Eindelijk gerechtigheid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eindelijk gerechtigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:54

Nadat heel de wereld de kwaliteiten van Florencio erkenden tijdens de verrichtingstest, Bundeschampionat en het Wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden in Verden, hebben de Nederlandse juryleden eindelijk de moed gevonden om Florencio de punten toe te kennen die hij al veel eerder had verdiend.

Een nederlands jurylid uitte zijn bezorgdheid over de tact van de stap, in tegenstelling tot de Duitse gastamazone die de hengst roemde om zijn zekere stap.

Florencio won vandaag onder Hans Peter Minderhoud de Pavocup.

Was het paard nu zoveel beter dan tijdens de hengstencompetitie Verward

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:21

En toch vond ik hem vorig jaar tijdens de PAVO niet overtuigend.... in tegenstelling tot bijv. de Special van toen.

Heb ze beide dit jaar niet gezien Lachen En ook niet tijdens de hengstencompetitie.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:43

De PAVO was anders een stuk droger om naar te kijken Franske, en bij de wagen vandaan kon je precies naar binnen kijken Tong uitsteken

(niet dat ik ook maar iets van de PAVO gezien heb Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:05

Dat paard kreeg in Duitsland een 10 voor zijn stap, dat zal gerust niet voor niets geweest zijn. Dus, heeft iemand zijn stap naar de ratsmoedee geholpen in de tussentijd of had deze jury gewoon een van de bekende vuiltjes in 't oog???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:39

Ach, de stap van Scandic werd nu ook geprezen, dus dat zegt niets.

Ik vond heb hem vorig jaar niet gezien, maar hoorde toen van omstanders wel positieve reacties als: "Fijne hengst"
Nu was hij echt spectaculair, ik denk dus zeker dat hij een heel stuk gegroeid is.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:41

Maar een stap rijdt je er niet in, eerder eruit.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:21

Wat je in deze discussie niet moet vergeten is dat dit soort beoordelings momenten toch ook moment opnames zijn.

Terlia was gister volkomen over de zeik, en kreeg daardoor ook maar een 6,5 voor de stap. Ze kan misschien wel voor een 10 stappen, maar niet als ze geen rust in der lijf heeft. Wat ze niet laat zien kan je dus ook niet beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:10

Florencio heeft zijn karakter mee, ik heb hem onder verschillende omstandigheden gezien en ik vond hem steeds erg stabiel overkomen. Maar soit, ik ben een tijd terug al plat gegaan voor dat dier, hij kan bij mij weinig fout doen op het moment.

Zannekin, ik begrijp je opmerking niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:54

Sjuimpje schreef:
Ach, de stap van Scandic werd nu ook geprezen, dus dat zegt niets.

Ik vond heb hem vorig jaar niet gezien, maar hoorde toen van omstanders wel positieve reacties als: "Fijne hengst"
Nu was hij echt spectaculair, ik denk dus zeker dat hij een heel stuk gegroeid is.

De bezorgheid van de stap werd afgelopen week uitgesproken, net als dat de gastamazone afgelopen week de stap van Florencio prees.


Tijdens de hengstencompetitie reed Hans Peter de hengst ook al.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:13

Zannekin schreef:
Maar een stap rijdt je er niet in, eerder eruit.



Oneens. De stap kan je zeker verbeteren. Met balkjes op de grond, veel ontspanning en oefenen, oefenen en oefenen. Ferro had ook een slechte stap, ook verbeterd.
Zelf nog een eigen voorbeeld met mijn merrie, die kon eerst bijna alleen maar dribbelen en verkort stappen, dat zie je er nu nooit meer in terug.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:26

Ja, als 3 jarige kan je de stap verbeteren, ook met stapwerk op harde bodem maar als je naar de verzameling toegaat moet de stap meestal inboeten, dan verbetert hij niet meer.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:30

aan de stap herkent men de ruiter.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:33

kattebeest schreef:
aan de stap herkent men de ruiter.


Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:17

Koortje schreef:
Oneens. De stap kan je zeker verbeteren. Met balkjes op de grond, veel ontspanning en oefenen, oefenen en oefenen. Ferro had ook een slechte stap, ook verbeterd.
Zelf nog een eigen voorbeeld met mijn merrie, die kon eerst bijna alleen maar dribbelen en verkort stappen, dat zie je er nu nooit meer in terug.



De stap is amper verbeterbaar. De stap typeert wel de ruiter, maar een stap is heel moeilijk beter te krijgen. Ik denk dat Bonfire daar het goede voorbeeld van is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:50

Sprintje schreef:
Terlia was gister volkomen over de zeik, en kreeg daardoor ook maar een 6,5 voor de stap. Ze kan misschien wel voor een 10 stappen, maar niet als ze geen rust in der lijf heeft. Wat ze niet laat zien kan je dus ook niet beoordelen.


Het grappige was dat de Rien en de Duitse amazone, maar vooral Rien duidelijk wilde maken dat de stap wel goed was van Terlia. Hij demonstreerde dat voor Jan Peeters die, op afstand gezien, het daar niet mee eens was.

Terlia zou een tijdje in de wei gegund moeten worden. De merrie heeft sinds ze 2 1/2 was alleen maar shows, wedstrijden en keuringen gelopen. Dat kan ze zo te zien tussen de oren niet meer verwerken, en neem het haar eens kwalijk.

