Springvraagje (mbt dressuur winstpunt)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Springvraagje (mbt dressuur winstpunt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 18:06

Even een vraagje... Stel dat iemand die met haar eigen pony M springen is op mijn paard (nooit springen gestart) zou willen springen. Moet ze dan met mijn paard eerst een winstpunt dressuur rijden, of is het al okay omdat ze toch al M springen met haar eigen pony rijdt?

De vraag is eigenlijk moet zij eerst met mijn paard een dresuur winstpunt rijden voordat ze hem in een parcours mag starten?

Bedankt! Lachen

Europe is our playground



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:08

nee. hoeft niet. Als je ooit een keer wp met dressuur hebt gehaald (met een shet 20 jaar geleden is genoeg) mag je altijd springen.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 18:09

Top! Bedankt Haha!

Europe is our playground

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:19

hé, dat is leuk om te weten!
DAt betekent dat als ik nu een paard voor iemand anders zou gaan starten ik dus gelijk mag springen... Dat is handig!!! Dacht inderdaad ook dat je met elk paard eerst een winstpunt moest rijden Schijnheilig D: Dat scheelt weer!!!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:49

Sterker nog als het paard bv. ook al M heeft gelopen dan mag je meteen M starten.
Je bent namelijk startgerechtigd in de hoogst gemeenschappelijke klasse!
Ik reed met me pony 2 jaar terug M1 met wp en mocht dus kieze in welke klasse ik starte met mijn paard tot en met het M1 heb toen in April 2003 voor het L2 gekozen.
Dus mocht dat nog ooit voorkomen dan weet je dat ook weer Lachen

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:32

dat mag niet alleen, dat moet zelfs! Alleen als je van de pony's overstapt naar de paarden mag je 1 klasse lager starten dan de hoogst gezamenlijke.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:55

En bij het springen wordt volgens mij niet gekeken naar de klasse, maar naar de hoogtes. Z met een D-pony is namelijk dezelfde hoogte als L-paarden.

Ze mag het paard gewoon starten. één keer in je leven een punt in de dressuur is genoeg. Ik meen alleen dat het met een D- of E-pony moest zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Regels veranderen nog weleens en ik kan ook niet alles onthouden...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:33

nee, dat is ook al niet meer. Een shet is genoeg Haha!

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 11:42

Het paard is groen, dus lekker naar de B, zoniet oefenparcours... Hij moet toch al eerst leren om zijn pootjes op te tillen, anders wordt het toch al niets. Wel al erg leuk om te zien, maar voor we een parcourtje gaan overwegen zijn we denk ik toch al een paard maandjes of een half jaar verder.

Iemand nog tips waar op te letten met het trainen van een jong paard... Ik ben echt absoluut geen springruiter, maar vind het erg leuk om me er in ieder geval in te verdiepen. Tips voor een leuk boek mbt het springgericht trainen van een jong paard is ook erg welkom.

Thanks Lachen

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:44

Er is een serie geweest in de P&S (of Hoefslag) en die heette " een meter en een schoen", ging over opbouw van springtraining.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers