Hoe kom je aan een gratis paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Hoe kom je aan een gratis paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:14

Mijn buurman wil graag zelf een veulentje uit een paardenmerrie fokken,om vervolgens zelf met dat veulen verder te fokken.
Hij is dus eigenlijk op zoek naar iemand die tijdelijk het stalgeld van het paard niet kan betalen of naar een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar die de eigenaar niet weg kan doen.

De bedoeling is dus dat iemand zijn paard gratis bij hem neer kan zetten 24/7 weidegang bij slecht weer/'s winters 's anchts op stal.In ruil daarvoor wil hij er een veulen bij mogen fokken.Kosten veearts etc zijn ook allemaal voor hem.Paard blijft dus gewoon van de eigenaar.
Of als je een heel goed tehuis zoekt mag het paard daar ook blijven.

Via het blad landleven had hij een merrie.afgesproken met de eigenaar dat de merrie tot haar dood bij hun bleef en dat de merrie niet meer in de sport zou lopen, recreatief zou de merrie wel gereden mogen worden.
uiteindelijk zagen de mensen er toch vanaf omdat ze het paard toch liever wilden houden.
Ik heb wel vaker advertentie's gezien waarin men een goed tehuis zoekt voor gezeldschapspaarden maar nu lijk ik er geen 1 te kunnen vinden.
waar kan ik het beste kijken?
zijn er dingen die je echt op papier moet zetten die we nog niet hebben (o.a. de de merrie bij ons moet blijven tot het veulen er is?) dat de kosten voor ons zijn evenals de hoefsmid.
hoe zit dat met in beslag genomen paarden van de dierenbescherming?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:24

Waarom koopt hij dan niet gewoon zelf een merrie????
Als hij van een ander een paard leent voor de fok dan duurt het zoiezo al een tijd eer het veulen er is en met het veulen waar hij mee wil fokken moet eerst ouder worden eer je daar weer mee mag en kan fokken.

Lijkt me allemaal zo onnodig en langdradig tot je je doel hebt bereikt!?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:32

Hij heeft zat merrie's staan ofnouja zat een belgisch trekpaard en 2 tinkermerrie's waar hij mee fokt.
Mijn vorige stalhouder had op deze manier ook 2 merrie's staan niet van hemzelf maar hij fokt er mee en de eigenaar kan zo bv een jaar reizen of hoeft het paard wegens de kosten niet te verkopen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:45

Nimber schreef:
Hij heeft zat merrie's staan ofnouja zat een belgisch trekpaard en 2 tinkermerrie's waar hij mee fokt.
Mijn vorige stalhouder had op deze manier ook 2 merrie's staan niet van hemzelf maar hij fokt er mee en de eigenaar kan zo bv een jaar reizen of hoeft het paard wegens de kosten niet te verkopen.


Ok snap het.
succes!!

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:50

ja dit is een perfecte oplossing voor iemand die gaat reizen of studeren in het buitenland! eerst barstte het van die advertenties maar zie ze nu ook niet staan, misschien op marktplaats advertentie zetten.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:55

Ik zou op maneges gaan kijke,
Bij ons staat ook zo een merrie waarvoor ze zo'n eigenaar voor zochtte....

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:03

Heeft hij nog vorkeur voor ras en of grote van de merrie?


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 12:09

nee geen voorkeur mag ook een wat ouder paard zijn.liever wel een grote pony of een paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:51

Ik ga even overleggen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:36

Nimber schreef:
Mijn buurman wil graag zelf een veulentje uit een paardenmerrie fokken,om vervolgens zelf met dat veulen verder te fokken.
Hij is dus eigenlijk op zoek naar iemand die tijdelijk het stalgeld van het paard niet kan betalen of naar een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar die de eigenaar niet weg kan doen.

De bedoeling is dus dat iemand zijn paard gratis bij hem neer kan zetten 24/7 weidegang bij slecht weer/'s winters 's anchts op stal.In ruil daarvoor wil hij er een veulen bij mogen fokken.Kosten veearts etc zijn ook allemaal voor hem.Paard blijft dus gewoon van de eigenaar.
Of als je een heel goed tehuis zoekt mag het paard daar ook blijven.

