Geluk bij een ongeluk!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Geluk bij een ongeluk!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 15:54

Gisteren hebben Garfield en ik echt een beschermengeltje bij ons gehad.

Ik had besloten dat Garfield een dag vrij verdiend had en ging een buitenrit maken. Aangezien ze bij de brug bij het kanaal bezig waren besloot ik een keer een andere route te nemen. Ik kende die route, maar ik nam hem nooit aangezien er zandpaden waren met aan weerskanten weiden die afgezet zijn met prikkeldraad. Stel je voor dat jouw paard schrikt en uit paniek aan de kant springt en daarbij in het draad beland......

Toen ik op de terugweg was zag ik dat aan het einde van de zandweg een kadaverbak open stond. Aangezien paarden daar niet zo gek van zijn hield ik hem al in de gaten. Hij ging even stilstaan en ik beloonde hem om vervolgens door te stappen. Ineens schrikt hij, draait een kwartslag naar rechts en maakt een enorme sprong naar voren heen, over de sloot in het prikkeldraad het weiland in! Hij raakte in eerste instantie in paniek en ik zag dat het prikkeldraad door hem van de palen werd gerukt en dat het niet brak. Ik wist dat ik hem zo snel mogelijk tot stilstand moest krijgen, dat lukte mij ook nog. Hij vertrouwde mij op dat moment, gelukkig wel. Hoeveel paarden zouden niet uit blinde paniek doorrennen aangezien zij in het prikkeldraad zitten. Hij trilde enorm, ondertussen kwamen de koeien die in de wei stonden ook nog op ons afgerend, ze kwamen nieuwsgierig bij mij en Garfield kijken. Ik ben maar blijven staan aangezien ze toen ook geen aanstalten maakten om de wei uit te lopen. Er waren ook direct mensen om mij te helpen. De boer waar het weiland van was was ook heel vriendelijk en totaal niet kwaad.

Garfield heeft op de voorbenen en onder zijn borst (tusen zijn voorbenen) allemaal schrammen/schaafwonden en een enkel sneetje, het is gelukkig allemaal oppervlakkig gebleven omdat ik hem op tijd tot stilstand heb gekregen.

De schrik zat er wel in! Zo zie je maar weer dat ik al die tijd niet voor niets dat soort paden heb gemeden.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:14

Gelukkig hebben jij en Garfield niets ernstigs.
Volgende keer toch maar weer de oude route nemen, zonder al dat prikkeldraad.

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:10

je zal wel heel erg geschrokken zijn zeg.

ik vindt het wel erg knap dat je je pony/paard tog rustig hebt kunnen krijgen en dat hij op jou vertrouwde zeg.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:28

Gelukkig dat je hem zo snel weer had

Ik zou die schrammen toch wle in de gaten houden als ik jou was, als er roest in was gekomen, dan kun je nog erge problemen krijgen Scheve mond

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:46

hij heeft gelukkig niets ernstigs maar wat je zegt, als je um niet tot stilstand had gekregen dan was het veel erger geweest

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:47

Pff k zou me doodgeschrokken zijn. Fijn dat je paardje je zo goed vertrouwde Lachen

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:34

Oh, echt super veel geluk! Als.. (daar moeten we maar niet over denken! )
Echt een beschermengeltje. Lachen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:40

Garfield heeft misschien ook al aangevoelt dat jij gespannen was om die route te nemen. Onbewust kan je je toch spannen wat een paard direkt aanvoelt.
Ik hoop dat je de schrik te boven bent. Gelukkig is het goed afgelopen

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:55

oei, da's schrikken, gelukkig hebben jullie niks.
Voortaan toch maar beter de oude route nemen?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:02

Gelukkig dat je paard je zo vertrouwd en niet verder rende want dan waren de gevolgen nog groter geweest.
Schrok hij trouwens niet toen die koeien aan kwamen rennen??


Heb een keer ook zoiets meegemaakt maar dan met nylon draad waarmee een stuk grond was afgezet
Ik was mn paarden in de wei aan het zetten de eerste ging goed dus ging ik de tweede halen...
Ik liep met hem het weiland in, trok ondertussen het hek dicht op een kiertje na en deed daarna zijn halster af..
Hij draaide zich vliegensvlug om en vloog het weiland uit richting de draden Scheve mond
Hij was zo snel dat ik niet eens de tijd had om te reageren
Hij liep er recht in en begon te wijken omdat hij er natuurlijk uit wou.. Daardoor kwam hij nog meer vast te zitten (draad bleef steken tussen hoef en hoefijzers), ik schrok me eigen rot maar bleef gelukkig rustig. Toen ik bij hem aankwam bleef hij stilstaan en kon ik 1 voor 1 zijn voeten optillen om de draad los te maken. Hij stond doodstil terwijl ik dat deed, hij wist denk ik wel dat ik hem aan het helpen was.
Gelukkig heeft hij er geen wonden aan overgehouden Lachen
Maar voortaan gaat het hek eerst GOED dicht voor ik m'n paarden loslaat Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:10

Jeetje, jullie hebben echt geluk gehad met dat prikkeldraad... Bloos!

Ik heb jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt met Dino. Die schrok van remsporen op de weg, het ene moment reden we nog in de berm, het andere moment stonden we in een weiland en het draad was nog heel. Net als Garfield alleen maar wat oppervlakkige schrammen en sneetjes (eentje in de lengte van voor tot achter) en verder alleen schrik. Net als ik. Ik kan me dus voorstellen dat jij ook enorm geschrokken bent...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:25

Oh mijn god wat een nachtmerrie zeg. Gelukkig is het (redelijk) goed afgelopen.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:27

Ik ben ook blij dat het goed afgelopen is. Hij is heel opgewekt en heeft een paar dagen vrij gekregen van mij. Die schaafwonden zullen hem wel irriteren, dan is het niet fijn om ook nog te moeten trainen.

Ach een paar dagen vakantie is ook niet verkeerd voor hem.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:43

Ja ben blij dat het goed afgelopen is.
Ik "ken" Garfield, blij dat je hem onmiddelijk onder controle had.
was mij met Roos nooit gelukt.....

Knuffel em maar extra van ons Lachen
Komen hem wel een wortel bregen...........

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:56

Jeetje je hebt zeker hulp gehad van een engeltje. Dat is schrikken prikkeldraad zou verboden moeten worden. brr