Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:56

mobick schreef:
En als je het nou lekker vindt om in een SS-uniform te lopen... ook maar lekker laten lopen?



Natuurlijk... Is toch ook vrijheid van meningsuiting? Scheve mond
De school verbiedt niet zomaar een willekeurig merk kleding, maar een merk kleding wat door die jongeren zelf wordt gezien als symbool van hun racistische instelling.
Inderdaad, een hoofddoek of een kruis draagt ook iets uit, maar niet met dezelfde inslag..... Serieus, elke stumper weet toch wat er met het merk Lonsdale wordt uitgedragen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet altijd eens ben met wat betreft bepaalde dingen ten aanzien van 'allochtonen', maar dat heeft voor mij niets te maken met huidskleur, herkomst of wat dan ook. Meer met gedrag e.d. Maar om mensen te haten puur omdat ze niet 'arisch' zijn? Nee, mensen met die instelling zijn wat mij betreft niet helemaal goed snik en mogen ook goed aangepakt worden.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:56

Ik droeg al sinds de jaren 80 Lonsdale kleding (als allochtoon zijnde Haha! ) maar toen stond het nog voor iets heel anders.. draag mijn t-shirtjes nog wel af en toe, maar wordt wel vreemd aangekeken.. mijn broertje roept dat ik gek ben dat ik in 'nazi' tenu rondbanjer want ik heb inderdaad ook vaak mijn Doc Martens aan .. met rode veters... maar dat staat niet voor racisme maar anarchie (old school punker Knipoog ), mijn Lonsdale t-shirts draag ik dus alleen nog maar ergens onder... want ik wil niet met bepaalde groepen geassocieerd worden... jammer maar helaas..

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:59

Soraya schreef:
Het probleem is dat de "gabbers" van nu [lees: een jaar of 15, no offence voor Feetje natuurlijk] zo ontzettend dom zijn. Ze dragen Lonsdale met de verkeerde gedachte.
Die mensen verpesten het voor de rest. Niet iedere Lonsdale-drager is een rascist gelukkig. Maar die ventjes van een jaar of 15 denken dat ze het zijn. Ze weten niet wat ze zeggen/denken. Daar hebben ze geen verstand van.
En dan loopt het uit op zoiets. Dat mensen het dragen van een kledingmerk gaan verbieden. Ik vind het ronduit triest dat het zover moet komen. Dit geeft een boksmerk een totaal verkeerd beeld. Op de site van Lonsdale staat ook dat ze helemaal geen rascistische bedoelingen hebben [zal het vanavond na het werken opzoeken]

Nu houd ik echt op, want dit word een eindeloze discussie jammergenoeg.

Het verhaal gaat dat Lonsdale door neonazi's wordt gedragen om dat de letter NSSDAP er in voor zouden komen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:04

Ik ken de Islam maar al te goed. En idd een goede moslim zal zijn vrouw niet onderdrukken, maar in de werkelijkheid gebeurt dit nog wel en veels te veel.
Ik vind het gewoon erg tegenstrijdig, in Turkije lopen (in de grotere steden) nog maar erg weinig meisjes met hoofddoekjes. Er zijn daar zelfs ook scholen waar ze geen hoofddoekje in de klas mogen...

Christenen zijn ook niet heilig, ben ik het helemaal met je eens.

Dit zijn toch weer onderwerpen waar iedereen anders tegen aan kijkt. Als je alle oorlogen bij elkaar houdt kun je zien dat 9 van de 10 met geloof te maken hebben...

Dit is mijn laatste berichtje, want ik wil geen oorlog op bokt beginnen Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:06

Citaat:
Het verhaal gaat dat Lonsdale door neonazi's wordt gedragen om dat de letter NSSDAP er in voor zouden komen.


Voor jullie informatie:

NSDA staat (dacht ik) voor de politieke partij van hitler, je ziet alleen die letters als je je jas niet dichtritst...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:09

voor de intresseerden: hier staat de link naar de NSDAP http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html

Malibu, excuses als ik je gerieft heb, dat was niet mijn bedoeling. En ja je hebt gelijk, geen enkel geloof heeft wat goeds gebracht in deze wereld. Er komen alleen maar oorlogen van. (maar ook van ongenuanceerde uitspraken)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:10

Soraya schreef:
Het probleem is dat de "gabbers" van nu [lees: een jaar of 15, no offence voor Feetje natuurlijk] zo ontzettend dom zijn. Ze dragen Lonsdale met de verkeerde gedachte.
Die mensen verpesten het voor de rest. Niet iedere Lonsdale-drager is een rascist gelukkig. Maar die ventjes van een jaar of 15 denken dat ze het zijn. Ze weten niet wat ze zeggen/denken. Daar hebben ze geen verstand van.
En dan loopt het uit op zoiets. Dat mensen het dragen van een kledingmerk gaan verbieden. Ik vind het ronduit triest dat het zover moet komen. Dit geeft een boksmerk een totaal verkeerd beeld. Op de site van Lonsdale staat ook dat ze helemaal geen rascistische bedoelingen hebben [zal het vanavond na het werken opzoeken]

Nu houd ik echt op, want dit word een eindeloze discussie jammergenoeg.


Ik kijk net in je profiel, en zie dat jij ook nog maar 18 bent, er zit dus maar 2/3 jaar verschil tussen jou en die 'nieuwe gabbers' .
Naar mijn idee is lonsdale echt iets van de laatste jaren voor gabbers, daarvoor kende ik het merk wel, maar uit de bokswereld.
Ik ben pas van de oude stempel, in mijn tijd (god, ik wordt oud....) droegen we nog Aussie's Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:13

Mij lijkt het dat iedereen moet dragen wat je wil, waar je ook vandaan komt.
Zolang het niet schokkend is.
Ik vind bepaalde Allochtone jongens in bepaalde kleding ook zeer bedreigend, vooral voor mijn dochter.
Dat mogen ze dan ook niet meer dragen?
Waar houdt het op zeg, je kunt iedere kleding wel ergens mee associëren.

And then she realized nothing would change...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:14

Malibu schreef:
Ik ken de Islam maar al te goed. En idd een goede moslim zal zijn vrouw niet onderdrukken, maar in de werkelijkheid gebeurt dit nog wel en veels te veel.
Ik vind het gewoon erg tegenstrijdig, in Turkije lopen (in de grotere steden) nog maar erg weinig meisjes met hoofddoekjes. Er zijn daar zelfs ook scholen waar ze geen hoofddoekje in de klas mogen...


De turken die hier naar Nederland komen, komen ook niet uit de steden van Turkije, maar van het platteland. En daar zit een heeeel groot verschil tussen qua opvattingen e.d., maar ook qua scholing.
De Turken uit de steden komen hier echt niet heen, die zitten daar best, maar op het platteland hebben ze nou eenmaal een stuk minder kansen, en die komen dus hierheen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:16

Ik had laatst een nieuwe witte lange broek gekocht met glittertjes op de achterkant.
Nu blijken die glittertjes in de vorm van het White-power-logo geplaatst te zijn.
Ik had hier echter nog nooooooit van gehoord.
Ben toch blij dat ze er bij mij op school niets om geven.

Ben wel iemand tegen gekomen die er een opmerking over maakte.
Hij vond ook dit zeer racsistisch.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:19

Laantje schreef:
Ik had laatst een nieuwe witte lange broek gekocht met glittertjes op de achterkant.
Nu blijken die glittertjes in de vorm van het White-power-logo geplaatst te zijn.
Ik had hier echter nog nooooooit van gehoord.
Ben toch blij dat ze er bij mij op school niets om geven.

Ben wel iemand tegen gekomen die er een opmerking over maakte.
Hij vond ook dit zeer racsistisch.

Dat zou ik dus ook gekocht kunnen hebben zonder het te weten.
En dan ben je al zowat strafbaar als je het naar school aanhebt?
Ik heb geen idee hoe die logo's eruit zien.
Blijven dragen hoor als je er zelf geen last van hebt

And then she realized nothing would change...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:22

Mobick schreef:
Malibu, excuses als ik je gerieft heb, dat was niet mijn bedoeling. En ja je hebt gelijk, geen enkel geloof heeft wat goeds gebracht in deze wereld. Er komen alleen maar oorlogen van. (maar ook van ongenuanceerde uitspraken)


Is al goed hoor, ben niet gerieft ieder zijn eigen mening Knipoog

Ik wil er alleen niet te lang op door gaan omdat bij dit soort dingen de meningen toch te veel verschillen. Dan stop ik liever op tijd om geen oorlog op bokt te veroorzaken of mensen per ongeluk te kwetsen ofzo Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:26

Kun je nagaan hoe dom die gasten zijn die erin rond lopen. Tegen buitenlanders, maar niet weten dat het merk opgezet is door een neger!!! Je blijft lachen, toch?

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 16:46

Frank schreef:
Kun je nagaan hoe dom die gasten zijn die erin rond lopen. Tegen buitenlanders, maar niet weten dat het merk opgezet is door een neger!!! Je blijft lachen, toch?


Idd het is heel krom allemaal!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:56

Allereerst ken ik het merk niet Bloos
Maar het zou je maar gebeuren als merk dat een stel idioten met verkeerde opvattingen jouw merk gaan dragen en het daardoor verboden wordt!

Stel je toch voor dat het om het merk Nike zal gaan!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:09

Ik hou helemaal niet van dat soort kleding, maar ik denk dat het niet zo veel zin heeft als ze het afschaffen. De kleding zal het gedrag van die kereltjes niet bepalen. Maar het gedrag bepaald de kleding.

Ten minste, dit denk ik...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:11

Tommy Hilfiger wordt er ook al mee geassocieerd, daar loopt ook de halve wereld mee (miss een beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel). Ook Fred Perry wordt er mee geassocieerd (is een bekend tennis merk geloof ik)..

