg afvallen en is nu 2 kg kwijt. Mijn collegaatje is met deze methode 18kg afgevallen !!!
Haal zo'n calorienboekje bij de bibliotheek en kijk goed op de verpakkingen in de winkel. Je wordt door deze methode heel bewust van wat je eet en het is echt een sport om zo te eten dat je je aan je calorietjes houdt.
Ik ben geen mens die makkelijk een dieet volhoudt en eigelijk een flinke snoeperd, maar op deze manier gaat het me vrij makkelijk af.
Veel water tussendoor drinken (weet je wel hoeveel calorien er in cola zit !!!) en als tussendoortjes wortels jatten van je paard.

Succes !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:29

bedankt allemaal!! Ik ben nu 5 dagen bezig en al een kilo kwijt!!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:51

Weight Watchers: geen honger, lekkere dingen eten, en kilo's minderen. Wat wil je nog meer...?

...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:53

bananendieet van chiquita Verward
ben er nogsteeds vernbaasd over dat je als prof zulke b*llsh*t via de post krijgt Scheve mond

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:42

esther82 schreef:
Weight Watchers: geen honger, lekkere dingen eten, en kilo's minderen. Wat wil je nog meer...?



Totdat je ermee stopt en de kilo's er weer aanvliegen.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:04

ip is afvallen levenslang (negatief) of een wijziging van je leefpatroon (positief)
je kunt er iig nooit of te nimmer mee stoppen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:46

Simpelweg zorgen dat je minder calorieeen binnenkrijgt dan dat je verbrand. Zelf ga ik niet voor de 3 hoofdmaaltijden. Tijdens zo een grote maaltijd stijgt je bloedsuikerniveau behoorlijk, daarna daalt ie en krijg je een soort van dip (vaak ook trek in zoetigheid). Als je meerdere keren per dag een kleinere maaltijd neemt, dan blijft je bloedsuikerniveau meer stabiel en krijg je niet die trek naar zoetigheid/eten en zo'n dip na de maaltijd.

En natuurlijk SPORTEN!
Ps. Gefeliciteerd met je kilootje minder!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers