schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 18:40

Ik kon niks vinden op het internet vandaar dat ik het maar hier probeer. Mijn pony had eerst een singelplek achter zijn voorbeen dus bij zijn oksel. Nu hebben ik al een aantal weken geen singel meer om gedaan, maar nu breid die plek zich uit. Ik kan de haren er gewoon afhalen en er zit "dood"? vel aan. Ook zit er zulke plekken op zijn benen, niet veel maar wel wat. Nu zat ik te denken aan een schimmelinfectie. Wat denken jullie wat dit kan zijn en wat ik er het beste tegen kan doen?

01-02-08 Lotte!


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:01

Het kan best schimmel zijn, dan weet ik zo niet. Ik zou er maar mee naar de dierenarts gaan. Als het schimmel is, moet je je paardje gaan wassen met speciaal spul dat je van je DA krijgt. En als het schimmel is, dan is het ook zeer besmettelijk! Ook voor jou! Was dus heel goed je handen als je nog niet zeker weet wat je paardje heeft. En aai ook geen andere paarden als je net jouw paard hebt geaaid! Succes


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 19:04

Zijn broer staat wel bij hem in de wei iis dat dan ook erg?

01-02-08 Lotte!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:09

alshet inderdaad schimmel is, zal die broer het misschien ook wel krijgen, want schimmel is besmettelijk.


Het kan ook nog schurft zijn, dat moet je weer met andere middelen bestrijden dan schimmel, de enige die kan constateren wat het is, is de Da, dus.... bellen maar!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:10

Als het daadwerkelijk schimmel is, moet je zo veel mogelijk contact met andere paarden vermijden. Mijn paard heeft ook vroeger schimmel opgelopen van een paardrij-kamp waar ik toen geweest was (hoi hoi), was ik dus niet zo blij mee. Terug op stal begon het als een heel klein plekje op haar hals. Ik dacht er verder niks van totdat het steeds groter werd. Het haar was weg en het nam de vorm aan van ringen op de hals. Maar je hebt natuurlijk vele vormen van schimmel infencties. Ik mocht niet aan andere paarden komen, mijn paard mocht ook geen contact met andere paarden hebben zolang ze de schimmel had. Heel goed je handen wassen! En ik moest elke dag mijn paard helemaal (!) wassen met dat spul wat ik van de DA had gekregen, om de schimmel tegen te gaan en verdere verspreiding te vermijden.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 19:12

heeft er iemand misschien een foto van dan kan ik het vergelijken.

01-02-08 Lotte!

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:16

Mijn paard heeft 2jr geleden ook schimmel gehad, het jeukte ook.

Ik heb hem toen behandeld (paar keer) met immaverol en toen was het weg en het is nooit meer terug gekomen. Je kan het gewoon bij elke paardenzaak kopen, zou het niet van de da nemen, is veel duurder voor hetzelfde spul.

Als je het gebruikt hebt dan moet het met een dag of 4 wel minder of zelfs helemaal weg zijn. Je moet het verdunnen met water en dan op je paard spuiten met bv plantenspuit. Vergeet niet om je dekje te wassen en je borstels ermee te behandelen en overige benodigdheden.

Je kan idd andere paarden en jezelf besmetten, niet verstandig om hem bij een ander te zetten, die kan het dan ook krijgen. Goed handen wassen na het aaien etc. voordat je een ander paard aanraakt.

Ik zou het gewoon een paar dagen gebruiken, het kan geen kwaad als het geen schimmel blijkt te zijn, als het niet minder wordt kun je altijd nog de da erbij halen. Succes ermee!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:28

ik heb wat onsmakelijke foto's ge-pb't


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers