deken al af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

deken al af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 16:26

Hebben jullie je paard al zonder deken staan?

Ik heb nu een tussendeken erop, ik zit te twijfelen of ik mijn zomerdeken op zal doen of niet.

Aangezien ik denk dat ze snel het land weer in kan, moet ik tegen die tijd wel mijn dekens afgebouwt hebben, ik wil haar nl niet de hele dag met een niet-waterdichte deken op het land hebben. Als het wel gaat regenen staat ze de hele dag met een doorweekt dek op.

Tips please???


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:30

als ik jouw was zou ik hem overdag af doen en als ze nog in een stal staat met luik dan zou ik een dunne deken op doen en als ze in een dichte stal staat dan zou ik der deken af laten!
mijne staat al iets van een maand zonder deken maar die staat binnen waar geen koude lucht naar binnen kan(snachts)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 16:34

dat is het hem nou juist, ik kan overdag niet naar Flair toe dus kan ik ook het dek niet afdoen. Ik ben er dus pas `s avonds.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:41

en kan niemand anders op stal hem af doen?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 16:52

nee kan niet.

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:58

Ja , toevallig heeft ze vannacht voor het eerst in haar blote kont op stal gestaan Haha! !!

Rena had 's nachts een 150-200 grams dekentje op en overdag niks ,
ook niet in de wei.

De laatste week heeft ze 's nachts nog alleen een fleece-dekentje opgehad en dan vanaf gisteravond helemaal zonder ,
lekker in haar blote billetjes ......

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:01

Mika staat ook al een tijdje zonder deken overdag, en 'snachts hangt het ervan af wat voor temperaturen er worden voorspelt...
Ik heb me ook weleens vergist hoor, dan stond ze al een paar nachten zonder deken en dacht ik dat het wel zou kunnen, maar als ik dan 'smorgens ging voeren stond ze helemaal te bibberen..Dan baalde ik wel, maar ze is verder zo gezond als een vis dus echt heel veel kwaad heeft het niet gedaan......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:07

Camilla's deken heb ik gister eraf gehaald. Vanochtend gekeken en ze was gewoon warm zeg maar. Niet dat ze het koud had.. Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:08

die v mij staat nu 3 weken zonder deken ongeveer! Pling

keep calm, I'm engaged!!! <3

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:16

graziano heeft hem nu een week overdag af, en sinds 2 dagen ook s'nachts.. omdat hij hem afdoet Haha!

vraag me niet hoe, maar graziano is in staat zijn dikke winterdeken uit te trekken, en dat nog zonder hem te slopen ook..

doet hij trouwens alleen als hij het te warm vindt, als het nog koud genoeg is volgens meneer blijft de deken om.

ik laat hem dan maar zonder, wat kan je beginnen tegen zo'n zelfstandig paard Schijnheilig Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:02

Isabeau is geschoren maar zweette zich helemaal gek, sinds een aantal dagen staat ze overdag zonder dek en afgelopen nacht voor het eerst ook zonder.

Als het zonnetje schijnt en het niet te hard waait (ik woon aan zee, dus de wind kan hier behoorlijk fris zijn) staat ze ook al zonder deken buiten.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:08

Die van ons hadden nog wel dag en nacht hun winterdek op(behalve de veulens dan Lachen ).
Een paar paarden zijn vandaag voor t eerst zonder dek de wei in geweest.
Een paar anderen, zoals die van mij (=geschoren) hebben een overgangs deken op. 's nachts gaan nog wel ff de winterdekens op, ze staan dan toch stil. Niet dat t koud is op stal maar dat lijkt me ff beter voor t afbouwen. Over een week staan die denk ik ook wel helemaal zonder deken. De geschoren paarden eerst nog ff met een overgangsdeken.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:12

vanaf morgen gaat bij mijn paarden de tussendeken pas op.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:56

Pol staat vanaf afgelopen weekend ook zonder dek, ook 's nachts, gaat prima.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:51

Bij ons staan ze overdag zonder dekens, maar alleen 's nachts nog met winterdeken...ik denk dat die er binnenkort ook af gaan. Maar 's nachts kan het volgens mij nog best fris worden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:54

Ja, ik had dat probleem dus ook, ik wilde de deken eraf hebben omdat Jurga moet veulenen. Ik heb er dus wel een tijdje de zomerdeken opgehad. Maar dat was niet gek lang. En tja, toen knapte ze met die buik uit haar deken en had ik geen vervanger. Haha! Dus ja, toen helemal er maar af. Tong uitsteken Gaat ook prima, ze staat al maanden in zomervacht.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 09:44

Barb staat sinds gisteren met een zomerdek. Tja je moet toch ooit beginnen. Ik heb zijn winterdek nog wel aan zijn stal hangen voor het geval het weer kouder wordt. Je weet nooit. Knipoog

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:28

Peru staat nu zo`n 2 weken zonder deken.
Hij is al zijn wintervacht al kwijt.. echt alles al....
best wel vroeg... en hij stond te zweten op stal met de deken, dus heb ik het er maar gewoon afgehaald.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 12:31

sja Flair heeft echt bijna geen vacht, ik denk dat ik deze week de tussendeken er nog op hou (heeft ze nu een week op) en volgende week een zomerdeken erop doe tot ze het land in mag en dan gaat ie af.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:44

Overdag zomerdeken. 's nachts met een tussendeken.
Ze mag het best een beetje warm hebben (niet té natuurlijk) dan is ze dat beetje wintervacht dat ze heeft tenminste snel kwijt.

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:06

Gisteren heeft Imker voor het eerst dit jaar zonder deken buiten gestaan. Vannacht heeft hij onder een nieuwe (geld weer op) zomerdeken gestaan en hij had het vanmorgen niet koud. Vanmorgen dus weer deken er af gehaald en zonder deken buiten gezet....

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 13:07

margreet ze heeft geen wintervacht, ze heeft echt een hele gladde vacht met superkorte haren, net alsof ze 2 maanden geleden geschoren is.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:08

Als ze helemaal geen wintervacht heeft, dan is het geen paard dat het snel koud krijgt dus dan kan ze zeker overdag best zonder deken.

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 13:43

Haha! ze heeft gewoon zoveel vet dat ze het niet koud kan krijgen Knipoog Nee hoor valt wel mee, ze heeft gewoon amper wintervacht aangemaakt, ze stond onder een hele dikke deken en die deken is er pas een week af.

Ze is trouwens 1,5 maand lang aan het verharen geweest maar dat is alweer iig een maand terug.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Mijn koukleumpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:11

Hoi!
Mijn arabier is denk ik de grootste koukleum: hij trapt tegen de herfst iedereen wakker als hij het dekentijd vindt!
Maar: vannacht heeft hij voor het eerst zonder deken geslapen (wel tegen 18.00 uur gisterenavond de luiken dichtgedaan hoor).
En... meneer heeft Dromen geslapen Slapen als een roos: we merken het meteen hoor als hij het koud heeft 's nachts. Dus volgens mij kan je paard lekker zonder jasje. Kusje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, joyce83, Sintara en 29 bezoekers