Bijzondere buitenrit, verpest door *** boer! :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Bijzondere buitenrit, verpest door *** boer! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 19:52

Nou, vandaag zou ik dus een fijne buitenrit maken, over de dijk, met sharona en haar paard (en Dusty natuurlijk Haha! ).
We gingen steeds maar verder, en het was echt leuk en gezellig, en we wisten dat helemáál verderop het kuinre bos lag. Lachen
Het leek ons wel leuk om daar heen te rijden, maar dat leek ons onmogelijk. Kon het wel? Was het niet te ver..?

Uiteindelijk na prachtige uitzichten kwamen we bij een hele mooie sprookjesachtige plek aan, echt heel mooi! Echt hét drromhuis voor mij stond er, met een paard ernaast natuurlijk... En ernaast een paadje dat naar het Kuinre bos leidde! Nou, wij er heen, helemaal blij!

Nou, na een gezellig (onwaarschijnlijk Haha! ) ritje gingen we weer op huis aan, over de dijk. Reden we bijna op het eind per ongeluk op een weiland van een boer (er stonden gen hekken ofzo omheen, en het stond aangegrenst aan de dijk). Dus wij er relaxt over draven, ook al waren we allemaal al moe aan het worden.
Schreeuwt er ineens een (kolossale) boer keihard: HEE!!! WAT MOET DAT DAAR!!! MAAK DAT JE WEG KOMT! ROT OP MET DIE ROTPAARDEN VAN JULLIE!! en daartussendoor een heleboel scheldwoorden.. Scheve mond

Nou wij gan van die dijk af, de weg op, alleen mij lukt het niet direct, omdat het er veel te stijl is. Ik kijk dus even achterom en.. : GA WEG IK ZEI TOCH OPOTTEN!!!! en ja wéér gescheld... ik zal niet zeggen wat allemaal Haha!...

Nou toen reden we met tegenzin over de weg, ik ging in de smalle berm rijden, want er lagen allemaal steentjes, waarop mijn pony kreupel liep..
En Sharona had het er al steeds over dat die *** boer wel langs zou komen rijden met z'n auto.. En ja hoor!! Boos! Daar kwam die kneus aanrijden..! Nou hij stopt zo naast ons, en schelden dattie deed...!

En toen zij ik: Ja sorry hoor! Wij konden toch ook niet weten dat we daar niet mochten komen!!! Nou, na nog veel gemopper en gevloek reed hij keihard achteruit, en reden wij ongemakkelijk over de (enge) weg terug naar de stallen...

Toen we aankwamen waren de hoeven van mijn pony helemaal raar geworden, stukken afgebroken, door die rare steentjes op die ** weg.

Al met al vonden wij de reactie van die boer nogal overdreven en had hij het ook wel wat aardiger kunnen zeggen. Boos!

Bovendien, waren we erg geschrokken en hadden we helemaal niet meer zo'n lekker gevoel over de eerst zo fijne buitenrit.. Scheve mond

En natuurlijk lijkt het me leuk om weer eens zo'n buitenrit te maken, maar hoe passeer ik moeiteloos die boer!

En dan morgen ook nog school, bah het kan niet erger! Scheve mond


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:22

Jammer he dat zo eentje gelijk een mooie rit kan verpesten.
Het beste kan je dat soort lui maar negeren, maar ja als ze zo tekeer gaan schrik je je rot.
Wij hebben zo'n gek in de buurt gehad, die gewoon met de luchtbuks stond te wachten.
Er liepen daar 2 paden naast elkaar, het ene was van hem en het andere gewoon openbare weg.
Wij reden altijd over die openbare weg en dan stond ie daar te schreeuwen: "Het is maar goed dat ik hier sta anders waren jullie over mijn weg gegaan met die rotbeesten!!" Helemaal geschift die vent, we waren er nog nooit overheen gereden of ie er nou wel of niet stond.
Zijn weggetje liep ook nog es dood, dus we hadden echt totaal geen reden om daar te rijden. Gewoon waanideeën had ie.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 29-08-04 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:27

