wie heeft er zelf stallen gebouwd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

wie heeft er zelf stallen gebouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:45

en dan bedoel ik niet met kant en klare brinko voorzetwanden, maar echt helemaal zelf maken.

Hoe hebben jullie het gedaan?
Wat voor materiaal gebruikten jullie?
waar haalden jullie je matriaal?
wat zijn problemen waar jullie tegenop zijn gelopen?

Ook de paddock achter het huis gaan we zelf maken.

wij zijn nu aan het bouwen in een bestaande schuur met stijgerplanken in U-profiel

Wie heeft er goede ideeën, leuke dingetjes voor in de stal of handigheidjes waar je even aan moet denken. Tips en trucks zijn van harte welkom.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 01:17

Hier ook een kluskabouter.... Haha! Wij hebben gewoon muurtjes gemetseld (geen enkel steens!) met daarboven kunststoframen op ca. 1.80 hoog. (extra sterke, kan je met de tractor overheen rijden en dan gaan ze nog niet kapot) Aan de buitenkant zitten houten planken, net als de rest van de schuur, isoleert ook nog eens. De deuren zijn gemaakt van hout van de nabijgelegen sloop. Het traliewerk tussen beide stallen is creatief laswerk. (men neme een handige broer, een heleboel buizen/u profielen en een middag werk...) De slangen naar de drinkbakjes zijn weggewerkt achter een U profiel (ook knabbel bestendig) Een prbleem waar we last van hadden is de draagbalk van de zolder. Die staat op een ongunstige plek waardoor de ene deur eigenlijk niet breed genoeg is voor een paard, daar staat nu dus een pony in Haha!

Dingen die ik een volgende keer anders zou doen: wegklapbare voorkant zodat je met het bakje van de trekker in 1x heel je stal kan uitmesten en geen lamp meer aan de buitenkant van de box terwijl je daar ook stro naar beneden moet gooien. (die sneuvelt nogal eens Scheve mond )

Nog een tipje, lichtknopje bij de deur zodat je niet in het donker de halve schuur door moet om het licht aan te doen. En een extra grendel onderaan de deur zodat je paard nooit klem kan komen te zitten met een voet tussen de deur. Ga er maar van uit dat je een olifant op stal krijgt want een paard in paniek oid is loei sterk.

alle benodigdheden komen bijna bij de sloop vandaan, alleen die ruiten kon ik via een vriend op de kop tikken.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:45

wij hebben stallen van hout gebouwd. Gewoon met planken Haha!
En bij ons ook in de tuin. Achter het huis. En ik weet niet waar we die planken vandaan hebben gehaald maar die planken kan je overal kopen Haha! En het dak van platen .. Maar wij hadden eigenlijk geen problemen. Ik heb een foto.. En die zal ik zo even inscannen en dan zet ik die ook hier neer.
Voor de foto dus ff geduld.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:52

balans schreef:
wij hebben stallen van hout gebouwd. Gewoon met planken Haha!
En bij ons ook in de tuin. Achter het huis. En ik weet niet waar we die planken vandaan hebben gehaald maar die planken kan je overal kopen Haha! En het dak van platen .. Maar wij hadden eigenlijk geen problemen. Ik heb een foto.. En die zal ik zo even inscannen en dan zet ik die ook hier neer.
Voor de foto dus ff geduld.


Nou hier de foto. Hij is een beetje groenig maar dat komt door mijn agenda want vanuit dat ding heb ik hem ingescant.


Afbeelding

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:53

hij is wel erg donker. Maar het geeft toch een beeld. Want anders moes ik hem uit mn agenda halen en daar heb ik niet zo veel zin in Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:39

pb me even voor info wij hebben m ook zelf gebouwt.