Wiens paard rent er ook niet als ie los staat in de bak

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-01 16:05

Bolivia komt in de bak, gaat rollen, bokt het stof van haar af en gaat dan stilstaan of een beetje rondsukkelen. Als ze met meer paarden in de bak is dan sukkelt ze 'ns die kant op. ALs andere paarden gaan rennen blijft ze stil staan. Ze komt ook vaak naar het deurtje waar mensen staan.

Ze vindt het volgens mij (op het rollen na) gewoon niet zo leuk!

Overigens doet ze dit altijd of ik nu wel of niet heb gereden die dag of de vorige dag. Toen ik haar kocht stond ze wel eens drie dagen op stal en dan deed ze het ook niet.

Wie herkent dit?

Oh ja, ze is niet ziek want onder het zadel heeft ze genoeg energie.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 16:10

Julius stond ook heel vaak gewoon maar wat in de bak. volgens mij vond ie het juist heel erg leuk.

Lucy rent altijd in de bak. barley ook. Die voelt zich nog niet zo op d'r gemak. dat komt wel. Maar ik zou me er niet al te druk om maken. ze staat gewoon lekker wat te staan...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 19:25

Voltrack doet af en toe wat Duindigt, maar staat verder suf te kijken. Joop kijkt de hele tijd oplettend naar achter. Omdattie het mooi vindt. Ziet hij eens wat anders dan het uitzicht vanuit zijn stalletje. Misschien moet je haar eens buiten zetten? In een binnenbak is er vaak niet zoveel te beleven. Hercules loopt apathisch rond (alleen in stap) en verder doettie niets. Die moet gewoon zijn ei kwijt denk ik dan maar, maar ik weet ook wel dat er iets grondig mis is... Het kan niet normaal zijn dat hij alleen maar stapt en niet meer op houdt. Onze paarden hoeven geen eten te zoeken, dus doen ze 'niets', maar ze vervelen zich ook niet hoor. Op stal vreet Vol alles op, en in de bak heb ik hem nog nooit gekke dingen zien doen, altijd wat te beleven voor zo'n doerak. En niet elk paard rent de godganse tijd rond. En opjagen, dat is ook niet altijd nodig, alleen om ff de benen te strekken, maar verder... Laat ze gewoon lekker een paar uur in de bak of in de wei staan, ze vermaken zich prima hoor... Al lijkt het wat suf, maar ja, wij zitten soms ook stil (achter de compu) en we vervelen ons ook niet. Als we ons vervelen gaan we juist iets doen toch? Ijsberen etc... Nou, waarom zou een paard niet ong hetzelfde zijn... Van Herc weet ik echt zeker dat er een steekje los is, maar het neemt geen beangstigende vormen aan, dus laat ik het maar zo...
Kortom: ik denk dat er niets mis is met Bolivia hoor! Lekker suffen in de buitenlucht is denk ik nog beter/lekkerder voor d'r (neem aan dat je haar in een binnenbak naar 'buiten' doet).

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 19:30

ouwe tante Sabina wil wel rennen maar lukt r haast niet meer. Ze is bijna 21 maar voelt zich nog jong hoor! alleen dr lichaam wil niet meer echt vrolijk meedoen in de wei. Verder staat ze meestal een beetje te eten en om zich heen te kijken, de baas te spelen over Jolanda en Nina en verder een beetje chaggie te wezen. Jolanda schrikt van bijna elk grassprietje (zitten kaboutertjes achter) en nina is gewoon lief. aan de ene kant rustig maar toch ook weer niet, heeft af en toe wel eens een gekke bui.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 20:47

tinkerbell die gaat als eerste rollen.vervolgens,als ze een paar dagen niet in de bak is geweest rent en bokt ze wel een tijdje,maar als ik haar al een paar dagen los heb gehad doet ze niks,een beetje rondwandelen en snuffelen.dan ga ik altijd rond lopen en dan loopt ze heel lief achter me aan.maar ze komt iedere dag in de wei,alleen aan het touw,ze kan dus in de wei alleen wat stappen en grazen.

jolanda
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 21:07

lucy begint al te bokken en te steigeren voordat ik ze los heb gegooid sinds twee dagen doet ze dat al niet meer ,nu begint ze zich ook al wat thuis te voelen of vertrouwd want ze gaat nu ook rollen.
ik jaag haar dus ook nooit op alleen als ze achter de caveletti's wilm gaan staan dan roep ik of sla ik rustig met de zweep wil ze niet rennen dan vindt ik dat prima ze is toch uit de stal en wil ze wel rennen dan doet ze dat vanzelf wel.
ik ben juist blij dat ze nu al een keer een rondje blijft stappen of rustig blijft draven.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 21:51

he astrid log eens een keer in onder je eigen naam haha. eerst even uitloggen en dan weer inloggen met je eigen naam en wachtwoord. maar dat terzake.

Staat Lucy eindelijk rustig in de bak? Is barley dan nog het engige gestoorde paard in de buurt. hmm nou ja.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-01 22:00

Vandaag weer hoor, vier paarden in de bak, die gaan bij elkaar rommelen, beetje bijten enzo en die van mij komt bij ons bij het deurtje staan. Vaaag!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 22:48

het is me gelukt heike zonder dat mark er was goed van mij he.
nou barley is echt niet de enigste hoor die gek doet toevallig is lucy nu rustig ,maar dat kan bij haar dus elk moment veranderen nou heb ik het liever in de bak als ze los is als dat ik er op zit.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-01 23:20

Hoi Manon, het lijkt me niets om je druk over te maken. Mijn paard Lamanda komt vaak met meerdere paarden in de bak te staan. Het ene paard doet vrijwel niets (of staat bij het hek), terwijl het andere paard er knettergek omheen rent. Zoals Lamanda dus, staart op de kont en maar galopperen, of ze nou alleen is of niet, dat maakt niet uit. Vandaag vroeg iemand nog aan mij of ze erg jong was, ze is pas 8 maar lijkt met de dag nog speelser en gekker te worden. Het kan dus ook nog veranderen. Trouwens, laat je nog een Bioscan maken? (dat was jij toch op horses?).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-01 10:11

Hoi,

Van die bioscan is Manon van Orrie dat is dus een andere. Zij is manon zonder hoofdletter op horses en hier heet ze orrie

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 11:06

Mijn 4 jarige doet in de binnenbak ook niets, behalve achter mij aanlopen. Zaterdag in de buitenbak heeft hij als een idiooot lopen rennen, bokken en steigeren. Mijn 24-jarige doet altijd gek, binnen en buiten, alleen of met een ander. Kortom, hangt van je paard af. Heb je geprobeerd om haar los te longeren, dus met longeerzweep maar zonder longe? Misschien komt ze dan wat op gang en gaat ze wat meer doen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 12:48

haai, Bram doet het soms, als hij in een gekke bui is.Dan rent ie en springt ie als een gek. Eerst gaat hij altijd rollen, en dan uitschudden, en dan hij sjokt altijd de bak door, beetje de muur besnuffelen of de springbalken ofzo. Soms neemt hij in ene een sprintje, heel vaag Lachen liefs ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-01 17:31

Citaat:
Heb je geprobeerd om haar los te longeren, dus met longeerzweep maar zonder longe? Misschien komt ze dan wat op gang en gaat ze wat meer doen.


Dat gaat dus niet want ze blijft bij mij en blijft met me meelopen, ik krijg haar niet van me af. Dat is het volgende probleem.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Mark0919, sterregoud en 34 bezoekers