statische manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

statische manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 19:52

kort vraagje Haha!
Hon's manen zijn coupa ala ontplofte fohn omdat ze zo verschrikkelijk statisch zijn, wat doe ik hieraan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:53

Antiklit erin.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 19:54

zit erin Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:09

Hé, raar. Da heb ik nu nog nooit bij een paard meegemaakt. Meestal zijn de manen te vet om echt uit een te gaan. Zeker dat ze statisch zijn en niet gewoon 'weerbarstig'?
Staat Honey op de wei of op stal? Heeft ze wel een vetlaagje in haar manen, tegen regen enzo?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 21:03

ze staat met deken op stal. Vetlaagje? Nop, niet echt. Heeft ze op zich nu ook niet nodig.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:32

Stef, hoe is het als je die deken afdoet? Klinkt het dan ook statisch? Ik weet niet of je het dek dat Hon opheeft zelf hebt gewassen? Ik heb het momenteel toevallig bij Marlou, niet direct haar manen dan, maar als ik het ene dek afdoe, knettert het helemaal. Ik moet Marlou nu twee keer per week wassen met Betadineshampoo ( vanwege een bacteriële infectie) en haar dekken ook steeds wassen, nu is mij aangeraden toch wasverzachter te gebruiken. Vaak zijn paarden daar allergisch voor, maar het is het proberen waard. Dus misschien maakt jouw dek Hon ook statisch en trekt dat door in haar manen. Verder is er niets van stroom waar ze bij kan komen bv?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 21:53

ze kan niet bij stroom komen.
Haar wollen zweetdeken die ik als onderdeken gebruikte heb ik laatst gewassen, maar die heeft ze al een week niet op.
Haar winterdeken ziet er niet uit Haha! maar die verdwijnt na dit seizoen waarschijnlijk richting prullenbak.
Honey heb ik vorige week wel gewassen, gewoon met een milde shampoo