Ik geef die man groot gelijk, je had niks op zijn land te zoeken en al dravend trap je het ook nog eens kapot.
Ik kan ook erg chagerijnig worden op ruiters/aanspannigen die onze weg gebruiken om een stuk af te snijden terwijl het ruiterpad er om heen loopt.
Ze houden er totaal geen rekening mee dat wij weer met een kruiwagen leem de weg moeten repareren Boos!
Dit soort ruiters verpest het dus echt voor anderen.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:34

Ik geef hem wel gelijk, alleen dat ie zo kwaad werd....
Het is wel zijn land alleen hij had misschien wel even een hek ofzo neer kunnen zetten.
Alleen je ziet dat toch wel als het land is dat gebruikt wordt enzo Verward .

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:34

Maar je leest niet goed, er was niets waardoor ze konden zien dat het weiland was. Gewoon een misverstand.
Maar van die ruiters en aanspanningen die over jullie weg gaan terwijl er een ruiterpad langs ligt, kan ik inderdaad niet goedkeuren. Dat ruiterpad ligt er natuurlijk niet voor niets en ze vernielen jullie pad.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:34

hmzz dat is indd geen leuke afsluiting van je rit.. die boer had indd wel wat anders kunnen reageren.... ik hoop dat de paardjes er verder geen rare hoeven aan overhouden en als er tog een hoefsmid bij moet komen stuur je de rekening gewoon naar de boer Haha!

Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt.

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:35

Ilindra schreef:
Ik geef die man groot gelijk, je had niks op zijn land te zoeken en al dravend trap je het ook nog eens kapot.
Ik kan ook erg chagerijnig worden op ruiters/aanspannigen die onze weg gebruiken om een stuk af te snijden terwijl het ruiterpad er om heen loopt.
Ze houden er totaal geen rekening mee dat wij weer met een kruiwagen leem de weg moeten repareren Boos!
Dit soort ruiters verpest het dus echt voor anderen.


Maar er stond toch helemaal niet aan gegeven dat dat weiland van hem was... Dan vind ik jou reactie wel een beetje overdreven... Als het nou gewoon goed aangegeven staat dat dat weiland van hem is.. Ok, dan ben ik het met je eens...

Ontopic: Ik vind het niet bepaald netjes van die boer om zo te reageren... Koop een paar paaltjes + ijzerdraad en bouw der een hek omheen zou ik zeggen Scheve mond

daag Ozaliin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:39

melaniieeeH schreef:
Maar er stond toch helemaal niet aan gegeven dat dat weiland van hem was... Dan vind ik jou reactie wel een beetje overdreven... Als het nou gewoon goed aangegeven staat dat dat weiland van hem is.. Ok, dan ben ik het met je eens...

Ontopic: Ik vind het niet bepaald netjes van die boer om zo te reageren... Koop een paar paaltjes + ijzerdraad en bouw der een hek omheen zou ik zeggen Scheve mond



Ja, elke boer gaat bij zijn land en bordje met :"dit land is van..."
Waarom moet je een hek om je land zetten, wij hebben ook een paar hectare waar geen hek om heen staat omdat het alleen om te hooien is.
Dat wil nog niet zeggen dat iedereen daar zomaar op kan gaan paardrijden, motorcrossen, of wat dan ook.
Als een stuk weiland niet van jou is heb je er gewoon niets te zoeken!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:41

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:47

Ilindra schreef:
Ja, elke boer gaat bij zijn land en bordje met :"dit land is van..."
Waarom moet je een hek om je land zetten, wij hebben ook een paar hectare waar geen hek om heen staat omdat het alleen om te hooien is.
Dat wil nog niet zeggen dat iedereen daar zomaar op kan gaan paardrijden, motorcrossen, of wat dan ook.
Als een stuk weiland niet van jou is heb je er gewoon niets te zoeken!

De dijk is van niemand. En op 1 plek werd de dijk wat breder, en aangezien er daar geen ijzerdraad omheen zat, en verder om ons heen overal wel, dachten we dat het gewoon een verbreding van de dijk was.

Natuurlijk was het wel een beetje stom van ons, we hadden beter moeten opletten, maar ik vind op z'n minst dat die vent beter had kunnen reageren...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:48

janna schreef:
Hier in de buurt heb je zat weilanden, ook zonder hek eromheen, en het gekke is, al die grond is van iemand! Moet je er dan per se een dik hekwerk en een waakhond bij gaan leggen?
Die boer had niet hoeven schelden, maar jullie hadden ook niet over dat land moeten rijden. Je rijdt een hoop kapot. Tja, en dat je pony kreupel loopt over de weg, daar kan die boer niets aan doen. Misschien de pony op ijzers zetten, of niet meer buitenrijden.

als ik alleen in de bak rijd, kwijnt m'n pony weg, lekker sneu voor d'r!
En hoefijzers... ik wil wel, maat t kan niet Haha! nogal prijzig.. Scheve mond

en zo'n buitenritje doen we maar heel af en toe, voor de afwisseling

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:54

Stennisje schreef:
Jammer he dat zo eentje gelijk een mooie rit kan verpesten.
Het beste kan je dat soort lui maar negeren, maar ja als ze zo tekeer gaan schrik je je rot.
Wij hebben zo'n gek in de buurt gehad, die gewoon met de luchtbuks stond te wachten.
Er liepen daar 2 paden naast elkaar, het ene was van hem en het andere gewoon openbare weg.
Wij reden altijd over die openbare weg en dan stond ie daar te schreeuwen: "Het is maar goed dat ik hier sta anders waren jullie over mijn weg gegaan met die rotbeesten!!" Helemaal geschift die vent, we waren er nog nooit overheen gereden of ie er nou wel of niet stond.
Zijn weggetje liep ook nog es dood, dus we hadden echt totaal geen reden om daar te rijden. Gewoon waanideeën had ie.

erg rare vent ja! Je schrikt je toch rot van zo'n man! Scheve mond

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:05

De dijk is van niemand. En op 1 plek werd de dijk wat breder, en aangezien er daar geen ijzerdraad omheen zat, en verder om ons heen overal wel, dachten we dat het gewoon een verbreding van de dijk was.

Nou wij gan van die dijk af, de weg op, alleen mij lukt het niet direct, omdat het er veel te stijl is


met andere woorden je spreekt jezelf een beetje tegen
soms is het inderdaad moelijk om te zien
maar als je dus van de dijk af bent rijd je dus op iemand zijn grond

sorrie het is rot voor jullie maar je verpest t door zo'n actie wel voor anderen

er is hier ook zo'n zand pad met een ruiterpaadje er naast (op prive grond wel te verstaan) nu vele ruiters de zandweg nemen ipv het ruiterpaadje word er nu dus gesproken over sluiting van dit pad!
net alle gevolgen van dien (het is een verkorte weg richting strand en duin scheelt ruim een half uur!!)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:12

Ter verduidelijking: Het paadje IS GEEN ruiterpad, en er rijden ineens met en rotsnelheid grote tractors, vrachtwagens enzv. om de hoek.
Die dijk is dus niet van die vent, maar het land daarachter wel. Maar we meosten ook van die dijk af, heel raar allemaal Verward We KUNNEN dus nergens anders rijden, we zijn eigenlijk wel verplicht.":\ snap je?

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:41

jakkes wat een nare vent..!!
gelukkig was het op de terug weg Tong uitsteken:P!!

maar wel erg KL*TE zo'n vent..!!

inderdaad wel een beetje raar om op zomaar iemand zijn weg te rijden maarja ik had het ook gedaan hoor als men pony kreupel lopen zou!!
idd die vent kan ook wel ff normaal praten!!
maarja...

kusies aan dusty!!

byebye

oja btw groetjes aan roos Tong uitsteken:P

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:28

He daar is nix aan, je schrikt je wezenloos!
Misschien niet zo handig van jullie, maar ja, soms doe je nu eenmaal wel eens dingen waar je later van denkt dat had ik ook anders kunnen doen. Maar jullie waren niet expres zijn land aan het verklooien en dan verwacht je ook niet zo'n soort reactie.
De boer had ook kunnen zeggen dat het zijn land was en of jullie er wel af zouden wilden gaan, dat was prettiger geweest. Maar de meeste boeren die ik ken zouden nooit op zo'n manier reageren.
Blijf de volgende keer gewoon op het paadje, dan zal hij heus geen gekke dingen doen, hij wil zijn land gewoon mooi houden.

