Pony wil niet stil staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisanneloveshorses

Berichten: 46
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: Nijverdal

Pony wil niet stil staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 21:57

Wat moet ik doen als mijn verzorgpony echt niet stil wil staan? Ze is een paar jaar niet onder het zadel geweest. Ik berijd haar nu sinds 3 weken. Ze wil alleen maar precies achter de andere pony blijven lopen met haar neus in de staart. Ze reageert nergens op. Verdrietig

lisanne

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:29

Echt les nemen meidje, anders wordt t heel moeilijk op te lossen.
Misschien gedraagt ze zich anders als ze alleen in de bak is. Dan kun je eerst alleen oefenen, en als ze goed luistert het met andere ponys proberen.
En goed aanpakken, waarschijnlijk neemt ze je in de maling. Extreme duivel
succes joh!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:51

hm da probleem ken ik! heeft mijn fjord ook last van soms! k oefen daarom heel veel met stilstaan, bijvoorbeeld bij elke letter van de bak stil gaan staan. hij staat nu wel stil als k het wil (njah nie altijd Haha! ) en idd misschien ff les nemen enzow. laat ff weten hoe ut gaat Lachen suc6

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:23

Hai, ik zou in ieder geval je usericon maar aanpassen. Is namelijk van lageveld hier op Bokt, en dat is dus een foto van één van zijn pony's. Ik zou het ook niet op prijs stellen als ongevraagd foto's van mijn paard gebruikt werden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 01:26

XoNo schreef:
Hai, ik zou in ieder geval je usericon maar aanpassen. Is namelijk van lageveld hier op Bokt, en dat is dus een foto van één van zijn pony's. Ik zou het ook niet op prijs stellen als ongevraagd foto's van mijn paard gebruikt werden.


Heb een vermoeden dat het de pony van Lageveld is waar de vraag om gaat. Even eea combineren in mijn brein:

Lageveld heeft sinds kort een ruitertje voor zijn pony gevonden.
Lisanne woont vlakbij Lageveld....... Haha! en heeft sinds kort een verzorgpony....

Oke, je moet toch wat brainstormen als het al zo laat is en dit is ook geheel off-topic...... Haha!

On-topic:
Staat de pony tijdens het rijden niet stil? Of tijdens het opstappen? Dat haal ik niet helemaal uit je verhaal......

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 12:22

Hoi Lisanne,

Je probleem is dus dat ze achter Salty aan wil blijven lopen. Nanda luistert erg goed op de stem (iig van Bertus).
Halthouden moet ze ook op de stem, en we moeten er wel rekening mee houden tijdens het rijden, natuurlijk.
Ik heb je om eerlijk te zijn gisteren niet gehoord (te druk bezig met Salty, denk ik) maar je moet echt duidelijk zijn met je stem, hoor!
Neem anders nog eens de hulpen door met Bertus die hij voor de kar geeft, dan kan jij daar tijdens het rijden rekening mee houden en is het allemaal wat duidelijker voor Nanda.

Groetjes, Mirjam

lisanneloveshorses

Berichten: 46
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 09:33

Oke, allemaal bedankt voor de antwoorden, ze staat ook wel voor de kar.
Het komt mischien doordat ik nog niet zo lang met haar rij, dus ik blijf oefenen! *LOL*

Groetjes Lisanne