Wat heeft hij toch ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Wat heeft hij toch ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 19:13

Bok Bok !

Wij hebben sinds 2 maanden een mini-shet op stal staan , toen hij bij ons kwam werd er verteld dat hij gebeten was door een ander paard , hij had een plek in zijn nek...

Toen bleek dat ie later erg veel jeuk had , steeds schuren met zijn manen enz enz , kreeg kale plekken en toen werd het tijd voor ons om de DA erbij te halen !

De DA zei dat hij luizen had , dat dacht hij tenminste , want er waren geen eitjes en/of luizen te zien ! Hij kreeg een shampoo en een zalfje , en daarmee moesten we hem wassen en insmeren , als het na een week niet verbeterde moesten we de DA weer bellen ! en het verbeterde niet , DA gebeld maar die is tot op heden niet geweest ! Hij vind het nog niet belangrijk genoeg Verward

Die kleine heeft nu korsten met pus eronder onder zijn manen , heeft nog steeds jeuk en we weten echt niet wat het kan zijn ! We hebben speciale verzachtende olie voor hem , maar dat helpt maar eventjes... we wachten nu nog op de DA , maar hebben jullie misschien een idee wat het is ?

Symptomen :
- Korsten in het maangebied
- Pus eronder
- Veel jeuk

Omdat er een grote kans kan zijn dat het besmettelijk is zorgen we dat als we met hem in aanraking zijn geweest dat we ons ontsmetten omdat we niet willen dat een van de andere paarden het krijgen !

Bedankt ! OK dan!

    S p o t.


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:41

klinkt niet echt goed.
en wat belachelijk dat je dierenarts niet wilt komen hiervoor!
ik had allang onmiddelijk een andere gebeld...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:12

Stap 1: neem een andere DA (zijn reactie is belachelijk en onproffesioneel)

Stap 2; Zorg dat de pony niet in aanraking kan komen met andere ponys zolang je niet weet wat hij heeft, zit ook niet eerst aan de 'zieke' pony en vervolgens aan andere paarden, eerst je handen ontsmetten.

Stap 3: Smeer er niet teveel zalfjes en andere meukjes op dit maakt het beoordelen voor een da niet gemakkelijker en voor veel zalfjes gaat de regel baadt het niet dan schaadt het niet............niet op.

Je kunt hier op bokt (of andere site) zoeken onder zomereceem of staart en manen exceem, wellicht herken je sympthomen bij de pony die overeen komen!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:35

tja erg lastig om te beoordelen maar het klinkt hetzelfde als wat mijn paardje had. bij hem was het schurft zei de da en die heeft hem toen een paar keer ingespoten met een middel. daarna zag je het langzaam wegtrekken. succes iig!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 20:40

@ Cissie , een andere DA wordt morgen geregeld , en zoals ik al zei , de pony komt met geen van andere paarden in aanraking , en wij ontsmetten ons nadat we met hem bezig zijn geweest ! We hebben een homeopatisch middeltje (naturel druppels) gekregen voor de jeuk , en dit schaadt verder niet , verzacht alleen 1 of 2 uurtjes voor hem !

Zomerexceem is het volgens mij niet !

    S p o t.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:21

Wat voor eten krijgt het beestje op dit moment?

Judita

Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:36

Het kan verschillende oorzaken hebben. Neem idd als eerste een andere dierenarts en laat een stukje weefsel en bloed afnemen en laat dit onderzoeken. Hierbij kunnen ze precies samen sluiten of het eventueel zomer exceem is of een of andere schurft. Het kunnen zoveel verschillende dingen zijn. Doe dit spoedig mogelijk voor jezelf maar ook voor het beestje. Veel succes en laat ons even weten wat het precies geweest is. Sterkte !!!


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:27

femskie schreef:
Wat voor eten krijgt het beestje op dit moment?


Biks en kuilgras , zou het daar iets mee te maken hebben ?

Judita , dat was ook onze gedachten, gewoon een stukje van die huid wegnemen en het dan naar het lab sturen , zo weten we zowiezo zeker wat het is , en met dit gegis komen we nergens !

Ik laat jullie zo snel mogelijk weten wat het is natuurlijk ! Iedereen tot nu toe bedankt voor de hulp OK dan!

    S p o t.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:39

Mijn verzorgbiertje had last van de slobber die ik haar voerde. Ze kreeg er rare zwarte kale plekjes van op haar hoofd. De huid waar de manen aangehecht zitten werd schilferig. Toen ik stopte met het voeren van de slobber werd het beter; het lag dus aan het voedsel.

Maar als jij alleen maar biks en kuil voert.. je kunt het beste inderdaad eerst eens een andere dierenarts raadplegen!! Wat heeft die dierenarts van jou een onbegrijpelijke manier van prioriteiten stellen zeg..Rare DA heb je nu zeg.. slecht..

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:42

femskie schreef:
Mijn verzorgbiertje had last van de slobber die ik haar voerde. Ze kreeg er rare zwarte kale plekjes van op haar hoofd. De huid waar de manen aangehecht zitten werd schilferig. Toen ik stopte met het voeren van de slobber werd het beter; het lag dus aan het voedsel.

Maar als jij alleen maar biks en kuil voert.. je kunt het beste inderdaad eerst eens een andere dierenarts raadplegen!! Wat heeft die dierenarts van jou een onbegrijpelijke manier van prioriteiten stellen zeg..Rare DA heb je nu zeg.. slecht..


Ja , raar he , maar hij is verder heel erg goed , als er iets érnstig aan de hand is (ja sorry hoor , kan het niet anders uitleggen) dan staat hij binnen een half uur op de stoep , nu was het van ; ik heb het heel erg druk , dit is nog niet dringend genoeg , ik denk dat ik het aan het einde van de week wel red om te komen...

Maargoed ,de andere DA wordt morgen gebeld .. ben heel erg benieuwd

Slobber o.i.d. krijgt hij niet

    S p o t.

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:51

ik zou hydrocortiderm gaan proberen, je moet dit wel halen bij een dierenarts..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:02

ellepel schreef:
ik zou hydrocortiderm gaan proberen, je moet dit wel halen bij een dierenarts..


Ik zou dat pas doen als er een DA is geweest. ik denk dat je voor nu niet veel meer kan doen dat het zo schoon mogelijk houden gewoon met water en een schone doek proberen de wondjes schoon te houden.

Verder inderdaad een andere DA bellen en laten komen het diertje zal er best wel last van hebben. Het kan wel schurft of een parasiet zijn maar ook eer erge vorm van zomereczeem.

Succes

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:55

Als mijn dierenarts mijn serieuze vraag om langs te komen afdoet met dat het niet belangrijk genoeg is, dan zou ik niet langer bij die man/vrouw blijven!
Het lijkt mij erg belangrijk dat er een arts naar kijkt, het doet mij denken aan een ernstige (zomer)eczeemvorm..

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:15

Klinkt toch wel als zomerexzeem!
Maar goed.. laat idd morgen de andere DA maar kijken en hopelijk vindt hij dit paardje wel belangrijk genoeg!

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:17

ja daar dacht ik ook al aan..
ik zal wel een dierenarts er nog een keer bij halen!! suc6 ermee , hopelijk word er snel iets voor gevonden

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:00

denk staart en manen exceem..

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:15

Ooh, nog zo'n DA! Die van mij wilde ook niet komen toen ik belde over de bulten op Shaseera's rug, want hij wist zeker dat het insectenbeten waren. Ik had daarvoor nadrukkelijk gezegd dat ik wilde dat er iemand kwam kijken omdat ik dacht dat het iets anders was. Maar nee, ik moest er maar vliegenmiddel opdoen en haar terug op het land zetten. Toen ik zei dat het me niet de beste oplossing leek om op die bulten vliegenspray te doen werd er aan de andere kant van de lijn gezegd: "Als je vliegenspray hebt, moet je het natuurlijk wel GEBRUIKEN he!" Nou, toen had ik hem helemaal zitten Boos!
Nu, een week later nog steeds hetzelfde probleem, alleen zijn de bulten open en komt er pus uit. Vandaag weer gebeld en de praktijk de wind van voren gegeven.
Er zijn vanmiddag stukjes korst weggenomen voor onderzoek, in de tussentijd krijgt ze antibiotica en moet ik haar wassen met een of andere shampoo. Mocht er niks uit het onderzoek komen dan wordt er met een boortje een biopt van haar huid genomen Verdrietig

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:12

Onze buurvrouw haar shetlander had precies hetzelfde. Ook bij de manen en het dik en pus eruit. Ze had er veel pijn aan.
We hebben warm(gekookt, laten afkoelen) water met biotex gemengd. Met een schone doek hebben we de plekken goed schoongemaakt. Dus alle korsten eraf halen. Daarna hebben we er wondspray opgespoten. Na een paar dagen was het bijna over. Wel iedere dag behandeld, schoonmaken en wondspray.

Heel veel sterkte met je pony!
groetjes Juliette

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 16:23

DA is geweest , zegt dat het een soort zomerSchurft is , we moeten het idd ontsmetten en zo nat mogelijk houden zodat de korsten week blijven, ook hebben we een shampoo en een zalfje gekregen , en binnen een paar dagen moet er al verbetering in komen !

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers