leren paardrijden voor mij vriendin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thorn
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: zoetermeer

leren paardrijden voor mij vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 22:04

zoals belooft, als ik zou zijn begonnen met paardrijden, dan zou ik jullie op de hoogte houde.

en zodoende....

vandaag heb ik mijn eerste les gehad, en al gelijk twee keer in galop en er toen ook bijna twee keer afgevallen

maar voor de rest viel het heel erg mee....en ik heb maar besloten om niet tientallen lessen te nemen, maar om gewoon met een begeleider de duinen in te gaan

dan zorg ik dat ik een sloom paard krijg, en dan mag zei lekker doordraven...

ik kreeg al te horen van een vriend dat je dat kan doen in noordwijk, manege meeuwenoord

enige suggesties???

thanks, maarten

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:16

Joh, geef je zo snel al op?
Neem nog een paar lessen en doe het ietsje rustiger aan in de les, dan krijg je er ook meer plezier in Lachen
Je kunt wel zeggen ik neem een sloom paard, dan kan zij lekker draven (en ik neem aan ook galoperen), maar een paard is een kuddedier en zal altijd achter het andere paard aan willen. Wil je dat niet dan wordt het of stappen tijdens de rit, of lessen nemen zodat je het paard onder controle kunt houden en nog beter: ook lekker kunt galoperen!

Kop op, probeer het nog eens Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:32

je kunt het!!! maar volgens mij gaat het een beetje te snel voor je. vraag gewoon om een rustig paard, en laat de galop eerst eens achterwege Haha!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:04

Vraag eerst gewoon eens zitlessen aan de longeerlijn zonder teugels, dan komt de rest vanzelf wel. Zitten is toch de basis..... eventueel kan je misschien ergens een clinic zitles doen bij bijvoorveeld www.paardengeluk.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:37

Ik zou ook wat kalmer aan doen. Paardrijden leer je nu eenmaal niet in een paar lessen. Ik vind het erg snel als ze je in je eerste les al meteen laten galopperen.
Bij mij gebeurt dat soms pas na 10 lessen of langer. Dat ligt er maar aan wanneer de ruiter er klaar voor is...
En wat betreft dat buiten rijden op een sloom paard: ook een "slome" kan schrikken en dan is het wel fijn als je weet hoe je moet reageren!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:44

lowara schreef:
je kunt het!!! maar volgens mij gaat het een beetje te snel voor je. vraag gewoon om een rustig paard, en laat de galop eerst eens achterwege Haha!

ja, da's ook mijn mening Lachen

thorn
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:27

@ alet

ik geef het niet op, ik vondt het de eerste keer alleen best wel gemakkelijk gaan, en als ik echt lessen moet nemen gaat dat best lang duren, en ook aardig wat kosten
en als zei er vandoor gaat en mijn paard volgt....dan zullen we wel zien wat ik ervan bak...kijken of ik dan nog zo praat Lachen

@ Yorghos

persoonlijk vindt ik 10 lessen dus echt wel veel...ik denk gewoon dat ik dat geduld niet heb