Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:01

Zo, ik heb de discussie aangewakkerd zeg ...............
Bealy je hebt het goed uitgelegd zeg OK dan! . Ik blijf dus bij het standpunt Nationalisten zijn fout
Gijsenkim wel of geen hoofddoekjes/sluiers vind ik ook een moeilijke discussie waar ik nog niet uit ben.Zelf ben ik ongelovig en heb moeite met vrouwenonderdrukking, maar vrouwen worden in alle lagen van de bevolking nog steeds onderdrukt en niet alleen in Islamitishe staten.

Gelukkig mag je hier weten hoe je er zelf bij loopt en kan je er keuzes in maken.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:03

Ik denk ook niet dat verbieden zin heeft, maar ik kan me wel voorstellen dat de school er wat tegen wil doen (kunnen ze beter anders aanpakken, maar ik begrijp hun standpunt wel).
Citaat:
Ook al is het een foute mening, het is wel een mening en in Nederland mag je nog steeds een mening geven,

Maar racisme is bij de wet verboden, geloofsuitingen e.d. níet (zolang die dus niet racistisch zijn) Je mag van mij alles uitstralen wat je maar wilt, zolang het niet in strijd is met de wet. Daarom vind ik nog steeds dat het niet te vergelijken is met sluiers of gothic kleding oid.

Maar goed, daar verschillen we dan dus over van mening Knipoog

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:05

ik ben het er mee eens dat ze die poedersuiker kleding afschaffen .. als die rasisten die alleen maar kunnen uitschelden ... Boos! en ja zelf ervaring dr mee nu al 2 jaar lang
maar vraag je waarom ze zo rasistisch zijn krijg je de domste antwoorden Scheve mond
ik ben voor vrije meningsuiting mits je er andere mensen nie mee kwetst
en ik denk dat als lonsdale anders zou heten veel rasisten t niet meer zoude dragen of er een andere afkorting bij verzinnen
thats my point ...

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:07

Malibu schreef:

Hier wordt door verschillende mensen op een andere manier tegen aan gekeken en zal dus altijd een soort van 'welles, nietus' spelletje blijven...


Een eindeloze discussie idd Haha!

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:08

mogen merken zoals FUBU wel gedragen worden??? jazeker? Dan worden de negers weer voorgetroken!!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:12

jedine schreef:
mogen merken zoals FUBU wel gedragen worden??? jazeker? Dan worden de negers weer voorgetroken!!!



Niet racistisch Verward

Nogmaals ik liep al in Londsdale kleding toen jullie nog in de luiers lagen Knipoog Het is jammer dat het merk is geadopteerd door nationalisten en racisten.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:14

Maar goed, ik zou nog steeds graag een reacite krijgen op dit:
Quote:
Wat maakt het uit hoe het in andere landen gaat? Dat is toch totaal niet relevant? Of wou je ook maar mensen gaan onthoofden omdat dat in andere landen ook gebeurt?

Ben je het daar niet mee eens?
[/quote]

Dat vind ik dus weer niet relevant Haha!

Maar goed. Daarom ben ik juist trots op Nederland, omdat wij daar niet aan mee doen.
Ik vind alleen dat ze zich wel een beetje meer mogen aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Zoals GijsenKim als zei, het is best vervelend om met iemand te praten die zijn gezicht bedekt. Als ik in Egypte ben of een land waar je je armen etc moet bedekken. Vind ik dat je je daar aan te houden heb.
Ook vind het Turks met elkaar praten in het openbaar erg storend.

Citaat:
Waarschijnlijk idd... Nationalisme heeft voor veel mensen gewoon een beetje een nare klank... Terwijl koninginnedag en het gedrag tijdens het WK toch onschuldige vormen van nationalisme zijn. Zou je kunnen uitleggen waarom en waar je dan precies trots op bent? Of is het meer gewoon een gevoel? Ik begrijp namelijk eigenlijk totaal finaal niks van nationalistische gevoelens en ben wel benieuwd


Mmm, best moeilijk uit te leggen maar zal het proberen...
Nederland is natuurlijk maar een klein land tegenover zijn buren en andere landen. Maar we doen het best aardig met de Olympische Spelen, mede doordat er veel aandacht en financien aan de sport geschonken worden.
In grote landen als China en Thailand worden mensenrechten geschonden, dat gebeurt hier al heel lang niet meer.
Duitsland en Frankrijk overschrijden hun begroting ruimschoots, terwijl Nederland hier aardig pas op de plaats heeft.
Ook komt een groot deel van het EU geld uit Nederland (in vergelijking met andere landen betalen wij bijna het grootste deel)
We hebben als klein land toch echt wel grote dingen bereikt...
Daarbij is het idd ook een gevoel wat je heb, wij hebben ook een dekbed met de Nederlandse vlag, en op de kussens staat het wapen van Nederland.

Mijn moeder is Engelse, en ik voel me ook wel verwant aan de Engelsen. Maar mijn hart ligt toch echt in Nederland.

Citaat:
Verder denk ik over mensen die Lonsdale dragen wat ik wil, ik vraag me eigenlijk uberhaupt nog af waarom mensen dat merk nog WILLEN dragen. Toch niet omdat de kwaliteit nou perse zo goed is Of toch het 'erbij'willen horen, het 'wij' gevoel...


O, dus als morgen bv Morgan met racisme wordt vergeleken ga jij je hele kleding kast uitruimen?

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:15

shadowflower schreef:
ik ben het er mee eens dat ze die poedersuiker kleding afschaffen ..


Afschaffen..... gelukkig niet, het wordt waarschijnlijk alleen verboden op en bepaalde school.
Niemand gaat mij vertellen wat ik wel en niet aantrek, ik blijf gewoon mijn londsdale kleding dragen!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:20

zolang het niet met rasistme in verband word gebracht want bij mij op school loopt iedereen in da fiets lonsdale lijkt wel en de halve school scheld me uit en nee niet omdat ik bruin ben maar omdat ik effe iets anders dr uit zie om t zo maar te zeggen .. en hoe alleen een klein litteken bij me lip ... t is gewoon ziek als mensen je daardoor uitschelden

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:23

Malibu, het klopt wat je zegt dat we het hier in ons kleine kikkerlandje best goed hebben.
Ik zou ook voor geen goud in een Islamitische staat willen wonen, maar ook niet in het bekrompen christelijke Amerika.

Dat mensen in het openbaar hun eigen taal spreken moeten ze zelf weten,zou ik ook doen als ik in het buitenland woon en medelanders tegenkom.

Ik heb moeite met vooroordelen die ook hier worden rondgestrooid ze zijn nergens op gebaseerd.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:32

Citaat:
Dat mensen in het openbaar hun eigen taal spreken moeten ze zelf weten,zou ik ook doen als ik in het buitenland woon en medelanders tegenkom.

Ik heb moeite met vooroordelen die ook hier worden rondgestrooid ze zijn nergens op gebaseerd.


Tja, mijn halve familie woont in Engeland. Als ik daar ben met m'n vriend of familie uit Nederland, probeer ik toch altijd Engels te spreken. Ook in het openbaar, dat voelt voor mij prettiger en de omgeving waardeerdt het meestal ook wel.

Tja, er zijn heel veel vooroordelen. Ik ben zelf ook best bevooroordeeld, dat wil ik gerust toegeven. Maar die vooroordelen komen wel ergens vandaan....
Er zijn zeker goede buitenlanders, en daar ken ik er ook wel een paar van. Maar van de meeste vind ik dat ze toch erg respectloos zijn tegenover het land waar ze onderdak hebben en waar ze kans op een goede toekomst hebben. Ipv daar gebruik van te maken hebben ze veelal geen respect voor dit land... Dat vind ik erg jammer...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:35

Malibu schreef:
Er zijn zeker goede buitenlanders, en daar ken ik er ook wel een paar van. Maar van de meeste vind ik dat ze toch erg respectloos zijn tegenover het land waar ze onderdak hebben en waar ze kans op een goede toekomst hebben. Ipv daar gebruik van te maken hebben ze veelal geen respect voor dit land... Dat vind ik erg jammer...


Ik heb juist de omgekeerde ervaring. Een paar rotte appels, maar over het algemeen respectvol. Overigens vind ik dat de Nederlanders de Marokkanen en Turken ook heel wat meer respect verschuldigd zijn, dan ze denken. Die mensen hebben huis en haard verlaten om ons landje weer op poten te krijgen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:44

Mijn ervaringen zijn ook goed, ik woon in een multiculti wijken mijn buren zijn marokkaans.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:07

Ik kan me echt doodergeren aan sommige uitspraken hier. Misschien wel omdat ik zelf half antilliaans ben en dit dus best dicht bij mij komt.

Ik vind dat dat hele gezeik over allochtonen en buitenlanders eens afgelopen moet zijn. Een overtreding is een overtreding of hij nu gemaakt wordt door iemand uit nederland, de antillen, marrokko, duitsland of mars. Dat maakt voor de wet geen reet (excuser le mot) uit en zo zou onze regering ook wat meer op moeten treden. Geen krantekoppen met antilliaan schiet jongen dood, maar mafkees schiet jongen dood. De politie moet eens wat strenger op gaan treden en "probleemjongeren" niet meer met fluwelen handschoentjes aanpakken. Dat lost volgens mij al een deel van het "probleem" op

oei, ik ben wel erg off-topic nu Bloos!
Sorry

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:26

Ik denk dat een kledingmerk verbieden echt zinloos is
ten eerste verander je er geen meningen van racisten mee
ten tweede geef je racisten macht doordat ze een merk kunnen opeisen, dat hun mening zogenaamd uitdraagt.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:28

Saar4 schreef:
Ik kan me echt doodergeren aan sommige uitspraken hier. Misschien wel omdat ik zelf half antilliaans ben en dit dus best dicht bij mij komt.