Zelf heb ik ook Lonsdale, maar gewoon omdat ik het een goede kwaliteit vind. Heb nu een een trui (5 jaar geleden gekocht), daar zit nog geen pluisje op en is nog steeds de kleur die het hoort te wezen. Racistisch of niet, maar zo'n trui heb ik nooit meer gevonden...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:12

Malibu schreef:
Witte veters in kisten denk ik, wordt ook als nazi gezien (net als rode veters).


Ik vind het ronduit al belachelijk, maar naast wit en rood heb je ook roze en blauw etc etc, zo kunnen ze aan de gang blijven

22 Januari verwachten we ons kleintje

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:19

Vreselijk gewoon, ik draag ook londsdale en ben gabber van de oude stempel Haha! maar ik ben GEEN racist.
Ik zou bijna geen londsdale meer dragen omdat ik door veel mensen wordt aangezien als rascist, diep triest vooral al je nagaat dat londsdale is ontworpen door een neger.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:28

dat slaat echt nergens op!
wij mogen op school ook al geen shirtjes aan, die ze op school te 'erg' vinden, dan moet je naar huis, om andere kleren aan te trekken(de meeste blijven dan gewoon thuis)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:33

Ik ben vorige keer geweigerd bij een feest, na een half uur en had dus ook de entree al betaald.

Ik had een rood met goud geruite rokje aan (van de C&A), maar daar had ik me kisten onderaan omdat ik niet kan dansen op hoge hakken (ja, 5 min dan heb ik zere voeten). Ik had me kisten aan voor stevigheid ivm m'n enkels.

Dat was racistisch volgens hun Verward ik had gewone zwarte veters in m'n kisten en een normaal topje erboven (geen lonsdale, helemaal geen merk trouwens).

Was echt woest, ik kan gewoon niet lopen en dansen op hakken. Er liepen genoeg gasten met kisten onder hun spijkerbroek, maar dat mocht wel.
Was echt vriendjes politiek Boos! (clubhuis Ajax, als iemand dat wou weten)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:38

Ik draag ook kistjes, gewoon met zwarte veters. Ik heb eigenlijk altijd een lange broek aan, en zie je het niet, maar in de zomer heb ik ook wel ooit een rok aan en m'n kisten eronder!
Dat ze je daarom al weigeren tegenwoordig?!?

Ze moeten mensen aanpakken als ze slecht gedrag vertonen, niet op voorhand doordat ze "verdachte" kleding aan hebben!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:42

Dit is niet de eerste school die dit doet. Vorig jaar was er in Landgraaf (geloof ik) ook al een school die het verbood. En om eerlijk te zijn kan ik het me wel voorstellen. Ik heb me vorig jaar verdiept in dit onderwerp (ik liep stage in het jongerenwerk) Ik heb gemerkt dat het in bepaalde steden/dorpen meer speelt dan in andere.
Waar ik stage liep werd Lonsdale dus echt gedragen om een bepaalde reden.... ik kan jullie zo nog meer kledingstukken/merken geven die ook MISBRUIKT worden. In de volkskrant van vorig jaar stond een heel stuk hierover geschreven.
LONSDALE staat volgs hun voor (laat ons nederlandse skinheads de allochtonen langzaam elimineren) belachelijk natuurlijk want als je wil kun je er anders van maken. Met een bomberjack erover laat het de letters NSDA over met een P er achter is dit de partij van Hitler...
En zo zijn er nog veel meer dingen door mensen bedacht.
Als mensen er in geintereseerd zijn wil ik het artikel wel even opzoeken.
Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat er ook al een vebod is op merken als FUBU (dat dan weer wordt gedragen tegen de blanken zeg maar)

Het is dus maar net wat je er van maakt en in welke combinatie je het draagt. (met kisten en witte veters enzo)
Voor de mensen die Lonsdale om andere redenen dragen vind ik dit wel heel erg jammer. Maar helaas is dit dus niet nieuw.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:51

Het verbieden van bepaalde (kleding)stijlen komt toch bijna op hetzelfde neer als racisme? Toch kan ik het me heel goed voorstellen.
Laatst bijgewerkt door KeeK op 30-08-04 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bokker sinds 02-02-03.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:07

Nee, dan moet je de definitie van rasisme nog maar eens opzoeken...

Ik heb trouwens blauwe veters in m'n kisten. Met zwarte veters vond ik ze te millitair... Ik wilde groene veters maar die waren nergens te vinden. Ik draag nu toch niet onbedoelt een of ander statement uit hoop ik?

Jee, paar jaar terug waren gekleurde veters in je docs of kisten juist heel alternatief, nu hebben die verdomde knuppels daar ook al hun negatieve draai aan gegeven...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, bloemm, daiswees, DotBot, Escada, Esther_r20, flooooo, GoogleAdsense, History_, IASCrawler, kinel, kosseh, lobkew, LuCa88, massiemas, nick_en_ik, ontherun, Relserk, Shenavallie, Solleke_Noah, Symke, Travel_me, Wenta en 187 bezoekers