Ik vond Rien trouwens geweldig rijden hij zocht van alle paarden de zwakke plekken op en probeerde dat te verbeteren. De Duitse amazone was heel handig en geroutineerd, maar Rien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:57

sarabande schreef:

Ik vond Rien trouwens geweldig rijden hij zocht van alle paarden de zwakke plekken op en probeerde dat te verbeteren. De Duitse amazone was heel handig en geroutineerd, maar Rien


Ben het niet vaak met je eens Sarabande, maar ditmaal Knipoog Haha!

Ik had van te voren geen hoge pet op van Rien, maar ik wil mijn woorden daar zeker in terugnemen. Ik vond dat hij de paarden echt fantastisch verbeterde. Hij was aan het paardrijden. Hij heeft echt verstand van een paard africhten.
Wat ik jammer vind is dat veel mensen zijn "commentaar" op Terlia negatief opvatte. Terwijl hij in mijn ogen juist zeer positief commentaar op Terlia gaf, hij complimenteerde haar om haar onbegrensde mogelijkheden, maar probeerde wel terecht aan te geven dat een paard met zoveel talent de tijd nodig heeft om te ontwikkelen. Dit was in mijn ogen geen aanval op de ruiter of eigenaar, maar meer een advies in de trant van : Met zo'n goed paard moet je niet te snel willen, ze geeft het zelf allemaal al zo makkelijk aan................

Volgens mij bedoelde hij het juist allemaal zeer positief. Maar zo vatte ik zijn opbouwende kritiek op, sommigen zullen daar anders over denken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:00

Nou Pipo, ik ben het nu ook met jou eens Haha!

Ik zei nog tegen Sarabande dat ik het publiek hypocriet vond. Dat stond nu te aplaudiseren omdat ze het met Rien eens was dat het dier tijd nodig had om ontspanning te vinden, terwijl dat zelfde publiek eerder (die dag, maar ook vorig jaar tijdens de merriekeuring) van gekkigheid niet wist hoeveel lawaai ze konden maken om hiet dier maar over de benen te laten klappen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:00

Ja hij vond, ik zeg dat al in een ander topic, dat je zo'n talent moet koesteren. Ik zie nu een herhaling van wat met haar vader gebeurde onder diens eerste ruiter

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:35

Pipo schreef:
Hij was aan het paardrijden. Hij heeft echt verstand van een paard africhten. Wat ik jammer vind is dat veel mensen zijn "commentaar" op Terlia negatief opvatte.... knip ..... Volgens mij bedoelde hij het juist allemaal zeer positief. Maar zo vatte ik zijn opbouwende kritiek op, sommigen zullen daar anders over denken.
Hij bedoelde z'n commentaar op het paard denk ik heel positief, Hij zei ook een droom van een paard, maar aan de andere kant is Rien volgens mij heel erg resoluut in wat hij goed en slecht rijden / africhten vind. Ik denk dat hij daar echt niet positief over was en terecht.
Wat mij ook positief opviel was het commentaar van Peters bij de 4 jarigen op de ruiters en dan met name het uitleggen van de hals (voorwaarts naar het bit) en niet strak inelkaar getrokken bovenin.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:38

sarabande schreef:
Terlia zou een tijdje in de wei gegund moeten worden. De merrie heeft sinds ze 2 1/2 was alleen maar shows, wedstrijden en keuringen gelopen. Dat kan ze zo te zien tussen de oren niet meer verwerken, en neem het haar eens kwalijk.


Precies: helemaal mee eens. Er heeft nogal wat druk op die merrie gestaan en de verwachtingen waren hoog gespannen. Lekker 3 maanden de wei op en dan weer bij de basis beginnen, lijkt mij.

Even on-topic:
Ik vind Florencio een super fijn beest: geweldige stap en geweldige galop. Maar ben ik nu de enige die het paard toch een beetje kunstmatig vind draven? Elk paard moest ook een rondje op de volte halsstrekken. Ik vond dat Scandic daarbij bijvoorbeeld in draf mooier in tact bleef dan Florencio. Maar ik heb de finale met de andere ruiters erop niet gezien, dus daar had ik het misschien beter kunnen beoordelen.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:47

Rien is africhter pur sang! Hi kan super scholen en is heel direct en zegt waar het op staat. Precies zoals ik het wil hebben. Bij hem zou ik ook wel willen lessen. Jammer dat het prijzig is.

Terlia moet idd lekker de wei in en misschien een veullie??? Florencio?? Haha!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:51

Rien heeft dus een goede beurt gemaakt maar lees nergens wat over Sandreo; was hij nou de terechte winnaar of was er gewoon gebrek aan beter ?
Troy was blijkbaar nog niet klaar voor het de Pavo Huilen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:54

Sandreo was de absolute winnaar van 3 excellente 4 jarigen.
Florencio zal heel veel ruitergevoel geven en beweegt heel soepel en ruim, maar als hengst vond ik hem niet echt indrukwekkend.
Op Terlia lijkt me een leuke combie Suzanne F Haha!

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:03

Hebben jullie allemaal iets gemist op de finale-middag Tuschinski won die dag OK dan! gaf de test-ruiters het beste gevoel beter dan Terlia en Sandreo !!!
te weinig punten in de voorronders deden hem op de tweede plek belanden Verdrietig

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:06

Het ook wil ook wat Haha!