Wilhelmus voor Bonfire

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Wilhelmus voor Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 13:16

http://www.telegraaf.nl
Telegraaf

DEN BOSCH - Met duizenden witte zakdoekjes, een oorverdovend applaus en veel, heel veel tranen op de tribune is kampioenspaard Bonfire van Anky van Grunsven gisteren massaal uitgewuifd tijdens het Indoor Brabant in Den Bosch. Bonfire mag na tien jaar topprestaties en drie dagen na zijn negentiende verjaardag met pensioen.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:16

Anky's allerlaatste kür met haar favoriet werd een waar hoogtepunt op het internationale paardenconcours in Den Bosch. "Het was het grootste geluk in mijn leven een paard als Bonfire tegen te komen", sprak Anky tijdens het emotionele afscheid in een bomvolle ring.

Onder anderen mr. Pieter van Vollenhoven en minister Brinkhorst, maar ook talloze captains of industry, zagen de veelvuldig kampioen voor de laatste maal een kür rijden. Voor het eerst werd ook het Wilhelmus speciaal voor een paard gespeeld!

Warmbloed Bonfire won samen met Anky niet alleen goud tijdens de Olympische Spelen in Sydney op de individuele dressuur in 2000. In 1992 en 1996 was hij goed voor driemaal olympisch zilver. Vanaf 1991 was hij maar liefst negenmaal achter elkaar Nederlands kampioen, in 1999 zelfs Europees de beste. En sinds 1995 won hij vijfmaal de bekerfinale. Nog nooit eerder werd een speciale partituur, de Bonfire Symphonie, geschreven voor een paard.

Talloze bezoekers schoten de tranen in de ogen toen alle zestien (oud-)verzorgers en -verzorgsters met brandende fakkels hun held de ring in begeleidden en een hart vormden, het bekende hart waarmee Anky haar lieveling altijd bedankte na een kür.

Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:50

Helemaal geweldig !!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:52

Echt super gewoon,ik zit hier ook met een brok in mijn keel.Echt geweldig gewoon!

liefs layla d

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 19:31

wat een overdreven gedoe allemaal. sorrie hoor maar ik ben al helemaal geen fan van anky en bonfire, maar vind het wel heel knap wat ze allemaal heeft gepresteerd met dat paard.
maar zoals dat soort afschijds toernee's zijn (niet alleen voor bonfire) belachelijk gewoon.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:15

Ik was er bij Haha! en vond het echt super!
Het was zo mooi en echt... vooral toen Anky zo geemotioneerd het publiek toesprak zat echt iedereen geruisloos te luisteren...
SUPER WAS HET!
En iedereen zwaaien met de zakdoeken,...
Ik heb er ook 3 ( Haha! )
Er staat zo: Bedankt Bonfire, *hartje*, Anky

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:12

Vind je het gek. Ik kan die emotie heel goed begrijpen. Als je jaren lang zoveel energie liefde en moeite erin steekt. Het duurt zolang voodat je zelf aan de top staat. Laat staan als je weer van paard verwisseld, dan moet het beestje het ook maar kunnen allemaal. Ik vind het een prestatie van wereld voormaar. Ik had daar, als ik anky was, ook heel geemotioneerd geweest. Metname als je, met de geschiedenis die je samen opbouwd, besluit om het boek af te sluiten!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Horsy4ever
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:38

Ik was er niet bij (jammergenoeg)
Heb het op tv gezien
Anky en bonfire reden de gouden kur.
Anky sprak vervolgens: " Vergeet bonfire niet"
Nou dat zal ik zeker niet doen.
ik heb met tranen in mijn ogen naar de tv gekeken. Huilen
Dit was de laatste keer dat hij een kur reed.
Hij had al een tijd geen wedstrijd gereden.
Hij had er echt plezier in.
Het is gewoon echt een beroemdheid in Nederland.
En niet alleen in nederland.
Zoiets kun je never nooit nog een keer met een paard beleven.
Hij heeft het verdiend om nu met pensioen te gaan.
maar ik weet zeker dat anky en vooral bonfire het vreselijk zullen missen.
hij krijgt het beste pensioen wat een paard zich maar kan wensen.............

Paarden zijn net als drugs,
je raakt eraan verslaafd.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:49

Hey ik was er ook bij!!
Ik heb ook 2 van die zakdoekjes, en Anky zei idd: ik wil maar 1 ding zeggen : VERGEET HEM NIET!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:37

Ik ben er niet bij geweest ,maar een ding is zeker: wat die twee gepresteerd heeft heeft niemand nog geevenaard.
Al die 10 jaar zijn er geen andere paarden geweest die maar bleven presteren.Ze verdwenen gewoon en kwam ze niet meer tegen op Wb finales.
De enige die overeind bleven al die jaren waren dit tweetal,tweeenheid kun je wel zeggen.
17 jaar samenwerken en dat nog eens 10 jaar op het allerhoogste niveau,doe dat maar eens na!

Ik zal ze nooit vergeten!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:19

Isabell Werth en Gigolo misschien? Die hebben toch net zo lang op hetzelfde niveau gepresteerd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:44

het krange is gewoon dat dat paard met zijn 19 jaar zo ongelooflijk fit is. Ze zou hem mee kunnen nemen naar Jerez en daar nog goed presteren ook! Het lijkt me zo moeilijk om zo'n paard dan echt terug te trekken uit de sport. Anky heeft altijd geroepen dat ze op het hoogtepunt wilde stoppen, en ik denk dat ze daar heel goed aan doet.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:27

BONFIRE vergeten?[color=#] NOOIT![/color] s`werelds beste dressuur paardje!! Huilen

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:36

Ik hoorde gisteren trouwens een leuke quote over Bonfire. Het gesprek kwam op het onderwerp hoe vreselijk moeilijk het is om een goed paard te vinden, maar nog moeilijker om er een te houden! Want op een keer zal het paard toch een keer geld moeten gaan opbrengen. Voor een dekhengst wordt het op den duur toch moeilijk om dekken en sport te combineren, en tja, als er op een gegeven moment echt geboden wordt op je paard... Daarop kwam de opmerking: "je kunt maar het beste een lelijke ruin hebben die niemand wil, zoals Bonfire, dan kun je hem tenminste helemaal voor jezelf houden" Haha!

odette
Berichten: 86
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:24

ik was er ook niet bij maar stopt anky nou ook ermeer?Met het dressuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gea99, November108, Yom en 21 bezoekers