stevige rijbroeken, niet te duur, waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

stevige rijbroeken, niet te duur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 16:12

Wie weet waar ik een sterke rijbroek kan kopen in een ruime maat? Ik deed altijd een eeuwigheid met mijn vorige rijbroeken en eigenlijk zijn die ook niet kapot, alleen pas ik er niet meer in Schijnheilig . De rijbroek die ik de laatste keer kocht in een ruimere maat is nu alweer kapot, dus die was niet sterk genoeg.
Ik zoek een niet zo duur model met (nep)leren kniestukken.
Graag tips.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:25

www.rts-sportline.de

ik vind dit super broeken en een redelijke prijs
broeken zijn zeer slijtvast en erg sterk!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 16:45

Dat zijn mooie rijbroeken, maar volgens mij gaan de maten maar tot 46. Zijn er dan alleen maar slanke dames in duistland die paardrijden? Mijn fijnste broek was tot nu toe een eurostar, maar die hebben ze niet meer (in ieder geval niet voor een normale prijs).

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:49

eveline_B schreef:
Dat zijn mooie rijbroeken, maar volgens mij gaan de maten maar tot 46. Zijn er dan alleen maar slanke dames in duistland die paardrijden? Mijn fijnste broek was tot nu toe een eurostar, maar die hebben ze niet meer (in ieder geval niet voor een normale prijs).

ow meen je dat nou? dat wist ik niet
beetje vaag dan van ze..............

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 12:19

Nog meer ideeën?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:41

Welke maat en merk zou je willen?

Voorbeeld, bijna nwe Eurostar Husar, blauw, rondgenaaid zitvlak, mt 48.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:11

Tis dat ik ze nodig heb maar vaak vind ik het zonde van mn geld.. Ze zijn zo ontzettend duur

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:26

Ik heb pas een rijbroek van Eurostar gekocht, of ze die in grote maten hebben weet ik echt niet. Hij was wel redelijk duur 102,50 euro oid!
Maar wel super kwaliteit en zit ontzettend lekker, en ook kniestukken erin!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:28

De eurostart zijn ook in herenmaten goed te dragen voor dames en vaak ook goedkoper. En anders de broeken van Divoza zitten ook perfect en zijn niet duur.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:06

Chronos schreef:
De eurostart zijn ook in herenmaten goed te dragen voor dames en vaak ook goedkoper. En anders de broeken van Divoza zitten ook perfect en zijn niet duur.


Ik ben het hier niet mee eens Ik heb een aantal broeken gehad van Mondoni (dat is het eigen merk van Divoza) en ik vind ze waardeloos Boos!
Of ze zijn zo kapot, of het leer wordt "kruimelig" binnen en buitenkant, het gevolg is dus dat het kietelt als de pest Boos!
Ze zijn wel goedkoper, maar wanneer je er maar 3 maand mee doet koop ik liever 1 keer een duurdere Bloos

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:14

Ik heb er maar eentje en die is dan zonder leer moet ik dus wel zeggen maar hij bevalt prima.. Goed het liefste heb ik gewoon eurostar

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:43

ik heb me nieuwe rijbroek gekocht bij de hyporama was 50 E kwijt met leren zitstuk en van katoen wel stevig is volgens mij wel merkloos

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:34

ik heb een aantal mondoni's en ik ben er WEL blij mee
en voor dat geld zijn ze zo slecht nog niet kijk het zijn geen cavello's of pikeur broeken die zijn niet voor niets 3 keer zo duur
de kwaliteit is redelijk maar daar betaal je dan ook niet veel voor
bij mij is er nog geen een stuk gegaan dus ,en hij pluist ook niet (binneste buiten wassen)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:37

In Woudenberg zit een zaak (Bos) die zelf rijbroeken maakt. Van diverse materiaal en ook met nepleer. Op aanvraag kunnen ze daar ook grotere maten leveren. Een belletje zou moeten verduidelijken tot welke maat ze ze op voorraad hebben c.q. ze gemaakt kunnen worden.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:55

naadje24 schreef:
www.rts-sportline.de

ik vind dit super broeken en een redelijke prijs
broeken zijn zeer slijtvast en erg sterk!


