dankzij kinderachtig gedrag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

dankzij kinderachtig gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 08:38

maak ik alle berichten leeg........
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 15:13

hallo!

geef je hem wel genoeg been als je met je handen vraagt. het is natuurlijk wel zo alles wat je voor 1 keer vraagt moet je met je been 3 keer terugvragen anders heb je op de voorkant niks te vragen!.
maar als je dat allemaal wel doet. en hij zit gewoon te vervelen. waarom doe rij je hem dan niet een paar keer met een slofje. en dan zo. dat je hem zelf vast kan houden.! een slof hoeft namelijk niet verkeerd te zijn als je er maar goed mee omgaat. zo kan je hem even duidelijk maken dat ie niet z'n kop constant in de lucht moet gooien!>

veel succes groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 09:02

.......
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:18

hoi

als jij weet hoe je met slof moet rijden trek je hem niet naar beneden!
je rijdt niet met slof omdat je het zelf zielig vind. maar denk er maar es over na dat het voor je paard misschien wel goed is als ie wat hulp van jouw kant krijgt. want je zegt wel dat je het allemaal wel weet. maar als je het allemaal wist had je paardje ook niet met z'n hoofd omhoog gelopen!.
misschien moet je es verder kijken dan je neus lang is!.

joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:34

Een slof is hier zeker zo'n gekke oplossing nog niet hoor. Liever een keertje een slof er aan dan dat hij jou het licht uit je ogen slaat. Met de slof kun je hem prima begrenzen in het omhoog komen van zijn hoofd. als je tenminste met een slof kunt rijden natuurlijk. En dan ga ik er ook vanuit dat hier geen spraken is van verzet wegens lichamelijke problemen.
Verder zul je veel meer aandacht moeten schenken aan het nageeflijk rijden van je paard. Wanneer dat onder controle zou zijn, zou hij ook nooit zo onder de druk van het bit uitkomen.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 08:55

.................
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:16

Wat doet hij als je hem nu een paar keer juist van voren los gooid op het moment, of liever net voor het moment, dat hij zijn hoofd de lucht in gooid?
Er van tussen pieuwen doet hij toch al dus zal hij dat ook doen als je hem los gooit van voren, maar hij verliest toch het spelletje omdat jij hem niet kunt laten trekken.
Als je dit nu een paar keer doet is de lol er misschien ook zo vanaf.
Heeft bij mij wel al bij een paar paarden geholpen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:25

Ik zou inderdaad aan een hulpteugel denken om jouw probleem op te lossen. Mijn keus zou alleen geen slofteugel zijn. Is een Thiedemann geen oplossing voor jouw? Die werkt alleen in als hij zijn hoofd omhoog doet en is wat makkelijker te hanteren dan een slofteugel.

Op de site van XoNo vind je wat meer info over de verschillende hulpteugels die je kunt gebruiken.

http://www.rietdijk.com/hoofdstel.php3?q=hulpteugels
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 02-04-02 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 16:20

hallo,

ik las dit bericht, en ik heb eigelijk hetzelfde probleem met mijn pony's.
------------------------------------------------------------------------------------
ik was eerst ook super anti slof echt waar, maar heb nu eens diep nagedacht dat ik zo ook niks verder kom ermee. en heb na onderstaand verhaaltje het eens geprobeerd dus.
-------------------------------------------------------------------------------------
vorige maand ging mijn pony ineens hele korte pasjes maken en verkrampen in zijn rug, we zijn ermee naar de paardenkliniek geweest en het bleek dat hij een soort van blauwe plek, kneuzing in zijn rug had, waarschijnlijk door het zadel wat iets klapt (ik was al heel lang op zoek naar een nieuw zadel, maar hieruit blijkt dat ik dus daar te lang mee heb gewacht, en ook hoe belangrijk een goed passend zadel is)of door het rollen in de wei op b.v en steen. 2 weken geleden mocht ik weer voltigewerk met hem doen, en hem heel diep bijzetten, met zowat zijn hoofd tussen zijn knieen. omdat hij zijn rugspieren echt sterk moest hebben anders krijgt hij dit waarschijnlijk zo weer als hij zware arbeid doet. begin deze week ben ik met hem gaan rijden (zonder zadel dan , maar met een longeersingel om) en heb er toen een slofteugel aangedaan puur vanwege het sterker maken van zijn rugspieren omdat hij dan met zijn hoofd laag loopt. daarna liep hij zonder slof ook mooi diep erdoor. dus het hielp wel. en een chambon helpt ook heel fijn hiervoor, en dus voor het gooien met de kop omhoog, alleen lijkt dit wat anders( mischien "vriendelijker") doordat je deze hulpteugel niet bij je teugels vast hoeft te houden, zodat het ook soms niet lijkt of je het paard naar beneden trekt, en dat is met een chambon niet het geval , die geeft druk achter de oren en in de mondhoeken zodat je het paard "vraagt" zijn hoofd laag te houden.
-------------------------------------------------------------------------------------
onze andere pony gooit steeds met haar hoofd, vooral in de draf.
en hoe hard je ook duwt met je kuiten, helpt niet echt, en ze is voorwarts zat dus. ik heb al een x van iemand een thiedemann teugel geleend zodat die het begrensd wanneer ze haar hoofd de lucht in steekt. deze teugel werkt alleen in als je pony haar hoofd in de lucht steekt, en is dus ontspannen wanneer het paard normaal loopt met haar hoofd. en dat had wel goed resultaat bij mijn pony. ook handig voor buitenritten enzo, zodat als je pony wegspringt dat je hem makkelijker terug krijgt.

succes, groetjes sanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers