Rijbewijs E hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Rijbewijs E hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:47

Aangezien we een nieuwe auto krijgen die een paardentrailer kan trekken Haha! wil ik graag mijn rijbewijs E gaan halen. Wie kan mij vertellen wat je hiervoor allemaal moet doen, hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt hoe het examen gaat etc. wat de kosten zijn etc. etc.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:48

Probeer de zoekfunctie eens uit, er is hier al een heleboel over geschreven.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:50

Ok, sorry ik heb zelf niets hierover voorbij zien komen maar ik zal eens gaan zoeken Knipoog

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:25

Ik heb zelf vorig jaar E bij B gehaald. Allerbelangrijkste voorwaarde is dat je fatsoenlijk kunt autorijden Schijnheilig

Als dat geen probleem meer is, dan kun je je E bij B in 1 dag halen. Ik heb van 10 tot 15 uur gereden, en had examen om 15.30 uur. In 1 X geslaagd!

Ik zou bij rijscholen in de buurt informeren naar de prijs, hier in enschede kostte het geloof ik tussen de 350 en 500 euro ofzo, maar dat kan inmiddels al wel weer gestegen zijn...

Het kan dus in 1 dag! En ik heb er veel profijt van gehad, het is gewoon makkelijk voor later. Mijn bijbaantje op zaterdag bestaat uit het wegbrengen van brood met een vw-bus en aanhanger, en bovendien mag ik later ook gewoon met caravans rijden, en het allerbelangrijkste natuurlijk met paardentrailers Haha!

Succes!! OK dan!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 11:31

Ik heb gelezen dat sommige er 10 tot 15 lessen voor kwijt waren dus het kan ook gemakkelijk in een dag das fijn Haha!. gewoon auto rijden is geen probleem, heb het rijbewijs al zo'n bijna 3 jaar en zit vaak in de auto.
Misschien kan ik wel met de aanhanger van mijn vader wat oefenen met rijden daar mag ik wel mee rijden omdat hij licht is.
De prijs valt mij opzich wel mee ik had eigenlijk gedacht dat het veel duurder zou zijn, ik zal eens gaan informeren in de buurt.
Dank je OK dan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:45

Ik ga binnenkort ook mijn E halen....

Ik betaal:

Aanhangwagen, rijbewijs BE 1 daagse cursus+examen:
€ 365,- !!!