Vreselijke vakantie!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Vreselijke vakantie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 20:43

Ohh, wat een drama zeg!! Verdrietig Ik heb nog nooit zo'n vreselijke vakantie meegemaakt.. Murphy's Law was in deze zeker aanwezig.. Verdrietig

Zaterdag aangekomen in Uddel.. Alles goed gegaan met de reis.. Haha! Ik helemaal trots op Winnie, hij had zich prima gedragen Lovers Annemieke en Omar waren ook goed aangekomen.. Later kwamen ElCid ( loes ) en Joelledsr ( Joelle ) ook aan, die hadden zondag een Edurance in kootwijk die Annemieke en ik zijn gaan groomen.. Haha!

So far so good.. Zaterdagavond een ritje gemaakt, alles goed. Winnie wel wat drukker, maar heel goed te sturen en verder braaf..

Zondag hebben we gegroomd, alles is super gegaan.. Haha! Loes en Joelle zijn goed gefinished, wij helemaal trots dat we het goed hebben gedaan Haha!

Zondagavond wilden we een ritje gaan maken in het bos.. En dat hadden we beter niet kunnen doen.. Verdrietig

We waren net 10 minuten weg, paarden superbraaf en rustig.. Toen kreeg ik het briljante plan om de kaart een heel klein stukje open te vouwen.. ( ik weet het dom, blabla, reken maar dat ik dat nooit meer doe, een grotere straf had ik niet kunnen krijgen, geloof me.. ) Winnie slaat op hol, ik val, breek mijn enkel, haal mijn schouwder open, had godzijdank een cap op die dus in duigen ligt en paard liep los..

Annemieke heeft Winnie gevenagen terwijl ik werkelijk waar heb liggen krijsen.. Het enige wat ik nog weet is dat ik geen lucht kreeg en een onwijze, helse pijn voelde in mijn been ( rechtervoet om precies te zijn )

Ik heb gegild, gekrijst, gehuild en zelf 112 gebeld..

Om een lang verhaal kort te maken.. Ik heb mijn enkel gebroken, ben met ambulance afgevoerd, paarden hebben losgelopen in het bos omdat Omar en Winnie zich hebben losgetrokken van Annemieke, die daardoor ook nog eens een aantal blauwe plekken heeft opgelopen.. Het drama dus compleet.. Verdrietig Binnen 2 uur nadat het gebeurd was was ik al geopereerd ( met ruggeprik ) en sinds maandag heb ik loopgips.. Ik heb nu een stalen plaatje in mijn enkel..

Toch zijn Annemieke en ik gebleven, we maken er het beste nog van zeiden we.. Ja!! Dat hebben we gedaan, het werd toch nog gezellig he Annemiek?? Lovers

Nou, mijn nieuwe baas reageerde heel begripvol, ik ben maandag ziek gemeld en woensdag had ik een brief op de mat dat ik per direct ontslagen was.. Wat niet mag, dat verhaal krijgt nog een goed staartje, is hij nou helemaal?? Boos!

En vandaag gingen we naar huis, paarden in de trailer, alles leek goed.. Gaat oneens Omar helemaal uit zijn naad in de trailer.. Met zijn benen over de voorste balk en die hebben ze uiteindelijk moeten loszagen en verdoven.. Gelukkig nits gebroken, maar Annemieke heeft het geloof ik inmiddels helemaal gehad.. Ik ook trouwens, voorlopig alle ellende van een half mensenleven in 1 week gehad.. Verdrietig

Nogmaals, ik WEET dat het op hol slaan van mijn paard mijn eigen schuld was.. En NOGMAALS ik hoef er geen preek voor, want ik kan de eerstkomende 7 weken nar mijn eigen stomme fout kijken door het blok gips aan mijn poot..

Ik moet het alleen ff kwijt, dit geloof je toch niet?? Verdrietig



geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:49

Ik had het gisteren al van Irene gehoort, wat een drama zeg, meid heel veel sterkte, ik begreep dat je voor volledige revalidatie wel een jaar uit mocht trekken Ach gut

Doe rustig aan, verwijt je zelf verder niks, het is gebeurt, je kan er niets aan veranderen
Geef Winnie maar een dikke knuf

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 20:50

Ik hou zoveel van mijn kanjer.. Wacht maar.. Ik ben vastberaden om eroverheen te komen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:51

Dat is flink balen zeg...

Denk dat je zelf weinig aan dat ongeluk kon doen, gewoon dikke pech dat ze schrok en bovendien dat je zo ongelukkig terecht kwam.

Gelukkig dat het met het paardje in de trailer goed af is gelopen. Altijd eng, zoiets!

Sterkte met je enkel Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:51

Heel veel sterkte met alles!!
Heb je nog erg last van je enkel???
En hoezo ontslaat je baas je... alsof jij van plan was je enkel te breken :/
Hopelijk komt alles goed....
KiZz... Pling

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:53

Tjongejonge zeg, Omar maakte de elllende dus nog even compleet Huilen

Je weet wat ik van de week gezegd heb he. Nu eerst aan jezelf denken en dan straks weer samen met Winnemans aan de slag.

En die baas van je Stoom uit je oren Stoom uit je oren
En die smilie had ik nog nooit gebruikt Knipoog Is ie nu helemaal gek geworden Boos!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:54

Jee wat een drama Scheve mond.

Ben je net 2 dagen op vakantie en dan dit.

Heel veel sterke en beterschap Ach gut. En een knuffel voor Winnie en Omar Lachen.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 20:54

Mijn baas is een eikel.. Zo simpel is het gewoon, maar iemand die ziek is mogen ze niet ontslaan Knipoog

En ik dank de heer op mijn blote knietjes dat ik altijd zelf zo wijs ben om mijn cap op te zetten, anders was ik er denk ik niet meer geweest..

En dat meen ik echt!! Ik rij NOOIT meer zonder.. De cap heeft mijn leven gered..

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 20:55

En nu ga ik weer naar benee, film kijken met paps en mams, die zijn zich ook rot geschrokken..

Met een beetje mazzel krijg ik morgen de laptop aan de gang en kan ik beneden bokken Haha!

Ireen, je bent een goede steun geweest van de week, als ik weer ff in een dippie zit bel ik je nog ff Lovers

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:58

Onder het motto elk nadeel hep se voordeel Haha!

Je bent nu overdag thuis, dus kan ik mooi een keertje doordeweeks langskomen, krijg je persoonlijke peptalk van me en kan ik een functioneringsgesprek met winnemans houden Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:03

Jee, wat een verhaal! Sterkte met je enkel!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:03

tjonge zeg, hoeveel pech kan je hebben Ach gut

beterschap met je enkel en geef die baas maar een rotschop met je goede voet Tong uitsteken

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:15

Wat een ellende zeg, ongelofelijk. Zit je nog in je proeftijd, anders heeft je baas geen recht om je te ontslaan, hij moet dan eerst een verzoek indienen bij het CWI met reden.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:33

jeetje wat k*u*t trouwens ga goed na of je wel ziek gemeld bent is zeer belangrijk(was mijn baas vergeten nadat ik me duim had gebroken)
Ennuh van die kaart dat doe ik ook altijd kaart lezen op paard kan prima!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:37

Hoe kùn je nou in godsnaam een kaart te paard openvouwen Boos!


geintje Knipoog
Zoiets zou ik dus ook gewoon doen onder het mom van: "Niet zeiken, dan had je maar geen paard moeten worden"

Heel erg veel sterkte iig!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:38

Tjee, hoeveel ongeluk kan je hebben in een week, nou veel sterkte met je baan. En beterschap.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:49

Meissie toch. Wat een eikel vane en baas zeg. Direct rechtsbijstand bellen hoor.

En wat die fout betreft waarom een preek? Maken we niet allemaal wel eens dingen mee waarvan we nadien zeggen 'had ik het maar niet gedaan'?

Sterkte. Knuf van mij.

'Paint' it 'Black'

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:13

Jeetje meid wat een ellende........heel veel beterschap en sterkte.
Het is gewoon pech hebben.......gekke fjord Schijnheilig ...toch denk ik dat Oliva en Winnie heeeeeeeeel veeeeeeel op elkaar lijken Hyper!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:14

jeetje, wat een nachtmerrie! Verheug je je zo op vakantie, krijg je dit! Heel veel sterkte en als je advies wilt over je werk, heb er inmiddels behoorlijk verstand van gekregen, dus pb me dan maar!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:17

hoeveel pech kan je hebben in 1 week?
Jeetje heel veel sterkte...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:28

Tallie1979 schreef:
Nogmaals, ik WEET dat het op hol slaan van mijn paard mijn eigen schuld was.. En NOGMAALS ik hoef er geen preek voor, want ik kan de eerstkomende 7 weken nar mijn eigen stomme fout kijken door het blok gips aan mijn poot..


Wat is schuld? Als je de reactie van je paard van tevoren had geweten, dan had je die kaart vast niet uitgevouwen toch? Wie verwacht er nu dat een paard op hol slaat omdat je een kaart een klein stukje uitvouwt? Ik niet in ieder geval. Ik heb de halve veluwetrail gereden en legde regelmatig de kaart compleet uitgevouwen over de hals van mijn toenmalige paardje. Daar heb ik destijds toch echt geen seconde over nagedacht dat dit eventueel niet zou kunnen....

Het is gewoon een ongelukje geweest met achteraf gezien nare gevolgen. Als je je niet had bezeerd en je paard vrolijk naast je gras was gaan eten dan had je er achteraf nog hard om moeten lachen ook. Dus probeer jezelf nu niet de schuld te blijven geven.

Wel heel erg veel ellende in zo'n korte tijd trouwens. Heel veel sterkte!

juval

Berichten: 13087
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:10

jee, wat een narigheid allemaal. Heel veel sterkte met het herstel van je enkel. Wel lekker veel tijd om te bokken nu dus....

Balen dat je je baan kwijt bent, was het nog in je proeftijd?? anders mogen ze je tijdens ziekte inderdaad niet ontslaan en zou ik er zeker werk van maken als ik jou was. Veel succes daarmee.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:14

Zoals al eerder gezegd is: een ongeluk komt nooit alleen...Murphy's law ten top! Zo zie je maar weer...

Heel veel beterschap gewenst inderdaad en bovenal: succes met het vinden van nieuw werk!

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:21

Ai dat is niet best Scheve mond

heel veel beterschap!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 08:13

Wat een pech zeg! Inderdaad kun je jezelf wel voor je kop slaan, maar ja, zoals al eerder gezegd: zulke stommiteiten met paarden maakt iedereen.
Beterschap en succes met je werk!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers