zadel ellende, zadelmaker geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

zadel ellende, zadelmaker geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:24

Joplin loopt niet goed onder zijn zadel. Hij gaat na een kwartiertje ongeveer af en toe kreupele pasjes maken. En dan een tijdje weer goed. en weer wat kreupele pasjes. Ik heb het nu 3 maandjes ongeveer.

DA heeft hem gecontroleerd en buigproeven zijn prima, longe is ook geen probleem en onder de wintec is er ook niks aan de hand.

Vrijdag heb ik dus hulsebos laten komen.
De man heeft ontzettend zijn best gedaan. hij is van 13 tot 17 met mij en joplin bezig geweest. Helaas heeft het niet mogen baten.
Hij heeft het 8 keer gevuld en elke keer was er niks aan verbeterd. Terwijl als ik dus met mijn wintec rij joplin nergens last van heeft.
Hij heeft er ook nog even opgezeten omdat hij van mening was dat het door mij kwam dat het zadel horizontaal meer naar rechts beweegt dan naar links. Maar bij hem is het precies hetzelfde.

Daarnaast had hij geprobeer de puf uit het zadel te halen, als ik licht rij hoor je het namelijk ergens puffen.
Maar ook dat is niet gelukt. nu heb ik een zadel wat puft, kraakt en piept en nog steeds niet goed past.

Klingzooi dus.

Volgende week komt Jan Hulsebos uit amerika terug en kan ik met hem proberen eruit te komen.
Ik heb zo'n spijt ondertussen Scheve mond Niet dat ze niet hun best doen ofzo maar kennelijk werkt het gewoon niet voor Joplin.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:32

Wat balen Caroline, gelukkig heb je de wintec nog liggen.
Maar erg raar dat ze het zadel niet goed krijgen voor julllie.

[o]

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:36

wie wat bewaard heeft wat is mijn motto Lachen maar ik baal ervan dat het nodig is.
Ze hebben gezegd dat ze nog liever dan ik hebben dat ik tevreden ben omdat ik een stukje reclame ben, en dat ze achter hun produkt staan. Dus dat klinkt wel positief

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:49

He wat naar voor Joplin en voor jou Ach gut

Ik hoop voor jullie dat het toch ten goede opgelost wordt!
Moet toch mogelijk zijn anders ben je imo geen vakman..

Anders wellicht een second opinion bij een andere zadelmaker?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:51

Daar zullen ze denk ik zelf niet aan mee werken. solange vonden ze al geen optie. Die is te commercieel volgens hem.
Ik wil het graag netjes oplossen.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:00

Ik begrijp best dat je het netjes wilt oplossen.

Een totale check-up(paard,zadel en ruiter) lijkt mij in deze dan ook helemaal niet verkeerd.

Ik voel nattigheid als mensen die zelf erg commercieel bezig zijn,anderen in een ander vakgebied ervan gaan beschuldigen

Blijf kritisch!
Laat je niet omver praten.
En ga voor het welzijn van je paard

dat is meen ik ook je idee geweest toen je dit Hulsebos zadel aangeschaft hebt?

Sterkte!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:23

Echt vervelend voor je Caroline, zeker omdat het met die Daaleman ook al zo'n gezeik was. Ik hoop echter dat Hulsebos wel met een goede oplossing komt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:12

Kun je geen second opinion vragen aan van Rijs, ook een prima vakman die idd naar het totaalplaatje kijkt en goede adviezen geeft.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:46

Echt vervelend hoor, dat het toch niet gelukt is vrijdag........... Vind het maar raar dat ze het zadel niet goed passend krijgen hoor. Zou je niet verwachten....

Heel veel succes hoor!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:21

Vippie schreef:
Kun je geen second opinion vragen aan van Rijs, ook een prima vakman die idd naar het totaalplaatje kijkt en goede adviezen geeft.

HB: "die zeggen toch dat het niet past en raden vervolgens de passier aan die ze samen met solange hebben ontwikkeld"
Om van rijs achter hun rug om te laten komen is het nu nog te vroeg voor en bovendien wil van rijs daar niet aan mee werken omdat hij geen problemen wil met andere zadelmakers.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:24

Gerrie schreef:
Blijf kritisch!
Laat je niet omver praten.
En ga voor het welzijn van je paard

Kritisch ben ik, en ik heb het welzijn van mijn paard hoog in het vaandel. Maar me niet omver laten praten is niet mijn sterkste kant. Mijn ouders kunnen me in deze ook niet echt ondersteunen. Op hun eigen vakgebied wel maar op dit gebied is mijn vader snel uitgeluld.
als iemand zich vrijwillig aan biedt dan hoor ik het graag

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:25

Niks achter hun rug om, je mag toch gewoon vragen hoe hij vind dat je zadel ligt? Nis mis mee toch? Liever een onafhankelijk persoon die ernaar kijkt dan allerhande kunstgrepen van de firma waar je je zadel gekocht hebt met alle gevolgen vandien.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:28

natuurlijk kan ik vragen hoe hij het vind liggen. Maar wat doen ze daarmee? Solange vind het ook niet goed liggen en dat advies werd ook in de wind geslagen. Waarschijnlijk ziet van rijs precies hetzelfde omdat ze vaak samen werken. Bovendien beschouwen ze van rijs niet als onafhankelijk.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:55

Tot voor kort had ik ook een hulsebos.....en ik ben blij dat ik er vanaf ben!!!! DAt zadel moest ik ongeveer iedere 7 weken goed laten leggen en ik had er totaal genoeg van. Het lag goed zolang je er niet op zat. Zodra ik bij de bak was (en dan liep ik er naast), lag mijn zadel al weer niet goed! Mijn paard kreeg (weer) rugklachten en ik heb toen Jan hulsebos zelf maar gebeld. Maar die riep uiteraard dat er met zijn zadel niets mis was en dat ze weer iemand langs gingen sturen. Als er dan niets mis was kreeg ik de rekening gepresenteerd. Ik had er dus meer dan genoeg van en heb mijn zadel verkocht aan iemand die er heel blij mee is, op dat paard blijft het dus wel goed liggen. Zelf heb ik een tweedehands passier gekocht, en dat ligt als een huis en blijft tenminste ook liggen. Voor de rugklachten van ody heb ik maar weer een fysio in de arm genomen.
Voor mij noooooit geen hulsebos meer want ik vind de service echt bagger, vooral als er iets aan de hand is.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 13:06

Afbeelding leuk verhaal...

bij mij beginnen ze over een aanleunings probleem. Maar verklaar dan verdorie waarom hij met de wintec wel goed is??

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:08

Omdat Van Rijs die Wintec passend heeft gemaakt? Tong uitsteken

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:27

Caroline81 schreef:
Klingzooi dus.

Haha! Haha!
Die moet ik onthouden! *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:36

Caroline81 schreef:
[image] leuk verhaal...

bij mij beginnen ze over een aanleunings probleem. Maar verklaar dan verdorie waarom hij met de wintec wel goed is??


Wil je hier echt antwoord op hebben? Haha!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:04

Die vraag moet je aan hun stellen...desnoods laat je het zien.

Rijtechnisch zal het wel goed zitten als hij met de wintec nergens last van heeft.

Wat is er toch altijd veel gerotzooi in die zadelpraktijken.
Maar hier op bokt zitten 2 zadelmakers Muijs en Sablou..weliswaar maken hun westernzadels maar ze zullen vast en zeker ook een goede kijk hebben op hoe een engels zadel moet liggen.

Stuur ze gewoon eens een pb met je probleem, wie weet kunnen ze eens komen kijken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:09

Van rijs heeft acht jaar geleden een super zadel geleverd drie jaar later nog een zadel gekocht via van rijs weer super (paard was volgens hem erg verbetert Tong uitsteken )
Nu een jong paard en eerst een tweede hand gekocht ook daar maar niet via pas service maar dat lag na 6 maanden niet zo ok meer
En dus afspraak gemaakt met hem (zonder paard gewoon in de winkel) en hij heeft super geholpen wist presies hoe wij rijden(hoe confronterend Bloos ) en heeft met behulp van foto een wintec aan geraden (omdat wij nig geen onwijs duur zadel wilden)en deze al op gevuld en het ligt super (hij kende me nieuwe paard geen eens)
Die man heeft zoveel ervaring en oog hiervoor
Ik ben zeer tevtree over deze man!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:30

Balen zeg , wat zonde !!

Kunnen ze na dit getob niet gewoon dat hele zadel opzij leggen voor iemand anders ,
en opnieuw beginnen een WEL fijn zadel voor je te bouwen ?

Dat lijkt me op een gegeven moment toch de makkelijkste oplossing....
als ze je als tevreden klant willen behouden Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:29

Cowgirl schreef:

Wat is er toch altijd veel gerotzooi in die zadelpraktijken.


Ik vind het juist een kwalijke zaak dat een bedrijf dat zo commercieel bezig is niet de service heeft

En de pineut in dit voorbeeld is het paard, die er zefls minder van gaat lopen Ach gut
En de eigenaar die juist zoveel over had voor een zadel "op maat".... Verdrietig

Misschien kun je dit eens voorleggen bij een wetswinkel??

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:07

pmarena schreef:
Balen zeg , wat zonde !!

Kunnen ze na dit getob niet gewoon dat hele zadel opzij leggen voor iemand anders ,
en opnieuw beginnen een WEL fijn zadel voor je te bouwen ?

Dat lijkt me op een gegeven moment toch de makkelijkste oplossing....
als ze je als tevreden klant willen behouden Lachen


Door dit zadel opzij te leggen, geven ze eigenlijk toe dat ze hun werk niet goed hebben gedaan, dus ik denk niet dat ze dat zullen doen.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:28

Kan t niet komen doordat t winteczadel lichter is???
Ik heb er geen verstand van hoor, maar wintec is toch zo'n stoffe zadel?
Of is dat niet meer zo?
Misschien is t te zwaar en teveel druk op zijn rug?
En tja bij iedereen kan t wel eens mis gaan, onwijs vervelend dat t bij jou moet gebeuren natuurlijk, maar bij ons op stal zijn er veel met een HB en allemaal tevreden....
Vindt niet dat je een merk, meteen moet veroordelen.
T is kling dat t jou moet gebeuren, maar waarschijnlijk heeft je paard toch een hele lastige rug aangezien t daaleman ook al niet gelukt is om een passend zadel te maken.
Ik hoop iig voor je dat t opgelost kan worden zodat je weer fijn kan tuffen.
Succes!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:39

Het enige wat ik weet, is dat Daaleman het niet netjes heeft opgelost. Ik hoop dat Hulsebos beter z'n best doet. Ik denk dat niemand HB hier veroordeelt. Ze kunnen het nog goedmaken volgens mij. Lachen
Verder denk ik niet dat het met het gewicht van het zadel te maken heeft. Er komt tenslotte altijd nog een mens boven op het zadel, dan maken die 5 kilo meer of minder wat dat zadel weegt imo niet uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Diortje_vds, Macs, mooney, onpaard, StonedRomy, tienus63 en 89 bezoekers