aanbod gehad voor land!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

aanbod gehad voor land!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 21:02

Ik ben helemaal happy! Een tijdje geleden was ik nog in mineur omdat mijn zoektocht naar land op een fiasco was uitgelopen.
Marc belde mij vanochtend op mijn werk dat de meneer van de shetlanders (die vlak bij ons huis staan) aan de deur was geweest: of zijn vrouw nog belang had bij weiland. Ja!!!
Dan moest ze even contact opnemen met een boer in de buurt want die wou toch wel een stuk verkopen.
Ik was dus helemaal happy, en heb eerst een rondedansje gemaakt door de praktijk. Haha!
Thuisgekomen, hebben we eerst gegeten en Verena naar bed gebracht. Daarna heb ik die meneer gebeld. Het gaat om het stuk dat de meneer met de shetllanders nu in gebruik heeft (maar die wil blijkbaar niet kopen). Het is dus al weiland (heel mooi onderhouden!), er zit een afrastering omheen (hoewel op shetlandermaat). Wat ik er voor over had. Ik wou liever eerst weten wat hij ingedachten had. 40.000 per hectare (het stuk is 18 are groot, da's toch 1.800 m2?). 't Zou dan op zo'n 9000 euro zitten.
Hmmm, ik was anders ingelicht. Heb ik hem ook verteld. Van een kennis (die ook bij ons in het dorp woont) weet ik dat hij nog geen 10.000 per ha had gehad. Dat vertelde ik de boer, maar die vond dat veel te weinig. Van een vriend wist hij (ook hier in de buurt), dat die 18.000 per ha had gekregen (dat klinkt al beter). Maar ik moest maar eens langs komen om te praten. Ik zei al tegen Marc, dat Marc dan ook maar mee moet, want die is de handelaar hier in huis.
Jullie kunnen mijn jubelstemming wel begrijpen denk ik!? OK dan!

Er zitten een paar "maar"en aan (zoals altijd):
We kunnen er niet vanuit onze tuin komen. We moeten dus de meneer met de shetlanders vragen of we over zijn pad mogen. Is het reeel dat hij daar een prijs voor vraagt (of wij hem een prijs aanbieden?).
Of we moeten onze buren en de buren daarnaast vragen of we over hun tuin mogen, maar: 1) er staat een hek voor 2) we moeten een sloot over 3) naast onze stal is geen ruimte om met paard langs te gaan
Ik moet nog even kijken of we evt via schouwpaden bij het land zouden kunnen komen, en hoe ver dat dan om is.

Vooralsnog is mijn jubelstemming nog niet echt weg te krijgen! Haha! Haha! OK dan! OK dan! *LOL* *LOL* Lovers


Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:19

Ik duim voor je hoor!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:22

Hey wat goed, je eigen land!!
Als het het stukje is wat ik in gedachten heb dan is dat heerlijk dichtbij
(na de bocht richting A&G direct aan de linkerkant??)
De praktische dingen komen vast ook allemaal wel goed, misschien wat voorbarig maar gefeliciteerd alvast OK dan!


fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:25

Als je over zijn pad mag, zou ik dat wel vast laten leggen!
1 keer onenigheid en je mag er niet meer over, gezien bij kennissen van ons.
Hopen dat het doorgaat voor je !

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:29

wat geweldig zeg
ik ga ook voor je duimen

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:08

een eigen stuk is idd veel relaxter, ik geloof dat de prijs wel meevalt.

Trotse Mama van Mendy 09-03-2011

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:14

40.000 per hectare dat is dan nog duurder dan hier in het overbevolkte westen hier gaat het voor 25.000 euro per hectare

maar wel hartstikke gaaf voor jullie (ben jaloers !!! ben ook al een tijdje op zoek naar 4000m2 oid)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:41

gaaf zeg!! kan je stemmig goed bergijpen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 22:50

Cody: Ik weet niet precies wat je na de bocht noemt, maar even verduidelijkend: Voor op de wijk, direct na de huizen, staan aan de linkerkant een paar shetlanders. Daar schuinachter (vrij lastig te zien vanaf de weg, maar wel vanuit onze tuin (als je achterin staat) ligt dat land.
Nickyu: Zijn eerste bedrag wat hij noemde was 40.000, even later kwam het iig op mij over alsof hij minstens het bedrag van zijn vriend wou hebben (18.000). Minder als de helft dus....
Nog steeds happy wens ik u allen heerlijke dromen!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:53

en heerlijk dromen zullen we , voorlopig ziet het er naar uit dat jullie droom weer n stukje dichterbij is gekomen (nog steeds jaloers!!)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:57

Even bij het kadaster informeren of de buren verplicht zijn recht van overpad te verlenen. Dan mogen ze er geen geld voor vragen.
Anders is het idd handig om wat af te spreken (en evt. een contractje op te stellen) om problemen te voorkomen.

En verder succes en veel plezier met de voorpret!

:evaw:

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:57

Volgens mij betaal je dan 10 euro per vierkante meter? Van de boer waar ik sta heb ik begrepen dat de landbouwgrondprijzen tussen de 4 en 6 euro per vierkante meter liggen momenteel, dus ik denk dat er nog wel meer "korting"uit te slepen valt Via het kadaster valt ook makkelijk te achterhalen wat iemand betaald heeft voor een stuk grond

Ik hoop dat het gaat lukken!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:03

Over de oppervlakte vraag:

1 hectare is 100 x 100 dus 10.000 vierkante meter.
1 are is 10 x 10 dus 100 vierkante meter.
een centiare is 1 x 1.

18 are is dus inderdaad 1.800 vierkante meter.

Let op dat dit dus niet zo gek groot is!
Voor je beeldvorming, het is ruim 2 bakken van 20 x 40.
Ik vind € 9.000 dan nog aardig wat. Scheve mond

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:04

Vasthi schreef:
Volgens mij betaal je dan 10 euro per vierkante meter? Van de boer waar ik sta heb ik begrepen dat de landbouwgrondprijzen tussen de 4 en 6 euro per vierkante meter liggen momenteel, dus ik denk dat er nog wel meer "korting"uit te slepen valt Via het kadaster valt ook makkelijk te achterhalen wat iemand betaald heeft voor een stuk grond

Ik hoop dat het gaat lukken!


Ze betaald dan 5 euro per vierkante meter.
€9000/1800vierkante meter = 5 euro per vierkante meter.

:evaw:

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:07

Sjimmy schreef:
Ze betaald dan 5 euro per vierkante meter.
€9000/1800vierkante meter = 5 euro per vierkante meter.


Bloos dank je voor de rekenles OK dan!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:22

ik betaal graag 5 euro per vierkante meter hoor !

iemand? in de bollenstreek? liefst noordwijk 4000 m2 doe ik het voor!!
dan hoort voorlopig niemand meer wat van mij !
(nog steeds jaloerssssssss , maar je hebt inderdaad recht op overpad
je voorkomt een hoop ellende door van te voren afspraken te maken
maar ik geloof dat die betreffende man contact met jullie opgenomen had? dus dat komt wel goed denk

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 07:18

Die 9000 eurie is dus zo goed als van de baan. Hij is al gezakt naar de helft, maar aangezien ik lager zat moest ik maar eens langs komen. Is een lucratieve bezigheid voor die man. Ze hebben nu weer zo'n strop met hun aardappels (alles is veel te nat), zo kan ie wrsch zijn hoofd weer een tijdje boven water houden!?
Mischien hebben we wel recht van overpad, maar dan moet er wel een pad zijn natuurlijk, maar we wachten even af! (die meneer van de shetlanders is GEEN buurman, dus ik neem aan dat daar recht van overpad niet geldt).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:26

Is hij nu al gezakt naar de helft van 9000 euro???? Is het landje verder wel in goede staat? Dan moet je geen moment twijfelen. Mocht je wel twijfelen, dan zou ik eerst even een bodemonderzoek laten doen (vervuiling ofzo?).

Toos paardloos

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:07

Ik moet ook nog een correctie maken, de boer heeft dus tussen 4 en 6 GULDEN per vierkante meter gezegd, geen euro.
Het kan nog lager dus

Succes!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:59

Buurmans land is maar eenmaal te koop......... en dat weet de verkoper ook.
En de waarde van zo'n stuk kun je niet zomaar vaststellen op die gemiddelde 18.000.
Het land van mijn buurman kan hij zo aan me kwijt voor 50.000 per ha.
Het land 300 meter verderop, daar wil ik nog geen 15.000 voor geven.
Zelfde soort grond, maar gewoon niet aangrenzend.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:54

Kijk even op de site van de NVM daar staan de gemiddelde prijzen van het afgelopen kwartaal voor land per regio en per categorie

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:15

Wat fijn dat je een eigen stuk land kan kopen! Lekker hoor je pony's dicht bij huis Lachen

Voor de liefhebbers trouwens, bij mij achter is een groot stuk land met veel gras. Hier mogen paarden/pony's GRATIS staan. Het is wel maar voor een beperkt aantal jaren (hoelang precies is niet bekend maar iig 2 jaar.) Dus liefhebbers voor een stuk land, pb maar!

.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:54

Klinkt goed zeg, gefeliciteerd! En nog achter je huis ook begrijp ik? Kan me voorstellen dat je erg blij bent!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 20:12

Maar die verkoper weet ook dat het land er verrekte lastig bij ligt. Wij wonen er vlak naast en hebben kans dat we iets met de buren kunnen regelen, een ander lukt dat natuurlijk veel moeilijker....

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:17

Ik kan me voorstellen dat je blij bent ! En over dat overpad: Als je dat land gaat kopen, moet je toch naar de notaris, die kan je er vast meer over vertellen en eventueel gelijk dat overpad voor je vastleggen, dan is het gelijk officieel en sla je 2 vliegen in één klap. Mocht je meer info willen, dan kan je ook altijd een notariskantoor bij jou in de buurt bellen, die willen je vast wel advies geven hoor !

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Celebi, Earth, Firesolo13, Glenda, GoogleAdsense, Googlebot, Kellyvanloon, Lucia88, Mel80life, oblix, Suziiiie, Swift, Waratje, xSCWx, xYaartje en 135 bezoekers