Door fout van de stoeterij moeten wij helaas

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Door fout van de stoeterij moeten wij helaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:17

Door fout van de stoeterij moeten wij helaas ons lieve tinker verkopen, we wouden graag een grote maat hebben enz. Uiteindelijk hadden ze die.. en wij kochten haar.. ze deed het heel goed..
Maar nu moeten wij helaas Myrthe verkopen, ze is verschrikkelijk sterk aan het worden en aan het uitdagen, ze weet dat we niet zoveel kracht hebben i.v.m medische problemen!
De stoeterij had gezegt dat je met haar zo de bossen in kon, en dat blijkt niet zo te zijn, na een paar pogingen hebben wij een ervaren ruiter erop gedaan en die raadde al aan ons aan dat ze niet meer te houden is in het bos, oook niet met een ander bit.

Wij hadden al problemen met haar uit het weiland te halen, onverwacht zomaar trappen, steigeren om niks (ja alleen maar om haar zin door te drijven) en ze is verschrikkelijk lief, maar om ongelukken te voorkomen hebben we toch een besluit genomen, we moeten haar verkopen.

Wij wouden haar niet verkopen, dus hebben nog 1 poging gedaan we hebben Lammert Haanstra gebeld en hij raadde ons al aan dat dit paard niks meer is, Je kunt wel met haar trainen, maar je berijkt er niks meer mee. Als we er toch nog wat bereikte dan hadden we Lammert Haanstra ingehuurt, maar helaas, er zijn al kopers en ze gaat morgenavond weg... ik heb het er verschrikkelijk moeilijk mee want ik ben heel erg met haar gehecht en ik kan goed met haar opschieten, maar mijn moeder kan niks met haar, en het was de bedoeling dat mijn moeder ook wat met haar kon...

Ik heb het verschrikkelijk moeilijk maar ik hoop dat Myrthe het heel erg na haar zin krijgt bij haar nieuwe eigenaresse.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:24

Sterkte meis, het is nooit leuk om je paardje te moeten verkopen. Hopelijk vindt je weer een nieuw paardje die net zo lief is als Myrthe. Maar hoezo is dit dan een fout van de stoeterij? Ik bedoel, zij kunnen toch ook niet voorspellen hoe een paard zich ontwikkeld? Ik neem aan dat toen jullie hem (haar?) kochten, ze wel rustig en gemakkelijk was, anders hadden jullie hem waarschijnlijk niet gekocht toch? Dus deze ontwikkeling lijkt mij buiten hun schuld kom gekomen te zijn. Maarja, in ieder geval succes ermee Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:24

jammer dat jullie je paard moeten verkopen, maar ik denk niet zo zeer dat het een fout van die stoeterij is hoor
ieder paard gaat je uitproberen, en een grote tinker is nou eenmaal sterk, en lang niet alle tinker zijn van die brave rustige beestjes, ik ken er 1 van 1.52 die ik amper aan kan, terwijl ik gewone kwpn'ers van 1.75 wel goed de baas kan
maargoed, als jullie paardje jullie uitprobeerde en merkte dat ze het kon winnen, dan gaat het natuurlijk steds slechter

waarom kopen jullie geen paardje wat al wat ouder is mn moeder heeft een 16 jarige kwp'merrie gekocht, en ze had pas 20 manegelessen gehad en hobbelde er zo meer weg!

hoop dat de nieuwe eigenaresse er wel goed mee overweg kan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:28

Vervelend voor je, maar ik vind het nogal makkelijk om de stoeterij de schuld te geven. Koop gewoon een wat ouder paardje. Tinkers kunnen heel koppig en eigenwijs zijn, ook al komen ze vaak zo rustig over. Verder zal ieder paard je uitproberen, alleen bij de ene win je het en bij de andere niet.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:29

NOu kijk het begon allemaal al slecht met de koop, ze vroegen er nog per week en voor het paard er nog verschrikkelijk veel voor, maar het rare is, ze deden al moeilijk en ze hadden ons ook voor sommige dingen voorgelogen bijvoorbeeld, dat ze ingeent is, terwijl ze dat niet was, en wij hadden daar wel voor betaald, ze wouden dat niet terug of van het bedrag trekken.
Het rare is ze zeiden alles heel makkelijk, maar toen je merkte dat ze in het begin gewoon heel anders was, en ze is nu 4 jaar (pupertijd speelt nu ook mee he) en weet ik hoe vaak verkocht... echt heel vaak... ze zeiden dat er nog een vrouw was waar Myrthe ook van was, en die moest haar ook verkopen omdat deze redenen... en dat zegt al genoeg.. ze willen het gewoon niet geloven, en wij zijn niet de enige met deze klachten.
Hier op bokt zijn nog meer bokkers met deze problemen, en daarhebben wij contact mee opgezocht en die hadden precies hetzelfde probleem en moesten ook met pijn in hun hart hun tinker verkopen.
En je kunt geen ongelukken veroorzaken.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:31

jammer dat het niet gelukt is, met jullie paardje. maar de stoeterij kan je er ook niet voor aansprakelijk stellen, die weten toch ook niet hoe een paardje opdroogt, ze kunnen wel ideeen hebben, van hoe of wat, maar het is een blijft een dier, waarvan je het karakter niet altijd van kent. Hopelijk vinden jullie iets, waar je wel mee overweg kan. En neem anders een wat ouder paardje. Veel sterkte, paardje verkopen, blijft moeilijk

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:37

Het is altijd moeilijk om je paard te moeten verkopen, maar ik denk dat dit voor beide partijen beter is.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:49

animals schreef:
Wij wouden haar niet verkopen, dus hebben nog 1 poging gedaan we hebben Lammert Haanstra gebeld en hij raadde ons al aan dat dit paard niks meer is, Je kunt wel met haar trainen, maar je berijkt er niks meer mee. .


Naar mijn mening is dit onzin........
Ik had iemand als Haanstra hoger ingeschat.

Kijk dat het bij jullie niet lukt/klikt tot daaraantoe maar een volgende eigenaar kan zeker met de juiste begeleiding(!!!!!!) nog wel iets bereiken met dit paard.

Succes met de verkoop........

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:53

maar ik zie dat ze drachtig is, waarom houden jullie het veulen dan niet aan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:54

Is Lammert Haansta uberhaupt wel langs geweest? Ik vind het knap dat hij vanaf een afstand kan zien dat het paard een hopeloze zaak is. Ja, misschien in combinatie met bepaalde personen, maar in het geheel?!

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:05

In je profiel stond wat heel anders:
Ze doet het heel goed langs de weg en is heel lief en geef geen kick af.
???????

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:43

Hey ger,
Jammer dat ze weg moet.. Ach gut
Maar eerlijk gezegt vind ik dat ze wel een beetje snel weg gaat... Dat ze pubert oke.. Maar zoveel werd er de laatste tijd ook niet meer mee gedaan he?

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:46

ikkebenmar schreef:
In je profiel stond wat heel anders:
Ze doet het heel goed langs de weg en is heel lief en geef geen kick af.
???????


k ken het paardje wel.. En ze is wel lief en kan ook wel langs de weg.. maar dan zou er meer op gereden moeten worden denk ik.. Maar vanwege medische problemen kon dat niet. En toen ze voorreden van de stoeterij toen was ze braaf. Dus ik denk dat ze het van toen had opgezet. Maar als ik het niet goed zeg ger moet je t maar zeggen Knipoog

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:15

Ik denk dat jullie je misschien toch hebben verkeken op het paardje, ze is nu vier, dus toen jullie kochten was ze nog jonger en net onder het zadel op deze leeftijd kunnen paarden nog zo veranderen en zo veel sterker worden, ook geestelijk. Het is dus niet zo heel gek dat als jullie door medische redenen minder aandacht aan haar hebben besteed, ze nu zo vervelend is geworden. Juist op deze leeftijd hebben ze een regelmatige en consequente aanpak nodig en genoeg beweging en uitdaging, ik denk dus niet dat dit alleen aan de stoeterij te verwijten is.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:24

ik denk ook niet dat het de stoeterij te verwijten is, je moet iemand nooit geloven op het woord, zij kunnen wel zeggen dat ze erg braaf en mak is.

maar het is wel ff beter dat je voor de koop er even op gaat rijden ook door het bos en langs de weg. of vraag een proeftijd aan

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:34

Delphi2 schreef:
Ik denk dat jullie je misschien toch hebben verkeken op het paardje, ze is nu vier, dus toen jullie kochten was ze nog jonger en net onder het zadel op deze leeftijd kunnen paarden nog zo veranderen en zo veel sterker worden, ook geestelijk. Het is dus niet zo heel gek dat als jullie door medische redenen minder aandacht aan haar hebben besteed, ze nu zo vervelend is geworden. Juist op deze leeftijd hebben ze een regelmatige en consequente aanpak nodig en genoeg beweging en uitdaging, ik denk dus niet dat dit alleen aan de stoeterij te verwijten is.



Dit zeg je verkeert, toen wij haar kochten was ze net vier, er werd gezegt dat ze al lang onder het zadel was en was al vroeg ingereden, De stoeterij heeft bepaalde dingen niet aangegeven... maar oke jullie denken dat het niet aan de stoeterij ligt, maar dat hebben jullie mis, want alles wat er gezegt is klopt geen barst van omdat wij contact hebben met kennissen en die vlak bij hun wonen en hetzelfde heeft meegemaakt.
En ja aandacht besteden deden wij wel.... het rijden kon gewoon niet.. Mensen denken te makkelijk over bepaalde dingen.. en dan moet je een keuze maken voor jezelf en voor je paard... wij vonden het beter dat ze weg gaatr en een meer ervaren ruiter met meer kracht met haar bezig ging.

Haanstra is NIET langs geweest wij hebben hem opgebeld, en het verhaal uitgelegt, en reken maar dat hij het wel beter weet als die eenmaal het verhaal heeft gehoord.
Wij wouden Myrthe nog wel laten trainen, maar er zou niks nuttigs uitkomen... en dan is het gewoon ook nog eens zonde... dus vandaar deze keuze!

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:37

Sorry, maar mag ik vragen welke stoeterij het was? Bloos

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:33

Goed dat je de beslissing hebt genomen en er nog veel aan hebt gedaan om het misschien toch nog wel te laten werken. Veel sterkte als ze weggaat.. Ach gut !

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 01:32

animals schreef:
Dit zeg je verkeert, toen wij haar kochten was ze net vier, er werd gezegt dat ze al lang onder het zadel was en was al vroeg ingereden, De stoeterij heeft bepaalde dingen niet aangegeven... maar oke jullie denken dat het niet aan de stoeterij ligt, maar dat hebben jullie mis, want alles wat er gezegt is klopt geen barst van omdat wij contact hebben met kennissen en die vlak bij hun wonen en hetzelfde heeft meegemaakt.
En ja aandacht besteden deden wij wel.... het rijden kon gewoon niet.. Mensen denken te makkelijk over bepaalde dingen.. en dan moet je een keuze maken voor jezelf en voor je paard... wij vonden het beter dat ze weg gaatr en een meer ervaren ruiter met meer kracht met haar bezig ging.

Haanstra is NIET langs geweest wij hebben hem opgebeld, en het verhaal uitgelegt, en reken maar dat hij het wel beter weet als die eenmaal het verhaal heeft gehoord.
Wij wouden Myrthe nog wel laten trainen, maar er zou niks nuttigs uitkomen... en dan is het gewoon ook nog eens zonde... dus vandaar deze keuze!


knap hoor om telefonisch een diagnose te geven... Lips are sealed dat zegt toch wel heel erg veel over zo'n man of niet?

goed dat jullie haar hebben verkocht zodat ze een nieuwe kans bij iemand krijgt die er heil in ziet! OK dan!

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:02

Ik denk dat Lammert bedoelde te zeggen dat het probleem wel opgelost kan worden, maar omdat de eigenaren niet sterk genoeg zijn, dit in no time de kop weer op steekt en het dus geen zin heeft.

Je kan een paard wel in de heropvoeding doen, maar als het werkelijke prbleem niet wordt opgelost (in dit geval het van de eigenaar niet aankunnen van het paard) dan ben je over een paar maanden weer aan de beurt en zo kan je wel aan de gang blijven.

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:06

Waarschijnlijk heeft Lammert het zo uitgelegd aan animals.
Sterkte met jullie keuze, als het niet klikt of gaat heb je een juiste beslissing genomen om je paard te verkopen.
Wie weet klikt het wel met een andere ruiter en dat zou natuurlijk fantastisch zijn!
Als mens hoef je niet met alle andere mensen goede vrienden te zijn / worden maar dat geld natuurlijk ook voor mens/paard.
Het wil of het wil niet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:39

ja dat is al een hele andere kijk op het telefoontje. misschien kan animals dit beamen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:24

Goed dat je de knoop doorgehakt hebt om haar te verkopen, toch denk ik dat je niet helemaal eerlijk bent tegenover de stoeterij.
Je kunt niet zien hoeveel overwicht je daadwerkelijk hebt op een paard.
als hij al sloeg en beet als je 'm uit de wei haalde waarom heb je 'm niet meteen terug gebracht?
Een paard dat lief is slaat en bijt niet ,ik vind het dan geeeen lief paard.

vervelend dat jke vanwege medische redenen het paard niet aan kan maar misschien is dat ook de fout ene jong paard gaat altijd puberen en moet aangepakt worden.als je dat niet kan vanwege je gezondheid, had je nooit aan een jong paard moeten beginnen.

succes met de verkoop en met de zoektocht naar een nieuw en nog veel braver paard

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:07

Ik ken bijna alle tinker handelaar in nederland BIJNA!! en ze werken alle met 6 weken omruil recht of geld terug als het niet klikt. Dan schijn je haar al langer dan die tijd te hebben.
Mag ik daar uit op maken dat het in die tijd wel goed ging? zal het dan niet aan jullie zelf lggen? want waarvoor deed het paard het wel goed en is dit er in gesluimerd?
als je omruil recht heb dan maak je daar toch gebruik van>? of niet goed geld terug garantie?

vind het verhaal beetje wazig