Vind ze anders wel duur hoor....99 euro vind ik niet redelijk....Tja, ligt eraan wat je krijgt natuurlijk.. Scheve mond

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:32

De Mondoni broeken vind ik ook perfect. De eurostar (goedkopere) krijg ik doorrijplekken van in mijn knieholtes. De duurdere ken ik niet (zijn me te duur). Ik heb nu een paar maand geleden mijn 3e Mondoni gekocht is ik denk zo'n 5 jaar. De eerste was wat minder mooi meer van kleur, en heb ik omgebouwd tot positie-rijbroek. De tweede is bijna 2 jaar oud, ziet er nog prima uit. En de derde is gewoon perfect (model Sahara, met hoge tailleband, de andere 2 Africa). Het nepleer gaat wel wat pillen, maar geeft geen jeukklachten bij mij. Ik vind het fijner als het nepleer van mijn oude Kentucky rijbroek. Iedere keer na het wassen wat dat zo stug, pas tegen de tijd dat ie weer in de was moest zat ie lekker....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 01:04

Skitter schreef:
Vind ze anders wel duur hoor....99 euro vind ik niet redelijk....Tja, ligt eraan wat je krijgt natuurlijk.. Scheve mond

uiteraard 100 euro uit je zak schudden valt niet mee
maar hier in de ruitersportzaken vindt ik nergens een bandplooi met steekzakken en kunstleren zitvlak voor die prijs
en zowel dan is de kwaliteit bagger

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:39

Die van Divoza zijn ook niet zo duur, dan heb je een hele leren zit, ik weet alleen niet tot welke maat ze gaan...

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:21

Citaat:
ik heb me nieuwe rijbroek gekocht bij de hyporama was 50 E kwijt met leren zitstuk en van katoen wel stevig is volgens mij wel merkloos


Ik heb ook twee rijbroeken bij Hypoplaza (zelfde keten als Hyporama --> Horselover) gekocht voor weinig geld, van Global. Volgens mij hebben ze die ook in grotere maten en met (nep?)leren kniestukken/zitvlak. Het is geen superkwaliteit, maar daar is de prijs ook naar.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:34

Ik heb altijd Mondoni Afrika rijbroeken, en ik wil nooit een ander merk meer Tong uitsteken als ik een nieuwe rijbroek nodig heb, kijk ik eigenlijk niet eens naar andere merken, ik loop naar het rek waar de Mondoni's hangen en sla aan het passen Haha!
En ze zijn niet echt duur Lachen

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:21

Ik heb niet zulke goede ervaringen met de mondoni's Maar ja, zo heeft ieder z'n eigen merk. Ik koop liever 1 keer in de zoveel jaar een dure broek ( zoals Eurostart, Cavallo of Pikuer) En natuurlijk koop ik ook heeeeel veeeel tweede hands

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:15

Mijn ervaring is toch ook dat Mondoni's veel eerder kapot gaan als van de duurdere merken. Ik denk niet dat het alleen maar aan de prijs ligt. Hou maar eens een Mondoni en een goede Pikeur rijbroek naast elkaar, niet alleen het leer voelt anders aan, maar de stof is ook heel anders.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:32

Ik heb nu 4 mondoni's in gebruik, heb ook nog een 5e gehad. 1 Sahara, 2 Africa's, 1 Tunis, en 1 met zo'n hoge band en V'tje in de achterkant.
Ze gaan korter mee dan goeie merkbroeken, maar zitten minstens net zo fijn. Na een jaar worden ze bij mij toch al wel echt minder, maar ik draag en was ze ook wel veel.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:36

ik heb ook twee mondoni's in mannenmaat, omdat ik ook niet in maat 46 pas....
ze bevallen erg goed, ik rij ongeveer 4x per week

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:38

USG/Equipar hebben ook rijbroeken met clarino zitvlak in de maten t/m 48 (damesmaat) in de prijsklasse rond 75 euro
Mijn dochter heeft 1 USG rijbroek gehad was er uit gegroeid voor ze vesleten was Haha!
Britt heeft nu 3 broeken van eurostar, verschillende modellen en daar zie je ook verschil in kwaliteit... 1 pluist (komt door de rijzweep...schijnt het) en de andere zijn nog net als nieuw.