Wedstrijden op pony's als je ouder bent als 18

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Wedstrijden op pony's als je ouder bent als 18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:30

Ik hoorde al even geleden dat een bepaalde vereniging of organisatie bezig is om het mogelijk te maken mensen ouder als 18 en op pony's te laten starten op wedstrijden. Zolang het aanzicht maar goed is ofzo. Kan jammer genoeg niets vinden op internet. Weet iemand van jullie hier al meer van en zo ja wat is precies de bedoeling en waar allemaal in nederland

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:56

Dat kan overal in nederland... Beeld maakt daarvoor niks uit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:01

Is daar een speciale vereniging voor? Verward

Voor zover ik weet is het al jarenlang mogelijk om met een pony tussen de paarden te starten als je 18 jaar of ouder bent. En dat kan gewoon bij de KNHS, op een paardenstartkaart i.p.v. een ponystartkaart.

Het beeld maakt idd niets uit, al kom je bijna met je voeten op de grond. Ik zie wel eens hele kleine dames op enorme paarden rijden, dat vind ik er ook niet echt uitzien, maar smaken verschillen. Knipoog

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:06

Is gewoon mogelijk, je kunt ook bv met een shetlander tussen de paarden starten (doet iemand op bokt hier).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:51

Inderdaad, dat kan gewoon bij een vereniging met paarden.

fidootje
Berichten: 58
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:36

Ja, je kan gewoon bij iedere vereniging met paarden een startkaart voor je pony aanvragen.
Ik start zelf ook met de D-pony van mijn zus van 1.47 bij de paarden en ben zelf niet zo groot. Merk hier ook niet veel van in de punten.
Soms wel het commentaar: moet meer in bijv. middendraf en middengalop maar dat is natuurlijk ook terecht want het is nooit zo goed als van een gemiddelde grootte paard. Maar daar staan toch ook weer voordelen tegenover zoals gemakkelijker bijelkaar te rijden dan een groot paard e.d..

Ik vind het vooral gewoon leuk om met die pony te starten en heb het ontzettend naar m'n zin op hem......
Soms nog meer dan op mijn eigen paard tussen de paarden..........

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:39

er zijn een heleboel die dit doen (en soms ook nog winnen :p)
is geen probleem hoor, het moet zelfs

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:42

Mijn nichtje start ook op haar pony tussen de paarden. Ze rijdt Z1, volgens mij is ze 23, en al sinds ze 18 is start ze haar pony bij de paarden. Dus het kan idd al veel langer hoor! Moet wel zeggen dat het een beetje een apart gezicht is. Paarden (en ik vind vooral in de Z) lijken dan zo enorm groot, en de pony zo klein en fijn, terwijl het niet eens zo'n kleine pony is (E-pony, volgens mij 1.58).

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:48

Zelfs als je jonger bent dan 18 mag dat (vanaf 12 dacht ik, ik starte iig op mn 13e bij de paarden met een pony) hoeft niet eens een speciale club te zijn.
Dus als ik het goed heb mag een 12-jarig meisje met een shetje bij de paarden starten zonder bij een bijzondere club te hoeven.. toch zie je dat niet zoveel Haha!

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:31

Ik ga ook gewoon tussen de paarden starten met me d pony heb er niet xzzo veel poblemen mee hoop dat het wel gaat lukken

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 17:47

Ik heb het dus ook over B pony's enz. Want dat D en E maten ertussen starten dat weet ik. Maar volgens jullie kan ik met mijn aanstaande D pony zeker tussen de paarden gaan starten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:50

Lenn schreef:
Zelfs als je jonger bent dan 18 mag dat (vanaf 12 dacht ik, ik starte iig op mn 13e bij de paarden met een pony) hoeft niet eens een speciale club te zijn.
Dus als ik het goed heb mag een 12-jarig meisje met een shetje bij de paarden starten zonder bij een bijzondere club te hoeven.. toch zie je dat niet zoveel Haha!


Klopt idd, vanaf je 12e verjaardag mag je bij de paarden starten, of dat nou met een pony of met een paard is. Sommige kinderen moeten wel, die hebben geen ponyclub in de buurt maar alleen een landelijke rijvereniging.

En idd Serenta, met je aanstaande D-pony mag je tussen de paarden starten. Stokmaat doet er namelijk niet toe, hier op Bokt zit iemand die met haar Shet in de L rijdt bij de paarden. Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:53

Haha, toch vind ik dat wel heel grappig Tong uitsteken

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:24

Met je pony tussen de paarden starten is geen probleem, ik doe het al jaren met verschillende pony's Haha! . Succes OK dan!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:04

met dressuren is het idd geen probleem. met springen wordt het wat moeilijker. het mag net als bij dressuren gewoon maar je moet wel gewoon paardehoogtes en afstanden springen. met een D of E pony gaat dat soms nog wel maat met een B-tje zou ik het zeker niet doen. dressuren kan uiteraard wel. succes met starten!

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:52

thanks voor de informatie

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:38

het is overal. als je 12 bent, mag je met een paard starten, en als je 18 bent mag je met een pony meedoen aan een paardenwedstrijd.
niet eerder mag je starten dan dat je 18 bent.
succes!.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:18

Connemara, je mag best met een pony aan paardenwedstrijden meedoen als je jonger dan 18 bent hoor. Wat ik hierboven al zei: stel dat je geen ponyclub in de buurt hebt maar wel een landelijke rijvereniging, dan mag jij daar als 12- tot 18-jarige voor uitkomen met je pony tussen de paarden.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:04

Ik start ook met de tweede pony alweer tussen de paarden, met de ene Z2 en de ander M2, dus het zegt niks!

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:01

maar hoe zat het ook alweer met de klasse? Ik rijdt nu M1 + wp bij de pony's, maar als ik bij de paarden zou gaan, kan ik dan ook M1 starten of mag/moet je dan eerst weer in de L2(of lager)? Want volgens mij heb ik dat een keer gehoord. En blijven je wp's staan, of sta je weer op 0 bij de paarden?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:05

Je winstpunten houd je, zowel bij dressuur als bij springen.

Bij het springen ga je verder op de hoogte die je bij de pony's sprong. Bijvoorbeeld M met een E-pony is een meter, dat is de L bij de paarden ook dus ga je met je E-pony bij de paarden verder in het L. Ben je bij de pony's M+8, dan begin je bij de paarden op L+8.

Bij de dressuur start je verder in dezelfde klasse als bij de pony's, ook met behoud van winstpunten. Het schijnt dat je ook een klasse lager mag uitkomen, maar dat weet ik niet zeker, dat zou je even moeten navragen bij de KNHS. Mijn zusje moest destijds bij de paarden verder in de klasse waarin ze bij de pony's was gestopt, M2 dus.