Niet lang meer....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Niet lang meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 14:51

Wij hebben 4 jaar terug een kwpn merrie gekocht bij een handelaar weg die we goed kenden. De merrie stond op het punt naar de slacht te gaan.
Ze is bij onze buren gefokt en toen was mijn moeder al helemaal weg van haar. Toen ze hoorde dat de merrie te koop was hebben we haar gekocht.
Alleen het is best een grote merrie (1.75) en toen ze 2 jaar was is ze al beleerd en veel mee gereden enzow. Toen ze bij ons kwam heeft mijn moeder haar eerst een half jaar in de wei gezet zodat ze toch nog wat voller kon worden enzow...en toen is ze er op gaan rijden en wedstrijden mee gaan rijden, ze is L2 dressuur met haar geworden totdat ze twee jaar terug kreupel werd, last van de schouder kreeg niet meer wou buigen enzovoort. Toen is ze een tijdje de wei opgegaan en is ze gedekt zodat ze weer even de tijd kreeg. Maar toen ze uit de wei kwam was het alleen maar erger geworden en is de dierenarts erbij geweest...die kon niks doen zei hij het had zn tijd nodig. Dus weer een paar maanden de wei in en toen maar weer kijken hoe het was nog niet beter.
Toen heeft mn moeder de fysiotherapeut erbij gehaald die is er inmiddels wel 10 keer bij gweest want hij dacht dat het wel zou helpen... nouw niet dus in het begin wel maar later echt niet meer...ze bleef maar kreupel lopen en heel moeilijk bewegen enzow. dus ondertussen had ze ook alweer 2 veulens gekregen dus de tijd maar geven en zien wat er terecht van komt. Van t winter ging het beter toen hebben we haar heel voorzichtig wat beweging gegeven echt heel voorzichtig en langzaam totdat ze in maart echt gewoonhaar voeten bij na niet meer kon optillen enzow...dus de dierenarts ermaar weer bij heeft allemaal onderzoeken gedaan maar er kwam ook echt niks uit. Dus wij haar maar weer op rust zetten totdat het vuelentje kwam en dan maar kijken.
nou het veulentje is nu bijna 3 maand en we hadden haar weer laten dekken maar nu blijft ze gust en ze is nog steeds kreupel.
En een paar dagen trug is de hoefsmid er weer bij geweest maar dat was echt een drama ze kon haar voeten niet meer normaal optillen dan viel ze en deed ze raar het was echt erg om aan te zien en het kreupel lopen word alleen maar erger en nu ze gust blijft denken me ouders erover om haar in te laten slapen als het veulentje erbij weg is Huilen
De hoefsmid zei het ook al dat het zow niet meer langer kan het word gewoon gevaarlijk om haar te bekappen......
Mijn ouders denken er dus over om haar te laten inslapen want het word gewoon minder.......ik kan dat gewoon niet over me hart verkrijgen maar aan de andere kant ze heeft nu steeds wel pijn.
en we hebben ook al veel geprobeerd er is gewoon geen oplossing meer.... Huilen Verdrietig

Sorry voor het lange verhaal maar het moest ergewoon even uit!!!


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:59

Aaah wat rot voor jullie!
Maar jullie hebben er wel alles aan gedaan!
Mss is het gewoon het beste.. Ach gut
Sterkte..

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:07

klote, maar life goes on! jullie hebben gelukkig nog wel een levend aandenken aan haar. Heel veel sterkte!!!
Liefs Angela

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

LISWA

Berichten: 381
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:01

wat rot..
nog heel veel sterkte !!!

•(¯`•¸·´¯)If yOu say my eyes aRe BeautIful its becAuse theY are LOoking at You•(¯`•¸·´¯)

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:12

serkte. jullie hebben gelukig nog wel een veulen van haar zodat er altijd een beetje van haar blijft voortleven. maar het blijft niet leuk.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:21

vervelend.. sterkte... Maar waarom ging ze in de eerste plaats al naar de slacht?? Dat is toch ook wel belangrijk? daarom, daus omdat ze kreupel werd??

Zhara :*


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:32

wat laten de rontgenfoto's zien ?

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 15:34

Nouw we hebben haar nog niet op rontgenfotos gehad. maar ik heb t er ook even met me moeder overgehad en de dierenarts...maar die zei ook van er is weinig kans dat we wat vinden want ze heeft overal last..maar we kunnen het wel onderzoeken op rontgenfotos maar dan ben je veel geld kwijt terwijl er niet veel kans is dat er wat gevonden wordt..maar we wachten het even af..misschien doen we het wel..hoop het wel.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:11

wat sneu zeg, jullie moeten maar doen wat jullie het beste lijkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:51

Wat erg zeg dat ze zoveel pijn heeft. Ook vervelend dat jullie niet weten wat ze heeft nu. Sterkte Ach gut

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:46

Waarom laat je een merrie dekken die (veel) last van haar schouder heeft, en je weet niet wat het is (erfelijk?--> doorgeven aan veulens) en bovendien nauwlijks haar voeten op kan tillen van de pijn?

Of in ieder geval foto's laten nemen om het een en ander uit te sluiten of aan te tonen?

Had de beslissing al niet eerder genomen moeten worden?

Ps: om misverstanden te voorkomen, dit zijn vragen en geen kritiek!

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:43

Verward niets?

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:37

judithM schreef:
Waarom laat je een merrie dekken die (veel) last van haar schouder heeft, en je weet niet wat het is (erfelijk?--> doorgeven aan veulens) en bovendien nauwlijks haar voeten op kan tillen van de pijn?

Of in ieder geval foto's laten nemen om het een en ander uit te sluiten of aan te tonen?

Had de beslissing al niet eerder genomen moeten worden?

Ps: om misverstanden te voorkomen, dit zijn vragen en geen kritiek!


Je verwoord precies wat ik dacht toen ik dit stukje las.. Allemaal veulens terwijl moeder haar benen niet kan optillen van de pijn?

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:42

jeetje sterkte, hopelijk doen haar veulens het beter Ach gut

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 14:10

Hier dan weer antwoord van mij..

Het is in ieder geval niet erfelijk, ze heeft nu een zoon van 3 jaar (word strax 4 jaar) en die heeft nergens last van alleen is ie heel groot (1.80) en nog een zoon van 2 jaar (word dus 3 jaar) heeft ook nergens last van, een dochter van 1 jaar en heeft ook nergens last van.
We kwamen er pas achter toen ze echt last kreeg van haar benen enzow toen het eerste veulen 3 maand oud was en ze alweer drachtig was. Dus toen wisten we het niet..natuurlijk wel das ze niet helemaal rad was. maar de veulens hebben nergens last van maar nu is ze niet weer drachtig...dat slaan we nu over omdat ze dus haar benen nu niet meer goed op kan tillen en we wahcten het af.

maar de nakomelingen hebben nergens last van en ze staan alledrie nog in de weide...en omdat ze zo groot zijn laten we ze heel lang staan voordat we ze beleren. Het oudste veulen word volgend jaar 4 en dan zetten we hem nog een jaar de wei in om aan te sterken.

lucienne

Berichten: 388
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:18

ik hoop dat ik toch nooit die keuze (inslapen) hoef te maken ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen heeel veeel sterkte!!!

? ? ? ? ?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:18

jee dat klinkt niet echt leuk! Ik denk dat het maar beter is om haar in te laten slapen want dit is ook zielig. Iedere stap die ze zet heeft ze waarschijnlijk ontzettend pijn. misschien kan de dierenarts er nog wat aan doen maar mij lijkt van niet. Heel veel sterkte.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:19

Zw_Mikkel schreef:
Wij hebben 4 jaar terug een kwpn merrie gekocht bij een handelaar weg die we goed kenden. De merrie stond op het punt naar de slacht te gaan.

. Van t winter ging het beter toen hebben we haar heel voorzichtig wat beweging gegeven echt heel voorzichtig en langzaam totdat ze in maart echt gewoonhaar voeten bij na niet meer kon optillen enzow...dus de dierenarts ermaar weer bij heeft allemaal onderzoeken gedaan maar er kwam ook echt niks uit. Dus wij haar maar weer op rust zetten totdat het vuelentje kwam en dan maar kijken.
nou het veulentje is nu bijna 3 maand en we hadden haar weer laten dekken maar nu blijft ze gust en ze is nog steeds kreupel. En een paar dagen trug is de hoefsmid er weer bij geweest maar dat was echt een drama ze kon haar voeten niet meer normaal optillen dan viel ze en deed ze raar het was echt erg om aan te zien en het kreupel lopen word alleen maar erger en nu ze gust blijft denken me ouders erover om haar in te laten slapen als het veulentje erbij weg is Huilen
De hoefsmid zei het ook al dat het zow niet meer langer kan het word gewoon gevaarlijk om haar te bekappen......
Mijn ouders denken er dus over om haar te laten inslapen want het word gewoon minder.......ik kan dat gewoon niet over me hart verkrijgen maar aan de andere kant ze heeft nu steeds wel pijn.
en we hebben ook al veel geprobeerd er is gewoon geen oplossing meer.... Huilen Verdrietig !


waarom stond ze toen op de nominatie voor de slacht??
weten jullie dat ?

wat bedoel je met gust?

in maart kon ze haar voeten bijna niet meer optillen
veulen er uit en weer laten dekken?

zorrie maar is nu wel of niet zwanger?

en waarom toch laten dekken als ze nu dus in maart al zoveel last had??

ik hoop dat jullie of een oplosing vinden en dat ze beter word of
dat haar verder lijden bespaard blijft

in ieder geval succes en sterkte

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 18:52

Dat weten we niet waarom ze naar de slacht ging...we hadden haar bij onze handelaar weggehaald en die zei als ik niet snel een koper vindt gaat ze naar de slacht..dus..

met gust bedoel ik dat ze niet meer drachtig is/word. ze is dus niet meer drachtig....zouden we eerst wel weer doen maar omdat ze tog moeilijk die voeten op kon tillen hebben we het niet meer gedaan.

maare we hebben een beslissing gemaakt en we laten eerst tog rontgenfotos maken.
dus dat doen we eerst zo snel mogelijk en tog maar hopen dat er wat uitkomt..maja...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, Irma_Maandag, KikiCelinevs, Mark0919, sterregoud en 40 bezoekers