Faber quisque fortunae suae

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:58

Ja inderdaad. Ik weet verder de situatie niet van hoe en wat en met die dijk enzovoorts, dus daar ga ik geen commentaar op leveren. Lachen Hij had iig wel wat aardiger kunnen reageren. Knipoog

Is er geen omweg naar het bos of een ander bos ofzo, zodat je niet over die harde weg hoeft maar gewoon in een berm kan lopen?


Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:48

Roskur schreef:
Ja inderdaad. Ik weet verder de situatie niet van hoe en wat en met die dijk enzovoorts, dus daar ga ik geen commentaar op leveren. Lachen Hij had iig wel wat aardiger kunnen reageren. Knipoog

Is er geen omweg naar het bos of een ander bos ofzo, zodat je niet over die harde weg hoeft maar gewoon in een berm kan lopen?

Er is idd een omweg, die nóg verder weg is dan hoe we nu zijn gegaan, maar ja, dan moeten we over een drukke rotonde enzv. hele drukke wegen waar veel vrachtwagens op rijden (daar is Dusty panisch voor Rolleyes ). Bovendien staan ze niet op hoefijzers.

En ja, hij had ook normaal kunnen reageren, dan wisten we het ook.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:28

Misschien heeft hij al meerdere mensen weg moeten sturen, en is hij het nu zat? Zeker met die nattigheid dan ik dat boeren niet blij met je zijn, je jaagt hun op de kosten!
En als jij ijzers te duur vind, is dat jou probleem, en niet van die boer.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:48

Dat de hoeven van je pony zo slecht zijn geworden daar ben jij enkel en alleen verantwoordelijk voor. Je had daar van tevoren aan moeten denken.

De reactie van de boer kan ik me wat bij voorstellen, als tijdens nat weer 2 ponys over zijn land draven dan zijn weinig boeren blij.
Met zulk nat weer draaf ik niet eens in de berm, aangezien je dan veel gaten trapt en de berm verpest voor alle andere mensen.

[o]

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:54

waarom moet overal een hek omheen staan?
meestal zie je het wel aan het land (bewerkt, ingezaaid, gemaaid enz het valt altijd op)
tenzij een land braak ligt, en dan zou die boer er vast niet zo'n probleem van maken
ik heb zelf ook al eens ruiters van mijn land gestuurd (een stuk land met 2 ingangen, echt overduidelijk land dus ) waren er mooi aan het crossen, op mijn net ingezaaide grasjes waar ik zelf dus niet op ging rijden
ik snap die man wel, hij reageerde wel wat overdreven ik heb het gewoon tegen die meiden gezegd en dat was ook duidelijk genoeg.
maar denk nu niet dat die man het doet om jullie te pesten/af te schrikken
waarschijnlijk zijn jullie gewoon niet de eerste geweest maar net de druppel die de emmer deed overlopen om het zo maar even te zeggen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 15:43

zucht...
ik zeg toch al steeds dat het ook wel dom van ons was, maar idd had die vent wel wat normaler kunnen reageren!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:52

dom zeg, tja nou ja volgende keer beter, hopen dat t dan niet zo'n rare afsluiting heeft, nu weet je de weg Haha!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:55

ijzers te duur...hoe kun je dan je pony en spullen voor de pony betalen :S voor bekappen en ijzers betaal ik 45 euro in de 6 weken dat valt toch reuze mee en das een fries met een grote maat ijzers :S

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 18:00

Tsja, volgens mijn ouders te duur dan he.
De ijzers zelf vallen nog mee, maar die dingen gaan vaak eraf, en dan moet de hoefsmid wéér komen enzv.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, micksage, Mnoonn, Nimby, Vagabondo en 136 bezoekers