Baan in de paardenwereld..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Baan in de paardenwereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 12:25

Kan iemand mij helpen, ik zoek een baan in de paardenwereld: manege, fokkerij enz. maakt niet uit.

Waar kan ik het beste kijken? Is er misschien een internetsite? Of uitgave van een krant?

Graag jullie reacties, Party!! Party!! Party!!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:29

Een baan in de paardenwereld is heel erg leuk, maar hou er rekening mee dat je zo weinig verdiend, dat je de spreekwoordelijke "stuiver om je kont te krabben" niet hebt. Je werkt vaak 7 dagen per week en krijgt dan 1 zondag in de twee weken of zelfs per maand vrij.

Maarja, als dat is wat je wilt.... In de Bit staat altijd een advertentie van een bedrijf dat bemiddelt tussen maneges-privéstallen en ruiters die daar willen gaan werken. Ik ben even de naam kwijt, maar kijk eens in de Bit zou ik zeggen.

Toos paardloos

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 12:39

Dus HARD werken en WEINIG verdienen *LOL* . Ik ga zeker ff op zoek naar 'de bit', om te kijken wat daar allemaal instaat.

Mocht er iemand al ergens werken op een manege ofzo, dan zou ik daar ook graag wat reacties van willen horen, of het echt zo zwaar werken is en zo weinig vrije dagen??

Alvast bedankt, Imker Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:41

vriendin van mn broer werkt op een manege. Ze werkt volgens mij op een aantal doordeweekse dagen en ook op zondag. dat is best naar lijkt mij, nooit een zondag vrij. maar t zal vast wel wennen hoor.
paardenwereld is idd erg hard werken en weinig verdienen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:45

De paardenwereld is hard... Altijd werken, nooit vrij.. Als je niet al vroeg ontdekt bent is het moeilijk om als ruiter aan de top te komen.. Dus wat doe je dan de hele dag.. uitmesten, laarzen poetsen, opzadelen met een beetje mazzel wat droogstappen...
Weinig verdienen en lang doorgaan....

Tis een keuze die je maakt....

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:49

Ja werken in de paardenwereld is vooral hard en lang werken en weinig vrij hebben en nog minder verdienen. Maar er zijn ook leuke banen zoals die van mij. Maar je kunt de Homac in Hengelo gelderland bellen, zij bemiddellen in banen in de paardenwereld (0575-467382). En bij de opleiding in Deurne zit ook een bemiddelingsbureau Agrojobs o.i.d. heb ik geen tel.nr. van, verder is het slim om in In de Strengen of de Hoefslag te kijken voor banen, dat zijn namelijk de proffecionele paarden bladen de Bit komt te veel bij niet prof. paardenmensen en de echte serieuze adv. zullen dus niet altijd voor dat blad kiezen.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:50

Ja, hehe, HOMAC, die bedoelde ik. Die staat altijd in de Bit. Verder staan er ook altijd nog meer vacatures in de bit en in de paard en sport heel soms ook....

Toos paardloos

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 13:10

He Hanna, mag ik vragen wat voor een leuke baan je hebt dan?

De Homac zal ik zeker ff bellen, ben benieuwd wat daar uit kan komen, het moeten wel professionele banen zijn ja, anders heb je nog kans dat je dus echt uitgebuit wordt en de hele dag alleen maar de stallen aan het uitmesten bent Haha! .

Bedankt voor je info!! Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:36

Wat er hier boven gezegd is klopt als een bus. Als je daarbij een leuke baan vind is het ook niet erg.
Je kan ook zelf advertenties plaatsen in de vakbladen, volgens mij krijg je gegarandeerd een antwoord.
Succes met het vinden van een leuke baan!

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 13:48

Nou bokkers, ik heb gebeld met..... HOMAC!!!

Niet echt positief nieuws Huilen Huilen

Ten 1e: hele lange werkdagen
Ten 2e: min. 40 uur werken, eigenlijk beginnen met 60 uur (was normaal)
Ten 3e: minimumloon

En ze vragen echt meiden van 17, 18 jaar! Dus helaas........ Misselijk

Hier konden ze me niet verder helpen, nou maar eens kijken in de bladen wat ze daar bieden??

Anders toch maar blijven dromen Dromen Dromen !! BAH

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:18

DROMEN!?
Nachtmerrieen zul je bedoelen...
Wat verwacht je van een baan in de paarden?
Sterren ontmoeten, grote prijzen winnen!? WAKE UP! als je nu nog niet aan de top rijdt zul je er waarschijnlijk ook niet meer komen...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:22

Gitte schreef:
Nou bokkers, ik heb gebeld met..... HOMAC!!!

Niet echt positief nieuws Huilen Huilen

Ten 1e: hele lange werkdagen
Ten 2e: min. 40 uur werken, eigenlijk beginnen met 60 uur (was normaal)
Ten 3e: minimumloon

En ze vragen echt meiden van 17, 18 jaar! Dus helaas........ Misselijk

Hier konden ze me niet verder helpen, nou maar eens kijken in de bladen wat ze daar bieden??

Anders toch maar blijven dromen Dromen Dromen !! BAH



Ehm dat probeerde ze je dus al duidelijk te maken Tong uitsteken

Ik heb voor een normale baan gekozen, en droom ervan ooit nog eens een privestalletje te beginnen...
Ik heb stage gelopen in de paarden, en jah het was hard werken voor nix...
Ik wist dat bij voorbaat en heb ook niet voor deurne gekozen zoals vele andere meisjes wel deden in mijn omgeving met mooie dromen e.d. Lachen


Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 14:24

vanda's schreef:
DROMEN!?
Nachtmerrieen zul je bedoelen...
Wat verwacht je van een baan in de paarden?
Sterren ontmoeten, grote prijzen winnen!? WAKE UP! als je nu nog niet aan de top rijdt zul je er waarschijnlijk ook niet meer komen...


