Alle Keuring en Concoursen gaat niet door deze hele zomer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-01 16:17

Zag het net op TV Drenthe dit is eerst alleen in DRENTHE, jammer ik wou dit jaar er weer tegen aan gaan maar ja...... Boos! Boos! Boos! Boos! . Verdrietig

_________________
Je paard is je beste vriend hij is er altijd voor je.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IHWtje op 2001-04-26 16:18 ]</font>

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-01 16:17

En de Drentse Rijwielvierdaags beslissen over 3weken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: IHWtje op 2001-04-26 16:18 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 16:23

Hier in Noord-Brabant mag waarschijnlijk vanaf Juni weer gereden worden op concoursen en evenementen etc.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 16:38

Hmmmmmm, is niet te hopen dat het hier niet doorgaat want ik had me er zo op verheugt om dit seizoen een keuring te lopen met Oscar Boos! Maar ja, eigenlijk zeur ik, vergeleken met het leed van anderen van wie al het vee word afgemaakt..

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:47

Hmz ik heb net te horen gekregen dat concours hipique eindhoven (eind mei) toch door gaat Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 19:01

ja, klopt. gaat door!! Party!! Party!! Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:36

Het concours in mierlo gaat wel door maar is verplaats naar augustus. In mei zijn alle wedstrijden afgelas.

Het welsh stamboek heeft alle keuringen tot en met juni afgelast en het KWPN t/m augustus. Ik verwacht dat het welsh stamboek ook meegaat in deze regel.

Van wedstrijden weet ik nog niets. alleen dat alles in de maand mei afgelast is.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:40

oh mij is verteld dat ik waarschijnlijk in Juni mag starten dus dat vanaf Juni de concoursen weer door gaan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 16:24

Het Hemelvaartconcours van 24 mei in Holten en het Pinksterconcours van 2 en 4 juni in Hellendoorn gaan helaas NIET door. Dit betreft kring 5 in Overijssel. Ook de andere wedstrijden in de kring t/m het eerste weekend van juni gaan niet door.

Het Pinksterconcours in Houten (Utr.) op 2 en 4 juni gaat WEL door, maar alleen het springen. Dit wordt namelijk gehouden op zand in de grote buitenbak bij de manege, terwijl de dressuur op weilanden gehouden zou worden en dat mag (nog) niet. Andere wedstrijden in de omgeving die op gras gehouden zouden worden, zijn ook afgelast.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 17:42

hey ZIP, hou me ff op de hoogte waar er wanneer keuringen zijn van het NSPS ok?
Ga jij trouwens ook naar de dag van mens en dier? (is ook altijd een NSPS keuring) in dordrecht.
Hier heb ik nog niks gehoord over het wel of niet doorgaan van evenementen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 18:17

Derby Eindhoven (Concour Hippique) gaat gelukkig wel door.. kan ik daar een nieuw dress. jasje kopen Party!!

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 14:09

In Overijssel zijn in ieder geval alle wedstrijden in mei en juni afgelast. De rest van de zomer is nog een vraagteken. Het grote "probleem" is natuurlijk dat die concoursen op weilanden worden gehouden die van boeren zijn. Die willen natuurlijk geen risico op MKZ lopen. Groot gelijk. Nou dan heb je toch lekker de tijd om je goed voor te bereiden? Ik bijvoorbeeld moet nog goed trainen. Sinds vrijdag (gelukkig) mag ik weer bij mijn paard na ruim 5 weken, omdat er ook varkens en geiten zijn en dit binnen het toezichtsgebied is. Mijn paard is zijn hals- en broekspieren duidelijk kwijt. We zullen dus weer rustig aan gaan trainen om die spieren op te bouwen. Bovendien is mijn conditie ook niet super na die bijna 6 weken niet rijden. Maar goed laten we hopen dat die MKZ niet op meer plaatsen uitbreekt en train ze! Lachen

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:46

Bij ons op de vereniging zijn wel weer vraagprogramma's binnengekomen van concoursen hier in de buurt (Overijssel). 19 mei is er concours in Neede. Ik snap er nu helemaal niks meer van Verward Verward

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:52

Citaat:
Op 2001-04-29 17:42, schreef stef:
hey ZIP, hou me ff op de hoogte waar er wanneer keuringen zijn van het NSPS ok?
Ga jij trouwens ook naar de dag van mens en dier? (is ook altijd een NSPS keuring) in dordrecht.
Hier heb ik nog niks gehoord over het wel of niet doorgaan van evenementen


Nou, krijg je de Shetlandpony? Dan weet je net zoveel als ik Party!! Maarre, De Shetland Pony veiling op 25 mei niet door, en de voorjaarskeuring in Heerde ook niet, maar de zomerkeuring in Heteren, op 7 juli kun je je nog gewoon voor inschrijven. Verward Maar als je de Shetlandpony zelf krijgt wist je dat al. Ik ga dit jaar naar de hengstenkeuringen met Oscar. Die zijn toch pas aan het eind van het jaar, en ik mag hopen dat het MKZ dan wel uit ons landje is Party!! Party!! Party!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 14:21

Op de site van de drentse KNF staat dat zij zich gewoon aan de regels van de landelijke organisatie houdt en dat alle wedstrijden tot nader order zijn afgelast.....er is nog een sprankje hoop maar ik geloof er niet meer zo in... Frusty

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:18

Ik rijd ook al mijn wedstrijden in Drenthe... Gaat mijn paardje goed, mogen we niet... Frusty
Dat vind ik best wel frusty, aangezien ik nu nog een trailer tot mijn beschikking heb en straks als ik een stal in de buurt van Groningen heb gevonden, is het maar afwachten of ik nog wedstrijden kan rijden.
Snif... snif...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:19

Gisteren kreeg ik mijn start coupons terug van de wedstrijd van end mei. Dat is in de omgeving van Amsterdam.
Wel jammer hoor, maar goed er komt wel weer een seizoen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:22

Maar voor de mensen voor wie dit het laatste jaar bij de pony's is (zoals mijn zusje) is dit toch wel erg jammer. Ook voor de internationale starters die binnen een leeftijdscategorie vallen, zoals de ponyruiters, de Junioren en de Young Riders. Niets vergeleken bij het leed van de direct betrokkenen (boeren e.d.) maar toch, heel sneu.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 09:39

Het isinderdaad ook mijn laatste ponyjaar, ik dacht haar nog even rustig naar de Z te kunne rijden....dat gaat ook well ukken, maar ik vind het echt balen.
Loopt ie goed, kunnen we niet.....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:21

Ik heb gehoord dat het hier in groningen ook allemaal niet doorgaat.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:52

weet iemand of jumping amsterdam doorgaat????