[AR] Menroutes op de veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lydia2
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amsterdam

[AR] Menroutes op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:47

Ik wil graag een keer op de veluwe gaan rijden met mijn pony. Alleen nu is mijn vraag, weet iemand of het alleen zandpaden zijn of dat er ook wat
hardere zandwegen zijn. Mijn pony is maar 1.28m en als ze alleen maar op zandpaden loopt is dit te zwaar. Andere route suggesties zijn ook welkom.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:20

Wij rijden altijd een stukje van de veluwe trail en in het stukje waar wij rijden heb je harde zandwegen maar ook ontzettende mulle stukken zitten, meestal kan je het mulle wel omzeilen, maar op plekken waar dat niet kan is het echt enorm zwaar.
Maar de Veluwe heeft veel variatie en misschien is het in andere richtingen minder.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:27

Ik vind de veluwe echt enorm zwaar op de meeste stukken. Als niet bekende daar is het denk ik moeilijk om alleen op stukken te rijden waar het minder zwaar is.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:31

Het ligt er heel erg aan waar je gaat rijden.
Wij hebben in de buurt van Ommen/Witharen veel door het bos gereden, ook veel de menroute stukken gevolgt, maar daar waren bijna alleen maar harde zandpaden!

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:18

Goede menroutes zijn te vinden op de vlakkere stukken van de Veluwe.
Vooral in de omgeving Putten, Voorthuizen tot Garderen.
In de buurt van Kootwijk, Hoenderloo, Ugchelen en Hoog (what's in a name) Soeren zijn de paden heuvelachtiger en veel zwaarder.

Overigens ligt Ommen niet op de Veluwe.

Lydia2
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:08

Oke, dan ga ik daar maar eens in de buurt kijken of ik een mooi ritje kan maken, ik ga zowiezo een routegids van de veluwe kopen. Bedankt voor jullie antwoorden alvast Lachen
Ik kon Ommen overgens ook al niet vinden op het veluwe kaartje Knipoog

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:53

Ik heb met mijn tweespan shetten route 4, 5, 6 en 7 gereden van de trail en dit ging prima. Op de kaartjes staat goed aangegeven waar het zwaar is en alternatieve routes

Annelies

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:04

Hoi,

Vooral in het speulder en sprielderbos kan je mooi rijden. OK dan!
Rijden wij zelf ook heel vaak.

Veluwe trail is heel mooi maar de stukken die ik heb gereden waren erg zwaar. Vooral rondom kootwijk. Boos!

Bij het vvv kan je plattegronden van dit bos krijgen ( 45 cent geloof ik) *LOL*

Groetjes Annelies

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:15

In de omgeving van lunteren is wel een ronde te rijden over een harder pad, maar er zijn ook wel wat mullere paden, maar de meeste zijn heel goed te doen (PB Jurga maar even, die weet het wat preciezer dan mij).

50 ct inmiddels annelies Knipoog
Maar er zijn meer kaarten. Ik heb er eentje van Lunteren, Ede, Harskamp ongeveer en daar staan fiets wandel en ruiterroutes op.

Lydia2
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:07

Het Speulder en Sprielderbos liggen ook in de buurt van Garderen, Albert zij ook al dat dat vlak terrein is daar in de buurt. Ik ga daar zeker een keer kijken en een mooie route uitstippelen. Ik zal Jurga ook eerdaags een pb sturen. Bedankt allemaal OK dan!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:55

Bij Vierhouten is het ook nog goed te doen, daar ben ik een weekje op vakantie geweest met mijn paard en aanspanning.
Zelf woon ik in de buurt van arnhem en daar is het terrein vrij zwaar, maar mijn paardje weet niet beter, dus elk ander terrein is een eitje voor hem.
Maar Vierhouten is een aanrader.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:42

Ik ben met mijn Shet voor de wagen een weekje op de Veluwe geweest, vlakbij Kootwijk. Veel van de paden zijn echt enorm zwaar, maar er zitten ook wel hardere paden tussen.
Ik zou iig wel zorgen dat je pony een goede conditie heeft voordat je erheen gaat