Pony games ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
warringsje

Berichten: 62
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Koksijde-Belgiƫ

Pony games ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 11:46

Hoi
Ik moet binnen 2 weken een hele namiddag vullen met kinderen tussen 8 en 15 jaar. En alles moet in het teken staan van hun pony. Dus zou ik graag verschillende pony games doen. Het is wel niet de bedoeling dat ik vanalles zou gaan kopen om die spelletjes te kunnen doen, iets zelf maken is geen enkel probleem, zolang het maar niet teveel kost. Dus als jullie ideetjes hebben voor toffe spelletjes, laat het me aub weten, of anders zal het maar een saaie namiddag worden Verward

Groetjes

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:52

Wat ik op de manege wel eens heb gezien is een soort stoelendans met palen en tennisballen.
Dan moet je zo snel mogelijk een tennisbal te pakken hebben en als je hem laat vallen moet je afstijgen.
En er blijft natuurlijk iedere keer iemand over.
Zaklopen met je pony doen ze ook.
Je zou het hoofdstel uit elkaar kunnen laten halen en dan kijken wie er het snelst alles weer in elkaar heeft en op de pony.
Paarden handbal met een tennisbal en van die kleine voetbaldoelen.
Of moet je echt dingen hebben waar ze wat bij leren over hun paard?

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:43

Ik heb een tijdje geleden ook zoiets moeten organiseren en toen hebben we dit gedaan: een hindernisbaan
Je hebt nodig:
* 1 bak, 2 emmers + water 2 eieren, 5 pionen / palen
* 4 pony's, 2 teams

-> je maakt 2 teams, elk team krijgt 2 pony's
-> geef de deelnemers van de 2 teams nummers: nummer 1, 2, 3
-> de bedoeling: nummers 1 van beide teams beginnen
ze moeten eerst slalommen tussen de palen / pionen door, dan afstappen en een stuk hinkelen met pony aan de hand, dan komen ze bij de emmer aan waar het ei in zit en met hun mond moeten ze het ei uit de emmer halen. Als ze dat gedaan hebben, op de pony, en zo snel mogelijk terug. Een van de teamleden moet het ei dan overnemen en zo snel mogelijk naar de emmer rennen. Op het moment dat het ei in de emmer ligt mag nummer 2 op de pony vertrekken.

Kom je er nog uit Tong uitsteken
Het is een heel melig spelletje en vereist ook wel een beetje techniek.
Veel suc6

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:12