conditietrainen met blessure?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

conditietrainen met blessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 15:26

Ik wil m'n eigen conditie toch weer wat gaan opbouwen, sinds ik autorijdt is er namelijk helemaal niets meer van het kleine beetje conditie dat ik had over! Maar ik zit met een probleem, ik heb erg snel last van m'n enkels en knieën vanwege o.a. een paar oude blessures. Hardlopen of veel fietsen zit er dus niet in. Ook ben ik niet echt een waterrat, dus zwemmen is ook niets voor mij.
Wat zijn leuke sporten om de conditie op te vijzelen, zonder dat het de enkels of knieën belast?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:56

roeien? Is ontiegelijk zwaar... dus ik ga toch maar hardlopen, ondanks mijn slechte knieen en enkels. Bij mij is het gewoon een kwestie van goed rekken, goeie schoenen en niet gelijk de hele marathon willen lopen Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:27

hmm das lastig ik zou het zo snel even niet weten, fietsen op een hometrainer in de lichtste stand. Roeien idd.

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb het in mijn rug en ik krijg er met alles wat ik doe last van.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:27

Zwemmen is toch wel het meest ideale dan.
Ook al vind je het dan niet zo leuk.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:39

ik heb hetzelfde probleem.... Mn rug is zwak... mn enkels zijn ook verschrikkelijk slecht en ik wil een goede conditie!!!
Zwemmen vind ik niet zo erg.. maar ik weet toch wel dat ik dat niet vol ga houden... 3 x in de week naar het zwembad ofzo dat doe ik toch niet... tenzij ik met een groep mensen ga.. maar er wil niemand mee... dus dat schiet niet op.. fitness kan ik wel vergeten met mn enkel.. dus dan blijft er weinig over....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:52

Ik heb snel last van mn knieen en doe nu powerplate. Dat is meer fitnessachtig dan conditietraining, maar wel super... ik heb blijkbaar spieren waar ik niet wist dat ik ze had Lachen Zie ook mijn topic op algemeen over powerplate, of www.power-plate.com geloof ik

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:33

Whahaha nu al je hebt je rijbewijs nog maar net dat gata dan wel heel snel hoor....maar neem een voorbeeld aan mij en ga fanatiek fitnessen ...niet te fanatiek want dan ga je tegen de vlakte hahaha ! je kan ook fitnessen onder begeleiding van een fysio...! ik weet nog wel een bepaald iemand die dat doet Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:43

Ik hoef geen betere conditie.
Ik fiets iedere dag minstens 40 min op redelijk hoog tempo, laatste 20 min (lees terugweg van school Haha! ) iets slomer.. Schijnheilig
En dan loop ik eigenlijk de hele dag op stal en van het rijden heb ik een goede conditie. Sinds ik eigen rijpony's kreeg ben ik echt veel sportiever geworden!

Zou je niet kunnen fitnessen ofzo?? Of net zoals Laui! heel goed rekken en strekken voordat je gaat rennen ofzo? Verward