rechtopstaande haren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim17
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: soest

rechtopstaande haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 15:45

we komen er niet meer helemaal uit.. paard van een vriendin van mij heeft allemaal haren die rechtop staan... gewoon van dr vacht.. ook vermagerd ze heel erg en is heel erg sloom, nu dacht de dierenarts aan wormen... maar na paar weken is er niks verandert ook niet met lijnzaad wormen kuren en andere dinge...
herkend iemand dit?!
Scheve mond


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:03

rechtopstaande haren doelt idd op dat ze niet lekker in de vel zit. ik zou maar naar een kliniek gaan. het kan van alles zijn.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:09

veearts kan inderdaad geen kwaad

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:11

Paardje bij mij op stal heeft precies dezelfde symptomen. DA is erbij geweest, bloed etc. afgenomen. Wachten nog op uitslag. De DA dacht eventueel aan bloedarmoede. En dan nog uitzoeken waar dat dan weer van komt......
Dus: DA erbij halen. De tekenen zijn duidelijk genoeg dat het paardje van je vriendin zich niet goed voelt.

*******

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:29

Misschien heeft het paad het koud? Wanneer paarden het koud hebben zetten ze hun haren ook rechtop. In het begin van de zomer (toen het ook steeds zo regende) had mijn paard dat ook. Ze zat toen verder ook niet echt lekker in haar vel. Ik heb haar toen een ongevoerde regendeken opgedaan, haar een vitaminestoot gegeven en haar om de dag lijnzaad met appelazijn gevoerd.
Binnen een paar daagjes zag ik haar opknappen. Met haar dekentje op kon ze zich zelf veel beter warm houden.
Ik weet niet of dit paard ook buiten staat? Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden en de dierenarts anders nog eeen keer laten komen.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:05

Ja die van mij zet ook haar haren rechtop met dit weer.
De een kan er beter tegen als de ander.
Als de dierenarts niets kan vinden heeft die pony het misschien toch een beetje koud??
Die van mij vind het heerlijk weer een deken op

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:06

wirona schreef:
Ja die van mij zet ook haar haren rechtop met dit weer.
De een kan er beter tegen als de ander.
Als de dierenarts niets kan vinden heeft die pony het misschien toch een beetje koud??
Die van mij vind het heerlijk weer een deken op


Maar daar vermageren ze niet van.
Ik ga met de andere mee, eerst VA erbij en idd even bloed na laten kijken. Als dat allemaal in orde blijkt, kun je gaan kijken of een deken en/of extra/ander voer noodzakelijk is.

kim17
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:08

jaaa, dat van die bloedarmoede vind ik ook een hele goeie, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat me vriendin bijna nooit rijd en afgelopen weken ontzetten veel heft gereden oa. endurance klasse 2.. misschien was dat ook wel wat teveel voor haar? maar tog nog maar even een keer de DA laten kijken denk ik..

geniet van het leven, want het leven is maar kort...

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:14

lintworm?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:13

Ik herken het niet, maar bloed afnemen lijkt me geen verkeerd idee.
Zeker ook omdat het paard vermagerd!
Sterkte ermee.


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:10

Als zijn haren recht op staan heeft ie het koud geloof ik.
Moet je anders ook even achter zijn oren voelen als hij het kout heeft.
Volgens mij kun je dan beter een deken op doen voordat ie ook nog eens verkouden wordt.
Veel sterkte ermee!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


kim17
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 14:42

de kou zal het niet zijn denk ik, want daar word ze inderdaad niet zo mager en sloom van...

geniet van het leven, want het leven is maar kort...

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:08

als een paard t koud heeft, heeft het extra energie nodig om zich warm te houden, ook daar kunnen ze toch wel een beetje van vermageren denk ik? als het paardje nog buiten staat is het denk ik belangrijk dat dr gras staat, als ze bezig zijn met eten kunnen paarden zich ook gemakkelijker warm houden

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:51

kim17 schreef:
ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat me vriendin bijna nooit rijd en afgelopen weken ontzetten veel heft gereden oa. endurance klasse 2.. misschien was dat ook wel wat teveel voor haar? maar tog nog maar even een keer de DA laten kijken denk ik..


Ze rijdt bijna nooit, maar afgelopen weken wel en een endurance klasse 2 Verward De laatste wedstrijd in Kootwijk Klasse 2 was 55 km. Om te beginnen vraag ik me dan af hoe ze zich daarvoor heeft geklassificeerd ", als een paard niet een hele goede conditie heeft en regelmatig getraind en gereden wordt gedurende langere tijd (daar is iets meer voor nodig dan "de afgelopen weken) en dan een klasse 2 moet lopen, verbaasd het mij niet echt dat ze nu niet goed in haar vel zit. Ziek Wat voor paard heeft ze, misschien heb ik haar daar nog gezien, ik reed nl. ook mee, maar train mijn paard wel bijna dagelijks en dat is nog maar voor een klasse 1. Die zit dan ook perfect in zijn vel.

kim17
Berichten: 19
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:04

jaaa, ik rijd nu klasse 1 en train daar ook bijna elke dag voor, dat gaat prima ... ze heeft in lage vuursche klasse 2 gerede... 60 kilometer .. dus nog wat langer ..Boos! maar ik dacht dus ook aldat zoiets nooit goed kan zijn, maja hun zien dat niet denk..

geniet van het leven, want het leven is maar kort...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Pova, Tantejeanne en 31 bezoekers