vaarwel lieve Gwen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkaforever
Berichten: 172
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: beringen

vaarwel lieve Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 10:58

Ik had sinds mei dit jaar een super lief verzorgpaard. Nu hebben we haar gisteren moeten laten inslapen.

Ik kwam gisteren vroeger dan normaal op stal, omdat ik van plan was al een aantal stallen uit te mesten. Ik ging zo als ik altijd doe eerst alle paardjes begroeten. Toen ik aan de stal van mijn lieve Gwen kwam, zag ik dat er iets mis was. Ze lag in haar stal met haar voorbenen gestrekt, en 2 dikke ogen, haar hoofd vol schaafwonden. Ik ging haar stal binnen maar ze wou niet opstaan. Dus ik ging naar buiten, om hulp te halen.Toen ik buiten was, kwam de eigenaar al aangelopen.

Samen kregen we Gwen uit haar stal, ik moest haar maar in de paddock zetten, want het zou wel koliek zijn. Ik liet haar buiten los, en ik sloot het hek. Ze stond daar te trillen over heel haar lichaam, er kwam slijm uit haar mond, dus er was wel meer aan de hand dan alleen koliek.

Ik liep terug naar de stal, omdat te zeggen dat Gwen er wel heel slecht uitzag. De eigenaar heeft onmiddelijk de dierenarts gebeld. Het zou nog 20 minuutjes duren voordat de dierenarts er zou zijn. Ondertussen heb ik de hele tijd bij Gwen gestaan, haar geaaid, geknuffeld, tot ze gekalmeerd was (het trillen, en het slijm uit haar mond was omdat ze in shock was).

Toen de dierenarts er eindelijk was, heeft Gwen een spuitje gehad tegen koliek, en een kalmeringsmiddel. Ze was ook spierbevangen, en had lichte uitdrogingsverschijnselen. We moesten haar in het oog houden en zorgen dat ze dronk. We hebben om de 10 min water met een speciale fles in haar mond gespoten, omdat ze niet zelfstandig wou drinken.

Na 2 uur hebben we terug naar de dierenarts gebeld, omdat er nog altijd geen verbetering was. We moesten haar meenemen naar het grasveldje achter de stal, en proberen om met haar te lopen. En dan na 2 uurtjes nog is terugbellen.

toen we op het grasveldje waren, leek het beter te gaan met gwen. Ze wandelde met ons mee. Maar na een uurtje ofzo wou ze de hele tijd gaan liggen, ze was ook uitgeput van het stappen (door de spierbevangenheid)
Dus we belden de dierenarts terug, die zou onmiddelijk komen.
De 20 min voor dat de dierenarts er was, waren vechten om Gwen overeind te houden.

Toen de dierenarts er aan kwam, heeft die gwen vocht via een infuus toegediend, omdat de uitdrogingsverschijnselen verergerd waren. Ze vroeg of Gwen geopereerd mocht worden. Dus de eigenaar zou de trailer gaan halen (die stond toevallig nu niet daar).
Terwijl ze de trailer gingen halen. Stond ik daar met Gwen haar hoofd in mijn armen. Ze liet haar hoofd gewoon in mijn armen hangen, ze reageerde op niks meer. Ze begon ook bloed te plassen.

toen de eigenaar terug was met de trailer hebben we samen beslist dat het beter zou zijn om haar een spuitje te geven. Ze had zoveel pijn, en de voor de operatie was het toch te laat. Ze zou de trailerrit toch niet overleven.
Gwen is zou toch gestorven zijn, niet aan koliek wat we eerst dachten. Maar omdat haar nieren gewoon zijn opgehouden met werken.

Eigenlijk wou ik het moment dat ze het spuitje kreeg niet zien, maar ik kon haar toch niet alleen laten. Ik wou dat ze wist dat ik er voor haar was.

Nu heb ik alleen spijt dat ik haar de laatste week niet zoveel aandacht heb gegeven. Het was ponykamp en ik zat in de leiding, dus ik had weinig tijd voor haar. Ik kwam gisteren morgen op stal met het idee om haar die dag te verwennen en dan gebeurt zoiets.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt.

dit was mijn lieve meisje
Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:03

Ach jeetje !
Heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies Lachen

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:25

Oh meisje toch. Wat zal jij je rot voelen op het moment.
Geef nou niet jezelf de schuld dat je op ponykamp was. Je hebt dit toch ook niet van tevoren geweten.
Heel veel sterkte.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:30

heel veel sterkte met het groote verlies.ik moet geloof ik maar al die verhalen niet meer lezen want ik zit hier heel wat af te janken hier achter mijn com.en wil er niet aan denken dat dit ook mij een keer zal overkomen.sterke esther

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:04

veel sterkte ermee

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:08

Heel veel sterkte met dit enorme verlies.
Je hebt gedaan wat je kon doen.

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:13

heel erg veel sterkte!! Ach gut

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:17

Jeetje wat zielig zeg, je hebt gedaan wat je kon doen, meer hoop was er niet. Als nieren en lever niet werken, dan vergiftigt het lichaam. Veel sterkte, hou je taai!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:18

wat verschrikkelijk! ik wens heel veel sterkte! En geef jezelf niet de schuld, je was er voor haar toen ze je het meest nodig had!!!
Liefs angela

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:42

Pfff, wat kan het leven toch hard zijn!!! Heel veel sterkte, meid!!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:55

Heel veel sterkte, dit wens je echt niemand toe...... maar je hebt een goede keus gemaakt, om zo'n ziek paard nog in de trailer te gaan vervelen is alleen maar verlenging van het lijden....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:57

Jeetje meis.... heel veel sterkte Ach gut

En niet boos zijn op jezelf dat je er de afgelopen week weinig hebt kunnen zijn, op het moment dat ze je nodig had ben je er voor haar geweest....

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:36

jee heeel veel sterkte, vrezelijk voor je! echt heeeel veel sterkte

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:35

sterkte joh meis, verschrikkelijk

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:09

jeetje wat erg!
HEEL veel sterkte Vriendjes zijn?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:14

sterkte meis!!! meer kanje niet zeggen op zo iets

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:37

Dat is niet niks. heel veel sterkte.