Via het blad landleven had hij een merrie.afgesproken met de eigenaar dat de merrie tot haar dood bij hun bleef en dat de merrie niet meer in de sport zou lopen, recreatief zou de merrie wel gereden mogen worden.
uiteindelijk zagen de mensen er toch vanaf omdat ze het paard toch liever wilden houden.
Ik heb wel vaker advertentie's gezien waarin men een goed tehuis zoekt voor gezeldschapspaarden maar nu lijk ik er geen 1 te kunnen vinden.
waar kan ik het beste kijken?
zijn er dingen die je echt op papier moet zetten die we nog niet hebben (o.a. de de merrie bij ons moet blijven tot het veulen er is?) dat de kosten voor ons zijn evenals de hoefsmid.
hoe zit dat met in beslag genomen paarden van de dierenbescherming?


Het is jammer dat deze vraag niet zo'n 1 1/2 jaar eerder speelde,...

*moet aan Roxanne denken*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 19:09

idd dat soort paarden zou ideaal zijn.iemand nog tips voor wat er op paier moet etc?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:31

hmmm, als hij nou een welsh ruin zocht was ik gelukkig!
maar een merrietje weet ik niet,

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:50

Op www.kempischeregionale.com staan soms oude paaarden die een goede thuis zoeken. Maar je moet regelmatig kijken, want deze keer staat er alleen maar een ruin op.
Je moet op inetactief (rechtsbovenaan) klikken, dan op paarden en dan op gezocht.

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:56

staan nu ook 2 merrie's op moeder en dochter

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:01

PB Parouscha maar eens.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 06:48

Anoukie schreef:
Het is jammer dat deze vraag niet zo'n 1 1/2 jaar eerder speelde,...

*moet aan Roxanne denken*

Ik denk dat Roxanne met haar gebrek geen geschikte fokmerrie was geweest.

Ik denk op zich dat zoiets best te vinden moet zijn, er zijn zat mensen die bijvoorbeeld voor een jaar naar het buitenland gaan, of een paard hebben met een blessure welke voor langere tijd op rust moet.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:52

Een paard met een blessure lijkt me niet zo handig, drachtigheid en veulen vragen best veel van een merrie.
Eerlijk gezegd vind ik wel dat er wat erg makkelijk over gedaan wordt, zomaar een willekeurige merrie een veulentje van fokken en dan maar hopen dat het een merrieveulentje is? Zou toch ook wat eisen stellen aan bouw en karakter in combinatie met de hengst die hij (misschien) op het oog heeft.
Maar goed, ieder z'n keuzes. Laat er dan wel op letten dat als het een oudere merrie wordt, ze al wel eerder een veulen gehad heeft, anders heb je nog weer extra medische risico's.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:56

Opmerking van Waratje vind ik een goede: hij heeft 50% kans op een hengst, wil hij die dan hengst houden?

Je suis Charlie.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:32

precies wat ik wou zeggen, hij wil er verder mee fokken, en wat dan als het een hengstje is..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:41

www.beistellpferde.de= is een duitse advertentiesite
op deze site staan ook de advertenties van wat oudere paarden die een plek zoeken als gezelschapspaarden omdat zeniet meer te berijden zijn te oud etc,soms wel eens gratis maar dan met een beschermimgscontract
anders tegen meest de slachtprijs.
je kan er ook een gezochtadvertentie plaatsen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:13

www.paardenopvang.tk
hier worden paarden herplaatst,daar zitten vaak paarden tussen die nog te gezond zijn voor de slacht,maar niet meer mogen rijden!

ik heb zelf mijn mexx "uitgeleend' aan kennissen ,die een dekhengst hebben,en nu een veulen uit mijn merrie dekken,mexx moe dik een half jaar op rust(gebroken hoefbeentje) tegen de tijd dat de dracht gaat "wegen' is haar blessure genezen!
dit is in overleg gegaan met de d.a!
voor beiden een mooie uitkomst!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 15:58

hengstveulen wordt ook gewoon aangehouden en tzt als ruin en rijpaard gehouden.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Zinzi_jewel en 13 bezoekers