NEE, joh, Frusty ik zocht een baan!! Dus gewoon WERKEN op een manege, fokkerij of iets dergelijks. Je weet wel: paarden poetsen, uitmesten, rijden, voeren enz. enz. enz.

Snappie Lachen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:30

uhm ja.. dat snap ik...
maar ik zou toch maar gauw wakker worden uit je droom uhmm nachtmerrie dus...
Want echt het leven in paarden voor vats werk is niet mooi..
Leuk voor in het weekend... maar anders...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:47

en wat ga ik proberen? ik ga naar Best Alert voor een opleiding surveillant te paard! Eens kijken of dat niet iets voor mij is.

De hond is de betere mens

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:56

Kijk eens in In de Strengen en/of Hoefslag van week 11/12 daarin staat een interessante advertentie van een landgoed in Noord-Holland, ze vragen daar een zelfstandig opererend stalhoofd (m/v).
met kennis van paardenhouderij, rijkunstig bij voorkeur L/M niveau. voor een recreatiestal op een landgoed in Overveen met ca. 6 paarden (voor 2 families), binnen-buitenbak aanwezig.
Werkzaamheden:- zelfstandig runnen van de stal enz. en ze bieden, woning, goed salaris, 1 weekend per maans vrij vanaf donderdag ochtend, 20 werkdagen vakantie enz. Brieven onder nummer.
Zie IDS nr. 6 van 22/3 en Hoefslag 11 van 14 maart j.l.
Succes ermee

Gratis af te halen mooie jonge katten

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:59

Desiree schreef:
en wat ga ik proberen? ik ga naar Best Alert voor een opleiding surveillant te paard! Eens kijken of dat niet iets voor mij is.


Kijk, dat is nou wel leuk...

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:00

Tuurlijk is het in de paardenwereld hard werken maar er zijn meer plekken waar je hard moet werken wat dacht je van de kinderopvang of de gezondheidszorg???? Dat even terzijde ik zou pas in de paardenwereld gaan werken als ik een goede opleiding heb gedaan! (paardenhouderij bijvoorbeeld) Maar dan nog als je al een goede baan vind ddan blijft het hard werken daarom is mij afgeraden om de paardne in te gaan dus ik ging basisonderwijs doen niks aan nu doe ik een herorientatie (doormiddel van testjes er achter komen wat je wilt) en wat kwam daar uit? dieren als sector en als subsector paarden daar ligt echt mijn hart dus ik denk dat ik echt de gok ga nemen en gewoon de opleiding paardenhouderij en manegment ga volgen

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 15:20

Go for it, 'Pferdje'!!! SUCCES Lachen

En 'Hanna'..., thx.

Lijkt me wel wat 'stalhoofd' op een landgoed! Pling

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:33

Ik ga ook in de paardenwereld werken. So what? Dan heb ik een minimum loontje, maar paarden zijn mijn leven, en dan ga ik niet op een kantoor zitten ofzo...

Verder word ik een uitstekend trainer! Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:46

ik wou ook in de paardenwereld, maar mensen hebben mij waker gemaakt Knipoog
ik ga gewoon nu iets doen waar ik goed in ben (paarden ook wel hoor Knipoog ), de kinderen in dus Haha!
En dan op een creche ofsu, nou dan 's middags werken ofsu, en sommige dagen helemaal, ik zie wel, maar paarden blijven er, bovendien wil ik ook les gaan geven Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:48

XoNo schreef:
Ik ga ook in de paardenwereld werken. So what? Dan heb ik een minimum loontje, maar paarden zijn mijn leven, en dan ga ik niet op een kantoor zitten ofzo...

Verder word ik een uitstekend trainer! Schijnheilig


Hahaha, ik spreek je nog wel over 7 jaar! Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:56

Ik heb gekozen om wat anders te doen door deze redenen. Lang werken en weinig geld.
Ik heb besloten het als hoby te houden. Dat betekend niet dat ik er niet goed in wil worden ofzo. Ik heb misschien zelfs het geluk dat ik er een beetje geld mee kan verdienen. Heb net een eigen pony en die is nu al goedgekeurd voor de dekdienst. Pure mazzel wat ik waarschijnlijk niet zal houden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:59

Prima"]
[quote="XoNo schreef:
Ik ga ook in de paardenwereld werken. So what? Dan heb ik een minimum loontje, maar paarden zijn mijn leven, en dan ga ik niet op een kantoor zitten ofzo...

Verder word ik een uitstekend trainer! Schijnheilig


Hahaha, ik spreek je nog wel over 7 jaar! Knipoog
[/quote]

Is goed Haha! Maargoed, ik neem dus geen risico, en ga voor mijn havo diploma. Ik snap wel dat het moeilijk is in de paarden, vandaar dat ik een soort back-up wil hebben mocht het toch niet lukken. Dan kan ik namelijk altijd nog op kantoor gaan zitten Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:03

XoNo schreef:
MBT havo:Dan kan ik namelijk altijd nog op kantoor gaan zitten Haha!


Ook met een baan in de paarden (stalhouder, manege-eigenaar c.q. manager) moet je regelmatig op kantoor zitten Knipoog . Rekeningen betalen, voer bestellen. Overzichten maken mbt winst en verlies etc.
Vraag me af of je dat zelfs met Havo redt Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Milow2018 en 112 bezoekers