vraagje over hoefschoenen(van rijssen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

vraagje over hoefschoenen(van rijssen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 14:46

we zitten er over te denken om voor rydar hoefschoenen te nemen. hij heeft marquis gepromoot, maar daarvan was van de standaart maat de achterste niet goed(zn ballen lagen te hoog/laag, weet ik niet meer precies). dus naar mijn mening vallen dan alle standaart maten af. (kunnen ze misschien wel vermaken?). op internet kwam ik dus van rijssen tegen, en toevallig stond er in de nieuwe landleven ook een stuk over de hoefschoenen van van rijssen. daarin stond dat hij natuurlijk bekapt. en ze zo op maat maakt. dus daarover had ik de volgende vragen, wie weet het antwoord??
- maakt hij ze iets ruimer dan de hoef, zodat zn hoeven gewoon kunnen groeien(dus niet om de week de hoefsmid in de lente)??
- hij bekapt natuurlijk, maar mijn hoefsmid niet, en aangezien dat anders is, passen de hoefschoenen dan nog wel??(in landleven stond dat je het het beste zelf kon bijhouden, maar mn ouders laten het liever gewoon aan de hoefsmid over)
weten jullie hier de antwoorden op???

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 21:20

schopje..

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:48

Ik heb voor mijn pony ook hoefschoenen van Smit. Hij maak de schoenen niet ruimer, je kan daarom het beste een week of drie nadat hij is bekapt naar Smit gaan. Smit bekapt de hoeven dan nog op zijn eigen manier. Dat is dat hij ze van achtere korter maakt. Ik denk dat je aan de hoefsmit kan vragen of hij ze ook op die manier wil bekappen maar het kan ook op de gewone manier van die schoenen zijn ook zo gegipst.
Succes met je keuze...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 08:11

Gewoon je eigen smid laten bekappen (hoor voor het eerst dat Smit natuurlijk bekapt eerlijk gezegd).
Van de voeten wordt een gipsafdruk gemaakt, hierin heeft de hoef genoeg ruimte voor het hoefmechanisme.
Wat er in Landleven staat moet je maar snel vergeten, laat het bekappen alsjblieft over aan mensen die ervoor geleerd hebben (tenzij je zelf een cursus bekappen hebt gedaan).

Verder zijn de schoenen dus altijd passend, immers ze zijn op maat gemaakt.

Veel succes ermee!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:53

Pride heeft ze ook en ik houd al ruim een jaar pride zijn voeten bij met een 'natuurlijke' bekapping. Er is zeker nog wat groeiruimte maar de boel te lang laten worden is uiteraard ook niet de bedoeling Knipoog

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:00

Denk ook eens aan andere schoenen: ik rij met Dallmertjes!
www.Dallmer.de

succes