Vezelrijk eten..Wie o wie helpt even??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Vezelrijk eten..Wie o wie helpt even??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 18:11

Ik ben een aantal maandjes terug naar de dokter geweest vanwege mn maagklachten.. En mn darmklachten en dus ook een slechte stoelgang.. Scheve mond
Nu zei mn dokter dat ik dus vezelrijk moest gaan eten.. Scheve mond Tja.. Heb het nl. wel gedaan maar nu een poosje niet meer en hup vd week weer op geblazen buik en niet naar de wc kunnen.. (Ik ga rustig 1x in de 2 weken naar de wc om te poepen Scheve mond )
Wat kan ik het beste eten hiervoor? Waar zitten de meeste vezels in?? Wie o wie wil mij hier even mee helpen??

keep calm, I'm engaged!!! <3


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:20

Roggebrood, volkoren brood (eigenlijk alle volkorenproducten), kiwi's schijnen goed te zijn bij darmklachten.
Heb je de "stoelgang" thee van Kneip als eens geprobeerd,? werkt erg goed, verkrijgbaar bij drogist en reformhuis.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:10

tip 1 nooit laxeerder theesoorten en aanverwante producten gebruiken. Minimaal 2 liter vocht per dag. Voldoende beweging. De tijd nemen om te toiletteren en ook gaan als je moet.

Vezels zitten in volkorenproducten, groente, fruit, aardappelen. Mocht dat niet helpen laat je dan eventueel door een prof. adviseren waar eventuele knelpunten zitten in de voeding en hoe je het met bijv. zemelen kunt aanvullen.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:04

Zemelen.
Echt probeer dat eens door je yoguht/ vla te eten, na een paar dagen merkt je het verschil.
Er komen bij mij in de bakkerij veel mensen op dokters advies zemelen halen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:08

Volkoren pasta, volwaardige rijst, meergranenbroden, je hebt speciale vezelrijke ontbijtgranen in de supermarkt, probeer (snelle) suikers te vermijden (snoep, frisdrank, chocolade, koekjes,...),...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:10

vezelrijk eten zonder heel veel drinken betekent alleen maar meer ellende. Daarnaast zijn er twee soorten vezels. De ene geeft prikkeling aan de darmen en de ander trekt vocht aan en zorgt voor een zachtere ontlasting.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:38

Bij de apotheek kan je vezels kopen die je in je yoghurt oid moet doen. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Het zit in zakjes en smaakt eigenlijk nergens naar. Ik heb het ook een poosje gebruikt en is echt ideaal.

Verder veel fruit en bruin brood/roggebrood. Suikers vermijden en veel water drinken.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:57

Kiwi's daar zitten veel vezels in!
Kellogs allbrain ook mega veel

Yakult helpt ook (zoiets hebben ze nu ook bij de aldi)
Je kunt ook bij de apotheek gele zakjes poeder kopen en dat moet je oplossen in water en daarvan gaat het ook veel beter.

(heb zelf een spastische darm)

22 Januari verwachten we ons kleintje

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:01

oerbrood.
en geen thee of wat dan ook om af te slanken gebruiken anders poep je strakkies nog minder.
knackebrot, ontbijtkoek, veel groente, veel fruit, geen vette jus

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:06

Vanes schreef:
Zemelen.
Echt probeer dat eens door je yoguht/ vla te eten, na een paar dagen merkt je het verschil.
Er komen bij mij in de bakkerij veel mensen op dokters advies zemelen halen.


idd zemelen. Door de yoghurt zijn ze nog te eten ook.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers