Wat is jouw paard voor/ van jou?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Wat is jouw paard voor/ van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 09:43

Misschien een gekke vraag, maar ik merk op dat veel paardenmensen in mijn omgeving wel héél eh... "close" zijn met hun paard. Voor mij is Maurits (mijn paard) een maatje, een leuke vriend... maar het is en blijft een paard en geen mens! Als ik moet kiezen tussen paarden en mensen, kies ik voor mensen.

Veel andere paardenmensen die ik ken geven mij de indruk dat hun paard veel meer betekent! Het is hun alles, hun klankbord, alles moet wijken voor het paard! Om maar even heel extreem voorbeeld te geven: broertje heeft een ongeluk gehad en ligt in het ziekenhuis. Het betreffende meisje vind het naar voor het broertje, maar vindt dat ze naar het paard MOET en gaat dus niet even langs bij het broertje!

Dat is in mijn ogen beelachelijk! Hoe kun je een paard boven een mens stellen?! Waarom zien sommige mensen hun paard als hun alles, hun leven, hun vriend, hun familie?! Ik vraag me echt af of daar nu echt een reden voor is!

Ik wil even benadrukken dat ik de liefde voor paarden absoluut kan begrijpen, ik ben al vanaf mn 4e jaar bezig met paarden en ook altijd paardengek geweest en gebleven. Een paard is heerlijk om even je hoofd vrij te maken en om zo nu en dan lekker tegenaan te banketstaaf, maar het is gewoon geen mens!
Ik respecteer ook de mensen die wel heel erg superclose zijn met hun paard, maar ik zou heel graag willen weten hoe het zo komt...

Der Ellmauer Dancing Queen


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:56

Mijn verzorgpony's zijn mijn alles... Lachen Weet niet waarom, maar als ik er bij nadenk dat ik ze niet meer kan verzorgen om welke rede dan ook, dan moet ik huilen... Scheve mond Ik zou niet weten wat ik zonder ze moet!

    If you can dream it, you can do it ...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 09:58

ja, dat heb ik ook natuurlijk, het gaat meer om het feit dat sommige mensen ze als mens zien... als surrogaat voor vrienden, familie of god weet wat! Dat is wat ik een beetje raar vind en niet begrijp....

Der Ellmauer Dancing Queen

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

Alleen het idee al m'n pony te moeten verliezen bezorgd me kippevel..

Ja, ze is echt heel belangrijk voor me, ze is m'n maatje, praatpaal...
Of ze belangrijker voor mij is dan mensen.. Ja misschien wel, maar dat komt dan ook omdat ik me minder snel aan mensen kan hechten dan aan dieren. Dat heb ik nu eenmaal en daar kan ik niets aan veranderen.

Dat voorbeeld van jou; ik zou ook zeker naar het ziekenhuis gaan dan, maar een hele dag zou ik daar niet kunnen zitten. Ik ben op dat opzicht niet zo'n gezelschapsmens, en kan ook slecht zolang ergens aan een bed zitten, dat lukt mij gewoon niet. Ik moet gewoon altijd wat doen.

maar ja; voor míj is mijn paard belangrijker dan (met uitzondering) mensen, maar dat komt dus om wat ik al heb uitgelegd.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:03

Ik hou meer van paarden dan van mensen ja
Ik heb dat ook niet zo dat het ene wezen boven het andere zou staan Verward
Maar natuurlijk heb ik er ook nog een leven naast, wat ik meer dan normaal vind!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:10

De paarden gaan voor mensen tot een bepaalde hoogte. Dat wil zeggen, ik wil er mijn beroep, mijn toekomst van maken. Dus wbt mijn dagindeling zorg ik dat ik eerst de paarden heb gedaan en helemaal klaar ben voor ik naar vrienden oid toe ga. Wedstrijden gaan zowieso voor. Maar wanneer iemand in het ziekenhuis zou liggen waar ik veel om geef dan zorg ik dat ik beide voldoende aandacht kan geven. Dus ik maak voor alletwee tijd. Om even je voorbeeld over te nemen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:13

Vreemde mensen én paarden vertrouw ik beiden niet meteen voor de volle 100%.

Mijn paarden zijn mijn álles, mijn maatjes, mijn beste vriend en vriendin. Ik heb álles voor ze over en ga voor ze door het vuur.

Vorige week moest mijn vriendin die 6 maanden zwanger is, weer plotseling naar het ziekenhuis (ze heeft een miskraam gehad en tijdens deze zwangerschap al 2x 'kantjeboord' in het ziekenhuis gelegen) en vroeg mij mee te gaan voor de steun. Ik was op dat moment op stal, heb niet getwijfeld, gepoetste paard weer in stal gezet en ben meteen naar mijn vriendin gereden om met haar mee te gaan. Onderweg heb ik een stalgenootje gebeld of zij die dag mijn paard kon rijden.

Ik stel de mens niet boven het belang van mijn paarden maar het gaat dus ook niet andersom. Het is nét hoe de situatie is.

In de omgang met mijn paarden denk ik wel dat het vergelijkbaar is met die van de verzorging als je eigen kinderen: ik praat tegen ze (idd ook wel eens ietwat 'tuttig', ik knuffel ze, ik geef ze een dikke zoen op hun neus, ze krijgen een 'snoepje', ook wel eens een flinke pak op hun donder en probeer ze in alles het beste te geven.

Heb mijn toenmalige vriend onverwijld medegedeeld dat als hij het niet accepteerde dat mijn paarden een groot deel van mijn leven uitmaken omdat zij voor hun welzijn afhankelijk zijn van mij, het gat van de deur makkelijk te vinden zou zijn....
en dit zal ik dus mededelen aan elke vriend waarmee een eventuele serieuze relatie zit aan te komen...

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:26

Mijn paard is echt mijn hele wereld. Haha!
Daarnaast werk ik gewoon fulltime en heb een vriend.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:37

mijn hobby, mijn tijdsverdrijf, mijn liefde, mijn passie, mijn studieobject, mijn spiegelbeeld, mijn bron van zelfkennis, mijn energie, noem maar op....

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:53

Randy01 schreef:
Vreemde mensen én paarden vertrouw ik beiden niet meteen voor de volle 100%.

Mijn paarden zijn mijn álles, mijn maatjes, mijn beste vriend en vriendin. Ik heb álles voor ze over en ga voor ze door het vuur.

Vorige week moest mijn vriendin die 6 maanden zwanger is, weer plotseling naar het ziekenhuis (ze heeft een miskraam gehad en tijdens deze zwangerschap al 2x 'kantjeboord' in het ziekenhuis gelegen) en vroeg mij mee te gaan voor de steun. Ik was op dat moment op stal, heb niet getwijfeld, gepoetste paard weer in stal gezet en ben meteen naar mijn vriendin gereden om met haar mee te gaan. Onderweg heb ik een stalgenootje gebeld of zij die dag mijn paard kon rijden.

Ik stel de mens niet boven het belang van mijn paarden maar het gaat dus ook niet andersom. Het is nét hoe de situatie is.

In de omgang met mijn paarden denk ik wel dat het vergelijkbaar is met die van de verzorging als je eigen kinderen: ik praat tegen ze (idd ook wel eens ietwat 'tuttig', ik knuffel ze, ik geef ze een dikke zoen op hun neus, ze krijgen een 'snoepje', ook wel eens een flinke pak op hun donder en probeer ze in alles het beste te geven.

Heb mijn toenmalige vriend onverwijld medegedeeld dat als hij het niet accepteerde dat mijn paarden een groot deel van mijn leven uitmaken omdat zij voor hun welzijn afhankelijk zijn van mij, het gat van de deur makkelijk te vinden zou zijn....
en dit zal ik dus mededelen aan elke vriend waarmee een eventuele serieuze relatie zit aan te komen...


OK dan!
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:02

Amanda schreef:
+:)+
Hier sluit ik me helemaal bij aan!


Ik ook

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:05

Marrepar schreef:
Ik ook



En ik ook !! Heel goed verwoord hoe ik er ook overdenk!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:20

mijn pony gaat voor veel dingen maar als er iets ergs is of een feest ofzo...
ja dan gaat dat natuurlijk voor Lachen

Flame is alles voor mij,
maar er zijn grenzen Lachen

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:28

mijn pony is echt heel belangrijk.
dit is ook omdat ik niet zo super sociaal ben, ik heb drie goede vriendinnen, maar die zie ik ook bijna alleen op school
m'n honden en m'n paard hebben dus een heel belangrijk deel in m'n leven, ook omdat ze zo simpel zijn, behandel je hun goed dat zijn zij goed voor jou (en dat is bij mensen een stuk ingewikkelder)

het b;ijft voor mij wel een dier, je moet een paard ook geen menselijke emoties gaan geven (zoals ik steeds meer mensen zie doen) en als mijn broertje in het ziekenhuis zou liggen zou dat veeeeeeeel belangrijker zijn dan m'n paard.
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:01

Ik zie paarden wel boven mensen zeg maar.

Paarden zijn mn alles, mn leven. Ik ben niet echt sociaal, en heb ook bijna geen vrienden. Ik had 1 goeie vriendin, maar die zag ik ook alleen maar op school, en ze zit nu op een andere school. Twee meiden waar ik best wel goed mee op kan schieten, rijden daar bij Hof. Alleen ze zijn wat ouder dan mij..

En als mn broertje bijv. in dat ziekenhuis zou liggen, dan zou ik eerst even naar mn broertje gaan, en dan naar mn paard.

Klinkt misschien stom, maar paarden zijn mijn leven... (Daar klaagt mn vader ook nog wel eens over.. Tong uitsteken) Ik kan beter met paarden dan met mensen, mensen vertrouw ik niet echt.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:08

Citaat:
En ik ook !! Heel goed verwoord hoe ik er ook overdenk!


Voor mij geld hetzelfde, Randy01 heeft het precies goed verwoord, zo denk ik er namelijk ook over. Waarschijnlijk net als een hoop andere bokkers Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:47

Pharaon is mijn alles...Ook hem zal ik zonder twijfel boven een mens verkiezen, Pharaon zal dingen die ik hem toe vertrouw zal die noooooit verraden aan iemand om mij een hak te zetten...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:54

Splash is alles voor me...
Een maatje, vriend, kletspartner. Iets waar ik alles mee kan delen en die me niet teleur zal stellen. Ik ben vroeger altijd enigs kind geweest (nu is mn half broer bij ons ingetrokken) dus het is ook wel een opvulling geweest toen ik haar kreeg als verzorg paard (jaar later pas als eigen paard gekregen) Toen was het ook een soort speelmaatje nu een paar jaar later voelt de band heel hecht en als ik me niet goed voel kan ik altijd bij haar uithuilen, praten wat ik maar wil! Ik zou niet weten wat ik zonder haar moet!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:52

Mijn paard is mijn alles.
En ja ik vind haar belangrijker dan mensen.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:58

mijn paarden gaan voor mensen... ik ben de laatste tijd zo erg teleurgesteld in een persoon die ik dacht goed te kennen. Op dat moment voelde ik me alleen fijn bij mijn meisjes en die konden me ook goed troosten.

Sya gaat voor alles, tuurlijk als er wat met mijn ouders is dan ben ik 24 uur perdag bij hun te vinden maar dan moet er wel een goed iemand voor mijn meiden zorgen.
Maik heb ik nog niet lang maar voor haar ga ik ook door het vuur.


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:17

Bij mij gaan mijn pony`s voor, zelfs voor mensen,
Dus als ik jou goed begrijp laat jij je paard zitten om naar je broertje te gaan? dat si toch zielig, zo`n paard wordt dan niet verzorgd en geknuffeld, dat broertje wel..

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:21

Ik ben helemaal gek van mijn paard maar heb naast paarden ook nog een leven.
*LOL*

The thing I treasure most in life can not be taken away!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:50

ik zou echt niet zonder me paarden kunnen,
maar heb ik 1 verplichting,
dan kan eht paard ook wel een dag zonder mij hoor !

Karaat_the_newforest op Instagram

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:50

ik ga ook door het vuur voor mijn pony, het is ook mijn maatje! paarden kwetsen je niet,e na ls je een goede band met ze hebt houden ze onvoorwaardelijk van je. daar kun je bij mensen niet altijd op rekenen.

wel is het zo dat het niet te ver moet gaan, als er familie ofzo in het ziekenhuis lugt ga ik daarheen en kan mijn paardje wel een dag zonder mij

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:54

Mijn vriend en paard staan op een gedeelde eerste plaats, het is niet zo dat mijn paard voor mensen kom maar ben me er temeer van bewust dat mijn paard afhankelijk is van mij om beweging te krijgen enz enz
Ik was in het bovenstaande geval ook wel naar mijn broertje gegaan maar ook zeker naar mijn paard, maar als er echt nood aan de man is zeg maar dan heeft mijn paard helaas toch echt pech dan zorg ik dat in ieder geval er iemand anders naar toegaat om te kijken of alles wel in orde is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers