wie komt er hier uit rotterdam of omgeving?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

wie komt er hier uit rotterdam of omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 12:13

ik ben erg benieuwd hoe het met de stallingsmogelijkheden is rondom zuidland/heenvliet,spijkenisse,enz.
is nog niet voor nu hoor maar evt. in de toekomst (heeeeel eventueel hoor nog geen abrupte plannen ofzo!)en kunnen jullie ook vertellen wat er betaalt word aan stalgeld,hoe de voorzieningen zijn en ook men-mogelijkheden(ik men voornamelijk dressuuurgericht dus in een binnenbak)ik zoek een stal waar vooral veel rust heerst,en liefst natuurlijk weidegang.

soms is het beter om te zwijgen


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:46

Mike woont in hellevoetsluis vlak bij spijkenis.
en ik sprak daar iemand met een eigenpaard maar vond de prijzen daar idioot hoog.
Zij betaalde toen 500 piek voor een stalling met weidegang maar alleen een buitenbak (ongeveer een jaartje terug)en geen uitrijmogelijkheden
ofja zo'n 15 min door de stad naar het strand maar dat deed bijna iedereen met een trailer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:53

o o Sanderijn, waar ga je aan beginnen? Vanuit gelderland naar de randstad..... En dat als paardenliefhebber zijnde. Je bent gewend meer te krijgen voor een bepaald bedrag, en dan krijg je voor meer geld minder terug....

De hond is de betere mens

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:10

Ik sta in hoogvliet(onder de spijkenissebrug)wij hebben 3 buitenbakken geen binnenbak,geen wei je kan wel naar buiten als je onder de brug doorgaat kan je helemaal over een groot fietspad tot eind rhoon,en langs de maas.
We hebben ook een parkje,maar niet echt bos ofzo Verdrietig
Ik betaal in guldens 500 en sta op zaagsel.
De stalleen beginnen van 350 tot 600 Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 13:15

he wendy, ik heb een vraagje voor jou. Ken jij een meisje dat Wendy heet, en een donkerbruin paard heeft dat Nephar heet?

De hond is de betere mens

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:18

Present Lachen Maar eeh...ik woon echt in hartje Rotterdam en heb mijn paard in Oud Beijerland staan...weet verder niets over stallingskosten in Heenvliet oid.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:21

Ik kom ook uit die buurt. Heb een aantal jaren bij de Prinstenstad gereden. Pension was daar toen (dik 10 jr terug) al fl 750 p/mnd Verdrietig

Ik zou dus NNNOOOIIITTT meer terug willen. Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:34

Ik weet dat de stallingsprijzen daar asociaal hoog liggen, verder weet ik niks over Rotterdam, behalve dat Danceparade in de zomer vet gaaf is Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:48

Sanderijn, niet om je hoop de grond in te boren, maar met paard zou ik er niet aan beginnen.. 't is een crime hier.

:evaw:

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:28

ik woon in Papendrecht (rond dordrecht) en qua stalling is het hopeloos maar soms is er wel een stalletje vrij nu ook, het is 20/30 min. van Rotterdam

....

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:49

Ik sta in Poortugaal op een stal met een buitenbak, niet superveel voorzieningen, maar wel weidegang van mei tot oktober en een stapmolen. In de winter betaal ik 190 euro voor een box, incl hooi, stro en biks, 2x per week de stapmolen, een buitenbakk en een losgooibak (waar Bill trouwens uitspringt Frusty )
In de zomer staat hij 24/7 op het land, ip van 1 mei tot 1 oktober. Daar betaalde ik vorig jaar f 150,- per maand voor, weet nog niet wat het dit jaar gaat worden.
Ik sta in Poortugaal, op een stal waar door meerdere mensen gemend wordt. Je kunt hier redelijk rijden, achter is een soort park, waar je kunt mennen, en je kunt ook naar de Oude Maas, en daar kun je rijden zolang je wilt Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:37

zuidland, zuidland,,,,,ahhhhhhhhhhhhh ben je gek geworden???\
ik ben daar geboren en heb daar 17 jaar gewoond......................BAH!!!
Is nu wel gegroeid, zuidland, maar was toen een echt gat!!!
en wat stalling betreft; je hebt hippisch centrum simonshaven, bekend hier in de omgeving (hoor mij nou "hier" ik woon "hier" al heel lang niet meer...... Haha! )
maar ik weet niet wat voor prijzen jij gewend bent, maar stalling kost hier in guldens toch wel zo'n 350 tot 700 gulden, afhankelijk van wat er allemaal bijzit, een hoop centjes dus.
Gemiddeld is het denk ik richting 450-500 gulden.

jeetje, sland, zoals het wordt genoemd.
laten we het zo zeggen: "ik zou er nooit meer naartoe teruggaan" maar oke.......

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:29

heey! Kom je 'mijn' kant op..? Lachen ( ik denk ook ver in de toekomst..)
leuk wonen hier hoor! Knipoog

idd, bij een grotere stalling ( pensionstal of manege oid) betaal je minimaal 450 piek en dat kan oplopen tot ca. 600 piek.

maar je moet 'gewoon' bij een particulier langsgaan, daar kun je meestal aanzienlijk goedkoper staan, helemaal als je je paardje veel buiten wil en bijv. niet continu op stal ( kost sowieso meer strooisel en eten).

Hier op goeree ( iets onder hellevoet e.o.) kun je -als je ff zoekt -bij een boer staan voor ca. 250 piek per maand, is ook afhanklijk van de 'service' die je wil: voer/mest je zelf ja/nee, etc.
OOk in regio hellevoet zaullen deze mensen wel bestaan, al zit je daar wel weer iets dichter bij de stad dan wij hier.
Ik vind het rijden hier buiten ook prima ( oke, ik heb na 15 jaar de polders wel gezien haha), maar dat kan 40 km verder weer heel anders zijn natuurlijk..
Je zit iig dicht bij de kust, en dat vind ik persoonlijk heerlijk.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:04

Sorry desiree die ken ik niet,zal eens rondvragen hier en daar Pling

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 23:17

hoi

ik snap niet dat je hier heen wil Haha! wij willen juist richting jou kant op Knipoog .
het is hier duur de enige goede manege in omgeving spijkenisse(dat je niet te ver hoeft te rijden)is simons haven daar heb je alles voor ik dacht fl 550,- de manege in hoogvliet vind ik erg duur tegenover simonshaven.
als je verder gaat richting helvoetsluis heb je meer keus maar ik ken daar alleen een stal in rockanje waar ik sta(ze nemen alleen nog oude paarden aan)maar daar heb je dus niet veel aan.

groetjes

ps mirage gidran kon je deze al: het is geel en het gaat terug in de tijd................


de bus naar zuidland
is verzonnen door een slandenaar

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 00:36

flaim schreef:
de enige goede manege in omgeving spijkenisse(dat je niet te ver hoeft te rijden)is simons haven daar heb je alles voor ik dacht fl 550,-


Deze manege wou ik ook net opnoemen. Maar de prijs valt reuze mee als dat idd maar 550 gulden in de maand is. Ik rij er vaak de indoor-marathon wedstrijden (vorige week zondag nog 1) en het is idd een hele mooie manege met veel voorzieningen.

Citaat:
ps mirage gidran kon je deze al: het is geel en het gaat terug in de tijd................

de bus naar zuidland
is verzonnen door een slandenaar


Ha ha, ok andere gebruiker, maar ik ken hem als de bus naar Maasdijk...... Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:57

Buitenzorg"]
[quote="flaim schreef:
de enige goede manege in omgeving spijkenisse(dat je niet te ver hoeft te rijden)is simons haven daar heb je alles voor ik dacht fl 550,-


Deze manege wou ik ook net opnoemen. Maar de prijs valt reuze mee als dat idd maar 550 gulden in de maand is. Ik rij er vaak de indoor-marathon wedstrijden (vorige week zondag nog 1) en het is idd een hele mooie manege met veel voorzieningen.

Citaat:
ps mirage gidran kon je deze al: het is geel en het gaat terug in de tijd................

de bus naar zuidland
is verzonnen door een slandenaar


Ha ha, ok andere gebruiker, maar ik ken hem als de bus naar Maasdijk...... Haha!
[/quote]

zoiets als het is geel en gaat naar het buitenland? De bus naar Rotterdam Haha! Maar eeh....550 gulden in de maand is niet veel hoor. 600 gulden blijkbaar ook niet als ik het zo zie...750 piek per maand vind ik gewoon te gek voor woorden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:39

ze zijn mischien nu wat duurder bij simonshaven want ik hoorde pas dat je eerst als je daar van buiten af de binnenbak wilde gebruiken fl10,- was per uur en na de euro kosten het 10 euro ik hoop niet dat het nu 550 euro is Haha! .


groetjes

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:38

haha buitenzorg, ik vond het wel leuk hoor! Haha!
schijnt tegenwoordig wel veel "import' uit rotjeknor te zitten, ik weet het niet, ben er na mijn vertrek (10 jaar geleden) nooit meer geweest.
Binnenkort toch maar 'ns langs m'n oude huis rijden.....

maarre, simonshaven kost echt wel meer dan 550 hoor!!
enne, ze zocht rust............en dat heb j niet op een grote manege....

ik weet ook nog een stal in hekelingen, willemshoeve ofzo, is wel een aardige stal denk ik. En daarnaast zijn er ook ZAT pensionstalletjes, maar die vind je vanzelf wel, dat hoor je het meest via via.....

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:45

Ik sta nu zelf op op HC Simonshaven. Prijs voor een paard is 290 Euro. De voorzieningen zijn super, maar er kan eigenlijk niet gemend worden in de binnenbak denk ik. We hebben wel erg veel plek, maar op 'normale tijden' zijn alle bakken bezet.

Ik woon dus zelf in Hoogvliet en ik vind dit de enige acceptabele manege in deze omgeving, maar ik ben wel een zeikerd.

Als je echt geinteresseerd bent, dan kan ik wel voor je op zoek gaan!

Oh ja bij ons is weidegang van mei tot oktober.

Enne...Buitenzorg, wanneer kom je weer, kunnen we even afspreken!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:18

Hallo daar, ik kom dus ook uit deze omgeving. Goed laat ik beginnen met de stallen die al genoemd zijn, geen van allen mijn favoriet, heb eigenlijk weinig op met de grote stallen hier in de buurt. Ik heb nog een tijdje op Ravensheuvel gestaan wat mij weer wel beviel (jammer genoeg niet veel weidegang). Persoonlijk vind ik S'haven weer niets en eigenlijk geldt dat voor zo'n beetje alle maneges hier in de buurt. Ze hebben wel allemaal d'r eigen goeie en slechte kanten, dus er zullen altijd discussies blijven bestaan over mensen die voor of tegen een stal zijn, maar dit is mijn mening. De prijzen van alle grote stallen en maneges hier liggen tussen de 450 en 750 gulden afhankelijk van je wensen. (stapmolens/weidegang e.d. zijn ook niet erg vanzelfsprekend).

Ik ben echter een verwend nest Haha! , heb altijd bij een boer gestaan en ondanks de weinige luxe heb ik het daar goed naar mijn zin gehad. Ik kon mijn eigen hoefsmid/veearts/instructeur uitkiezen en de paarden konden/kunnen naar buiten wanneer we wilden. We betaalden 200,- gulden in de maand incl. voer/hooi/stro, alles zelf doen (behalve overdag voeren) waardeloze bak, maar goede uitrijmogelijkheden en lekker rustig.

Helaas komt hier ook een einde aan, mijn oude beestje gaat nu naar een pensionstal een dorpje verderop (nog steeds bernisse) en daar betaal ik bijna het dubbele van wat ik gewend was. Heb er ook wel meer luxe en nog steeds weidegang, wat ik erg belangrijk vind.
Tiffy mag nog een zomertje op het land blijven.

Mijn tip ga niet op zoek naar een grote stal, maar struin de polders af omg. Hellevoet/Bernisse/Spijkenisse/Brielle en je vindt vanzelf wel een leuk rustig stalletje met voor hier normale prijzen (tussen 350 en 500 gulden) en (uit)rijmogelijkheden. Als je perse binnen wilt mennen ben je toch op de grotere stallen aangewezen, de stallen zijn hier echter over het algemeen niet gewend aan menners en erg druk.

Ik zou er nog maar een paar jaartjes over slapen voor je hier heen komt. Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 15:51

allemaal errug bedankt voor de info!super!daar kan ik zeker wat mee.
tja ik weet wel dat achterhoek het mooiste is maar ja als je verlieft bent geworden en die persoon woont en werkt daar...............maar das allemaal nog in de toekomst hoor en ik ben zelf namelijk niet gebonden aan werk hier,tja en ik huur ook alleen een woninkje dus voor mij is het makkelijker te vertrekken.tuurlijk zou ik voor tinkie alleen al wel hier blijven maarja vrouwtje wil ook wat he? Knipoog eerst maar eens zien waar deze liefde naartoe gaat!maar goed heel erg bedankt allemaal,mocht ik idd die kant op komen dan neem ik wel contact op met een aantal van jullie om de stallen eens te mogen bekijken waar jullie staan..............thanks!

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, Boheme, goldith, GoogleAdsense, ingvdh, Jessica_1998, lovemyhorse1, meintje, Rijsa, Rooss_24, Shetje14, Vagabondo en 83 bezoekers