waar denken jullie aan als jullie dit zien? + meer foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

waar denken jullie aan als jullie dit zien? + meer foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 17:34

Afbeelding



De dierenarts is vorige week geweest om te kijken, die zei schimmel. Maar omdat het niet minder word na het wassen met imaverol, alleen maar erger, en eigelijk iedereen denkt dat het geen schimmel is, ben ik benieuwt wat jullie denken? hij heeft over bijna zn hele lichaam wel schilfers en kale plekken. Hij heeft ontzettend jeuk en schuurd overal waar ie schuren kan..



paar reacties beneden heb ik nog een paar foto's gezet.
Laatst bijgewerkt door Joyce op 27-03-02 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:36

allergie of luis zijn twee andere opties. Ik zou een second opinion vragen en snel! Ook eens kijken naar het alternatieve circuit en kijken naar de voeding

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:42

Ik zou wat huidschilfers op kweek laten zetten. Dan weet je zeker dat het geen schimmel is.

Voor de rest inderdaad kijken of het geen luis is.

Je kunt het proberen met een scheut lijnzaadolie door het voer tegen droge huid. Voor de rest zou ik inderdaad kijken naar het voer, is er de laatste tijd wat veranderd? Heb je hem gewassen? Nieuwe shampoo gebruikt. Ander voer? Nieuwe zak voer, ander hooi? Heb je een nieuw schabrak? Heb je die soms gewassen (of nog niet gewassen?), wat voor wasmiddel gebruik je voor je schabrakken? Ben je van wasmiddel veranderd? Misschien is hij daar wel allergisch voor?

Het is nu ook de periode dat ze in de rui zijn. Je kunt proberen hem met een lavablok door de rui heen te helpen, dat kan ook heel veel jeuk veroorzaken.

Je suis Charlie.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 18:07

hij is inderdaad van voer veranderd. Hij stond eerst op een pensionstal waar ik vermoed dat ze sportbrok kregen. Iig andere brok dan nu, daar kreeg ie kleinere fijne brokjes, nu geef ik hem pavo stibro. (sta ergens anders nu)
Ook is ie van kuilhooi over gegaan naar gewoon hooi, maar dat wel langzaam aan.
Hij krijgt nu minder biks dan toen, maar meer hooi. Er is zeker wel wat veranderd in het voer.
Verder is er niks veranderd. (hij heeft geen shabrakken ed Lachen ) en hij is ook niet gewassen met andere shampoo.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 18:16

Hier nog even hoe het begon:

Afbeelding
Deze plek is zoals je boven aan kan zien geworden. VEEL erger dus, in nog amper een week tijd..


hier nog 1 plek zoals ie vorige week was:
Afbeelding

en zoals ie nu is:
Afbeelding

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:36

Mijne is pas een kleine maand 'gerevalideerd' van haar 'huidaandoening'.
Zij kreeg eerst allemaal bultjes, die later kale plekken werden. Omdat ze vorig jaar schimmel had ben ik er nu meteen vanuit gegaan dat dit dat ook was en haar met Imaverol gewassen. Na 2 dagen nog een keer, en weer na 2 dagen.. Het werd ook alleen slechter.. Dus de DA erbij. Idd schimmel, vol blijven houden met Imaverol. Week later nog een keer de DA, was inmiddels super erg, hele rug was kaal. Waarschijnlijk een allergie voor Imaverol, dus ermee stoppen. Weekje later ging het eindelijk beter, en na bij elkaar een krap maandje kon ik weer rijden. Nu is ze dus echt honderd procent genezen, maar weet nog steeds niet wat het precies was. Geen enkel ander paard heeft het overgenomen, dus.. Maar ik ben al lang blij dat dat achter de rug is!
Groetjes..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:54

Heb je weleens aan (zomer) exceem gedacht? Kan namelijk ook spontaan ontstaan en weer verdwijnen. Zeker als je je erbij bedenkt dat hij van voer is gewisseld... mmm.... misschien zou je hem tijdelijk kunnen opstallen en alleen 's nachts naar buiten. Ben wel benieuwd of hij dan nog klachten heeft.

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:36

ik heb dit al eens gezien en het lijkt inderdaad op iets van luis dan moet je over dat kale plekje heen wrijven en dan dus kijken of je witte beesjes ziet lopen, ze zijn erg moeilijk te zien.

Ja en anders moeilijk te zeggen... En als het luis is gelijk naar de dierenarts niet meer bij andere in de buurt zetten en wassen..

SUCCES Knipoog !!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:42

Mijn shetlander heeft ook allemaal schilvertjes in de manen en zomers schuurt ie bij zijn hals (zelfde plek) en net boven zijn staart. Ik heb de dierenarts erbij gehad en die zei dat het van die kleine vliegjes kwam. Nou inderaad sinds het nu weer mooi weer is begint het weer. Toen de DA hier was was het aan het einde van het jaar. Ik heb op de kale plekker wat uiercreme gedaan om het vet te houden. Nu het weer is begonnen ga ik ff naar de dierenarts want die zei tegen mij dat hij er wel wat voor had.
Heeft je pony die plekken opengeschuurd of weet je dat niet?
Veel succes er mee!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:01

moeilijk te zeggen vanaf foto's, maar het lijkt niet op de exceem die honey had.
Luis lijkt me een zeer goede mogelijkheid.
Om de 2 dagen insmeren met Ryposect (op een doekje) dan is ie er zo vanaf. (2 pony's bij ons op stal hadden het en waren er in 2 weken helemaal vanaf, helemaal schoon)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lianne125 en 41 bezoekers