Ik vind dat dat hele gezeik over allochtonen en buitenlanders eens afgelopen moet zijn. Een overtreding is een overtreding of hij nu gemaakt wordt door iemand uit nederland, de antillen, marrokko, duitsland of mars. Dat maakt voor de wet geen reet (excuser le mot) uit en zo zou onze regering ook wat meer op moeten treden. Geen krantekoppen met antilliaan schiet jongen dood, maar mafkees schiet jongen dood. De politie moet eens wat strenger op gaan treden en "probleemjongeren" niet meer met fluwelen handschoentjes aanpakken. Dat lost volgens mij al een deel van het "probleem" op

oei, ik ben wel erg off-topic nu Bloos!
Sorry

Off-topic of niet. ik ben het volledig met je eens! Ik begrijp ook nooit waarom er zo gezeurd wordt over dat '99% van de criminelen allochtoon is' (even zwáar overdreven). Als je nou *alle* criminelen strenger straft zit dat percentage (hoe hoog of laag t ook is) er vanzelf ook bij... En als er bv een vrouw wordt aangerand of iets tegen homo's wordt geroepen moet er ook niet worden aangekomen met allerlei wel of niet integratie-verhalen. Gewoon simpel: het is tegen onze wet en dus wordt je gestraft. Dat zou volgens mij een hoop dingen oplossen....

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:29

Malibu schreef:
O, dus als morgen bv Morgan met racisme wordt vergeleken ga jij je hele kleding kast uitruimen?


Ik draag geen Morgan, maar als bvb Diesel met rascisme wordt vergeleken draag ik het inderdaad niet meer.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:30

klopt ,hier ga ik helemaal in mee............

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:33

Ha, iemand nog interesse in Lonsdale kleding? Haha! Haha! Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:48

ik draag lonsdale, kisten, bomber, ausies, nike, allerlei merken die je kunt verzinnen.
en ja als ik naar een hardcorefeest ga loop ik in een spijkerbroek met kisten en een lonsdale polo.
hoezo? omdat ik dat gewoon mooi vind.
maar ik ben geen racist.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:55

pjotr schreef:
ik draag lonsdale, kisten, bomber, ausies, nike, allerlei merken die je kunt verzinnen.
en ja als ik naar een hardcorefeest ga loop ik in een spijkerbroek met kisten en een lonsdale polo.
hoezo? omdat ik dat gewoon mooi vind.
maar ik ben geen racist.


Toch zullen mensen die Lonsdale dragen worden geassocieerd met rascisme, of dit nu wel of niet terecht is.
Het is dan je eigen keuze om er in te blijven lopen of niet.

Ik snap trouwens verder het punt van de school volkomen, maar denk niet dat deze actie veel zin heeft. Dan wordt er wel weer een ander statement gemaakt.... Ik denk dat het zelfs nog meer agressie gaat oproepen (wat er al was, zie krantenbericht_

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:57

Dat zeg ik ............ Olie op het vuur!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:58

Citaat:
Ik draag geen Morgan, maar als bvb Diesel met rascisme wordt vergeleken draag ik het inderdaad niet meer.


Best triest als je dan niet eens meer kan dragen wat je mooi/leuk vind, vind je niet?

En als alle racisten nou eens in een oma jurk gaan lopen? Of als kenmerk sportsokken gaan dragen? Waar gaat het dan heen met de wereld?

Misschien kunnen we dan weer overnieuw beginnen dan doen we allemaal een blaadje voor ons ..... klaar, geen onderscheid meer.

(maar ja, dan krijg je weer vast weer zoiet met het soort blaadje wat je draagt, pff ingewikkeld hoor Scheve mond )

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:03

Liep trouwens vorige week in een onzettend oud Lonsdale T-shirtje (overblijfsel punkperiode jaren '80) over straat, gebruik ik vaak als slaapshirtje.. enfin lekker met een oude joggingbroek en mijn teenslippers.. haren ongekamd (de supermarkt is voor mij 5 meter lopen) komt er een grote vent in bomberjack met vlaggetje... en lonsdale T-shirtje en kistjes met witte veters erin hij kijkt naar mijn T-shirtje en ik krijg een goedkeurend knikje in mijn richting Verward

Vreemd toch?... nogal offtopic ik weet het, maar dit topic herinnerde mij er even aan...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:11

Malibu schreef:
Best triest als je dan niet eens meer kan dragen wat je mooi/leuk vind, vind je niet?

Zeker triest maar ja... Ik zou nu ook niet snel meer met een Lonsdale-trui lopen: merken maken me namelijk niets uit en waarom zou ik dan iets kiezen waar een image van racisme aan vastplakt waar ik niet mee geassocieerd wil worden?
Je hebt op zich gelijk, maar voor mensen waarvoor het verder niks uitmaakt kan het wel een reden zijn om iets niet te dragen...

Citaat:
(maar ja, dan krijg je weer vast weer zoiet met het soort blaadje wat je draagt, pff ingewikkeld hoor Scheve mond )

*LOL* Mensen zijn gewoon moeilijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Eliane op 31-08-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt