vreemde mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

vreemde mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 20:51

Ik heb alvaro nu al zo'n 3 jaar misschien al langer.

Eerst stond ik bij een kleine stal teon was die eigenaar al aan het zeiken dat alvaro zo moeilijk was en zo gevarlijke en ik weet het allemaal niet meer. Verward

Nu sta ik alweer zxo'n 2jaar op een grotere stal en ook hier weer wordt er gezeurd dat alf gevaarlijk en gemeen is. er komt ook soms zo'n meisje naar me toe zegt ze je paard is zo gemeen tegen mijn paard. Ja hallo haar paard staat tussen 30 andere paarden en dan denkt ze dat ze oh zo lief tegen elkaar blijven??

Ook als er iets gebeurd krijgt alf gelijk de schuld ookal heeft ie er niets mee te maken Verward

Waarom heeft iedereen toch zo'n afkeer tegen mijn paard!!!! Scheve mond

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:25

Wat vervelend dat iedereen zo op je paard loopt te zeuren...
Maar als zoveel mensen het doen, is het dan misschien eens een idee om een tijdje bij de wei te gaan kijken OF hij iets doet en WAT hij dan doet?
En om aan die klagende mensen te vragen WAT hij dan precies doet? Want wat is gemeen, dat is zo'n vaag begrip! Want wat je zelf al zegt; paarden in een kudde zijn niet altijd even lief tegen elkaar, maar of dat meteen gemeen is...
Veel succes.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:28

Ik ga mee met Alet, maar ik vind het wel een vreemd verhaal eigenlijk!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 00:27

ik kijk vaak eens naar alf wat ie precies doet
nou dan doet ie dus eigenlijk niets!! oke hij is wat dominant tegen "zijn" merries maar verder is ie heel aardig tegen ze hij knuffelt met ze etc. Soms valtie een vreemd paard aan omdat ie wat te dicht in de buurt van zijn merries komen. maar dit is toch normaal gedrag?? Zeker als ze met zijn 30 op 1 weiland staan. Waar geen gras op staat alleen maar balen hooi.
Hij staat heel vaak gewoon in een groep te eten met allemaal ruinen en merries is er niets aan de hand.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:50

Ik heb zowieso de idee dat ze JOU niet mogen en daarvoor je paard gebruiken als "excuus".

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:07

Moonchloe schreef: Ik heb zowieso de idee dat ze JOU niet mogen en daarvoor je paard gebruiken als "excuus".

Dat zou wel vreemd zijn want eigenlijk kennen ze me niet en hebben we helemaal geen contact. En ik ben altijd aardig en vriendelijk tegen ze gebleven ook al liepen ze weer een ste zeuren.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:12

Ja daarvoor zijn ze vreemde mensen..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:09

toch moet je denk ik ook in acht houden dat er wel degelijk "ïets" is. want op 2 verschillende stallen hebben ze er problemen mee.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:43

Op de eerste stal kende de stalhouder hem al van de vorige eigenaar. Die eigenaar heeft hem niet goed opgevoed, dus toen deed die "vaak" dingen die niet mochten. Maar toen ik hem kreeg ging hij zich correct gedragen. maar de stalhouder wou niet van mening veranderen ookal is het nu een schat van een paard.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:58

Als hij zich volgens jou nu correct gedraagt en 't een schat van een paard is, waarom zeggen die mensen van de stal waar je "nu" staat dan al die dingen? Er moet toch een rede voor zijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:27

Misschien komt het door hoe die zich in het begin gedroeg.
Hij werd bijna gelijk in de grote wei gezet, dus was die in het begin nogal aan het vechten met de andere bazige ruinen. Dus toen moesten ze nog bepalen wie welke merries kregen dit werd al snel doorverteld door de mensen.

Verder heeft alf 1 keer per ongelijk iemand een trap gegeven degene stond opeens recht achter alf. met haar paard die alf niet eens kende het ging zo snel dat ik het niet merkte. de hele stal wist het 1 minuut later. Toen was alf dus gevaarlijk. Tong uitsteken

Zou het hier door komen Verward

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:35

ja misschien wel. mensen vinden het vaak een gevaarlijk paard als iemand er door word getrapt of gebeten.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:37

maar adt is al 2 jaar geleden !!! ze zouden nu toch wel van mening kunnen veranderen?!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:06

hebben ze ook tegen mij, ze roepen om de 2 minuten, jaa je moet je paard manieren leren, Ja jouwe weer he! Boos! Zo iritant

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:51

heel vreemd verhaal ma ik ga nu hoor doeoi doei

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:38

Euhm toevallig ken ik het paard in kwestie, want ik sta op dezelfde stal...
En ik moet eerlijk zeggen dat ik alvaro ook liever niet op het land zie. Reden daarvoor is dat hij inderdaad niet zo vriendelijk is tegen andere paarden. Mijn merrie is dus een van "zijn" merries. Dus als ik haar kom halen moet ik ook behoorlijk oppassen voor hem, want hij valt niet alleen paarden aan. Mijn merrie doet hij dus niets, maar mijn jaarling grijpt hij wel, en goed ook...
Weet niet of je gehoord hebt wat hij gisteren met Obidience gedaan heeft? Die isser niet best aan toe...

Nu wil ik helemaal niet zeggen dat Alvaro een gemeen en niet te vertrouwen paard is, absoluut niet, ik denk dat hij heel lief kan zijn. Maar ik vind het wel een paard dat niet in zo'n grote kudde als bij ons in het land moet staan...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:58

Nou ja zeg, dat zeg je dan gewoon tegen haar, niet van zo'n vage zinnen, je paard is een rotpaard!! Ga met allen om de tafel zitten en zoek een oplossing!!

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:04

Waarom op bokt en niet gewoon tegen haar zelf??

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:15

Gemma schreef:
Waarom op bokt en niet gewoon tegen haar zelf??


Precies daar dacht ik ook meteen aan..

Trouwens als je het meteen zegt tegen haar heeft ze er ook meer aan en kan ze ook een oplossing zoeken!!

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:44

Gemma"]
Waarom op bokt en niet gewoon tegen haar zelf??
[/quote]

[quote="MoonChloe schreef:
Nou ja zeg, dat zeg je dan gewoon tegen haar, niet van zo'n vage zinnen, je paard is een rotpaard!! Ga met allen om de tafel zitten en zoek een oplossing!!


PARDON? Hoe bedoel je voorbarige conclusies trekken...
Ik ken Mirjam ook persoonlijk hoor dus "vecht" dit niet op bokt uit ofzo.
Waarom zou ik hier mijn mening niet mogen geven? Daar vraagt ze toch om met dit topic!
En vage zinnen, misschien moet je eens wat beter lezen dan, is gewoon een mening die hier staat, en een mening die bijna heel de stal deelt!
En ook dat weet ze want dat is vaak genoeg gezegd...

Dus misschien eerst even nadenken voordat je de conclusie trekt dat hier een of andere bokt vete aan het smeulen is!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:53

Hoho, ik denk en ik trok conlusie, en ik vind dat wat nu aan t hand is vaag. Want ze snapt gewoon niet waarom jullie haar pony niet mogen, misschien van beetje wel. Is er eigenlijk wel met haar om de tafel gegaan?

Dit blijft toch internet Knipoog

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:17

Ze snapt niet waarom haar paard niet echt geliefd is, ondanks dat dat al meerdere keren uitgelegd is...
En tuurlijk zijn er meerdere paarden die niet echt lieverdjes zijn op het land, maar het is al een aantal keer gezien door verschillende mensen dat hij wel heel hardhandig is.
Afgelopen zaterdag heeft hij nog een paard tot 2 keer toe in de sloot getrapt, paard ligt helemaal open, en kwam op 2 benen het land af...

En nogmaals, ik vind Alvaro geen rotknol want dat durf ik heus wel te zeggen, hier EN tegen TS persoonlijk, ik vind gewoon dat hij niet op het land hoort...

Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben he Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:49

Ja, dat mag iedereen, dit is een vrij land Knipoog Maar waarom bedenken jullie geen oplossing waardoor hij wel op land mag, misschien een stuk afzetten waar hij met een maatje op land mag? (ik weet niet hoe hij doet als iemand een paard van de land afhaalt)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:28

Om die reden zetten wij (bijna) alle paarden apart de wei op. Krijg je dit soort problemen ook niet.
Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk een probleem is met het paard in kwestie, anders zouden niet zoveel mensen die mening delen op twee verschillende stallen. Waar rook is, is ook vuur. Beetje naiëf dus om maar te blijven denken dat de pony niks doet.

Misschien is het een idee om hem op de wei te zetten als de rest van de paarden weg zijn. Of tenminste de hoefijzers (als hij deze heeft) eronder uit halen om nog meer schade te voorkomen. Met een maatje neerzetten zou ik niet doen als hij werkelijk zo dominant is. Paard kan best alleen staan wanneer hij de andere paarden nog ziet al dan niet op stal.

Mirjamalvaro, Moonchloe, hoe zouden jullie het vinden als de rollen omgedraaid waren? Dat jou paard in die kudde stond, laag in rang en een ander paard mept er meerdere malen op los waardoor al een aantal keer ongelukjes zijn gebeurd? Zou je dan ook zo naiëf erover nadenken?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 13:38

hallo ben ik weer eens

Meander bedoelt het niet slecht hoor we hebben al effe pb met elkaar geschreven.

(maar dat het al meerder keren aan me is uitgelegt niooit van gemerkt)

En inderdaad wou ik gewoon ff weten waaro die niet geliefd is.

Dat van die wei willen we ook maar helaas kan dat niet bij ons we hebben een waardeloze wei, en de eigenaar maakt het neits uit wat er mee gebeurt.

En ik zou het ookw el verevlend vinden als alf echt zo super verelend zou zijn. Maar soms staat die naast een ander paard rte eten gebeurt er niets omt er op een sweer iemand met de conclusie je paard is zo vervelnd. ? ze stonden naast elkaar te eten! Wat is daar dan vervelend aan.

Ik weet ook wel dat alf soms wat dominant is. Maar alf staat meetsla rustig in zijn eigen groepje op een stuk van 1 hectare.