automatische drinkbak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 17:36

vanaf morgen krijgt honey voor het eerst in haar leven te maken met een automatische drinkbak. Het is zo'n koeien geval voor in het weiland.
Ze kent zoiets dus helemaal niet. Zou ze dit af kijken van de andere pony's? of moet ik haar laten zien dat daar water uit komt? Of wat?


Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 17:41

Je kunt een keer met der meelopen en even laten zien hoe het werkt, desnoods leg je er een paar bixjes in. Succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 17:54

je kunt inderdaad wel met haar er naar toe lopen om het te laten zien.
maar vaak kijken ze het ook af van andere pony's.
bij ons kon de suprise het ook niet, altijd emmer gewend. maar nu weet ze dondersgoed waar het water vandaan komt. ze heeft het van quinto gezien dus.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 17:55

Ik denk dat ze het wel afkijkt van de andere paarden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 18:08

ja ik denk ook dat ze het wel afkijkt van die andere paardjes, maar het lijkt me ook wel slim om gewoon even te laten zien hoe het werkt.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:04

Ik zou haar even laten zien hoe het werkt, en daarna zal ze het zelf wel snel doorhebben.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:24

ze heeft t vast snel door, met een beetje hulp van jou en de andere paardjes komt ze er wel uit

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:39

Ik denk als je er wat water in laat staan, dat ze dat wel drinkt. Dan komt er vanzelf nieuw en dan heeft ze het al door denk ik.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:40

de meeste paarden leren dat heel snel. Je kunt het haar misschien wel even voordoen, maar ik zou eerst gewoon kijken of ze drinkt (kun je rustig een dagje wachten en dan haar turgor checken), dat is echt niet zielig. Wij leren Hercules nu uit een emmer drinken, daarvoor laten we hem soms ook een dag zonder drinken, en dan trainen we hem ook nog vrij zwaar. Alleen als hij niet zwaar getraind wordt laten we hem soms een paar dagen zonder water. Het is nl van levensbelang dat hij dat leert voor de langere afstanden. Honey is wel een stukkie kleiner, maar ik heb het van verschillende mensen gehoord, dat het niet zielig is. Bovendien zit in gras ook vrij veel water, dus echt zwaar tekort zal ze niet komen in een dagje.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:31

je moet er nooit bix in leggen heb ik in het begin ook gedaan maar dat moet je echt nooit doen want dan willen ze gaan slobberen ik bedoel als ze gewent zijn om bix met water de eten en ze vinden het lekker gaan ze het uit zich zelf doen en dan krijg je een zooi
gelukkig werd ik op tijd gewaarschuwd en heb ik het bij een ander paard gezien
sya had er dus ook nooit uitgedronken en ik heb het haar laten zie een paar keer en later dronk ze er gewoon uit ze moest alleen eerst wel wennen aan het geluid (dat is natuurlijk eng) maar paarden hebben een soort instingt naar water en ze vinden het wel hoor
succes ermee morgen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:35

Escala had het uit zichzelf meteen door, het schijnt dat ze het water toch kunnen ruiken en als ze hun neus dan maar ff goed in die drinkbak stoppen...en anders inderdaad gewoon ff laten zien ofzo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, Annash, Bretsa, dewindhoek, Jadero, Karintich, nien81, paardje2013, Poety, Pova, really_me, Rhys, Titsia en 71 bezoekers