Is gewoon pony houden dan zo minder...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:06

haha...ik ken dat...iedereen heeft zoiets..wat moet je met zo'n kleintje, daar kun je toch niet op rijden?!
Maar het leven met pony's draait om honderduizend andere dingen dan rijden, dat snappen veel mensen niet.
maar het gaat erom dat jij achter je keuze staat en er gelukkig mee bent!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:25

haha ik heb ook een minpaard en veel kleiner als een a welshje hoor zie mijn prfoel maar Knipoog

lekker doen wat je wilt en nergeer die mensen wa tje ermee meod !!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:18

Hihihi, als je zo'n kleintje neemt als horsewisper hoef je ook geen trailer te kopen, die kan gewoon in een grote hondenbench..... Wat een ienimini!! Hier loopt trouwens wel een Welsh A rond, die is voor mijn dochter, maar ik ben er ook druk mee aan het tutten elke keer.....

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:27

ik vind pony's ook gewoon veel leuker, veel vragen ook aan mij waarom heb je geen paard, want je bent 18.

ik ben gewoon helemaal gek van haffies, en andere pony's

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:33

Ik heb ook 2 pony's

1 van 1.43m en 1 van 1.47m

Zie profiel Knipoog

Ik vind pony's gewoon leuker dan paarden, ben zelf 1.70m, maar weeg maar 48 kilo...gaat dus echt prima!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:42

Ik heb ook een ponytje van 140 ong...Ik ben zelf 170 ong. En ik vind dat het best kan, en wat anderen ervan vinden zal me worst wezen, hij draagt me nog met gemak dus. Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:01

Citaat:
ja hgoor, ik ben zelf 32 en heb ene welsh van 1m40, nu ben ik zelf ook niet zo groot dus dat past wel.

maar mensen zeggen het wel es, waarom ik niet ene grotere koop.
nou dit past toch goed zeg ik dan?

gewoon doen wat jij wilt hoor.,
ik vind paarden mooi, maar ik ben ene pony-mens


Dit is precies mijn verhaal Haha! ik ben helemaal gek op mijn pony, kan er alles mee en wil echt geen ander paard. Beter nog, ik heb haar laten dekken en heb inmiddels een jaarling merrie van haar. Wordt misschien iets groter, maar niet veel. Die wil ik ook houden, want ben helemaal verzot op de karakters...

Gewoon lekker doen wat goed voelt voor jou, je koopt een paard/pony voor jezelf en niet voor iemand anders!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

DoeT
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:18

ponys zijn geweldig!! paarden vind ik maar eng groot!! (behalve als ze braaf zijn dan wil er wel op rijden Knipoog )

Ik vind ook dat je paard/pony niet alleen hebt voor te rijden.. mensen zeggen vaak: als je een jong paard heb moet je nog zo lang wachten!
Hallo, wachten?? wat denk je dat je in die jaren nog moet doen voordat je kan rijden!

Als ik een paard of pony in de wei zie grazen, sorry maar dat vind al genieten! En ja als je erop kan rijden, is nog leuker... Ik houd van kleine maatjes en ik vind echt niet dat je een grotere moet nemen voor de mooi!!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 13:36

Fonnie schreef:
Ik heb ook een ponytje van 140 ong...Ik ben zelf 170 ong. En ik vind dat het best kan, en wat anderen ervan vinden zal me worst wezen, hij draagt me nog met gemak dus. Haha!

dus ik kan met mn 1.65 nog op een pony van 1.30. ik heb nl een super merrietje op het oog van 1.30

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:37

Ik vind dat nou ook! Vroeger was ik helemaal op de paarden. En toen ik mijn fjord kocht, en later 2 shetjes ben ik helemaal op de pony's over gestapt. IK ben 18 jaar, heb nu alleen 2 shetjes, ben een "klein mensje"en kan dus nog op ze rijden. IK ben helemaal fan van pony's omdat het karakter van een pony mij meer aanspreekt, eigenwijs, dwars, doen waar ze zin in hebben, heel erg slim. (ik kraak paarden niet af want ik ben een paarden en pony gek hoor!)

Kris now she's an angel in heaven...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:40

Als het een stevige pony is zou dat gerust kunnen, maar als ie een beetje tenger is dan zou ik toch eerst een proefritje maken en foto's of video maken. Ik ben 1.65 en heb een (redelijk smalle) pony van 1.40, gaat nog net maar ze zou niet kleiner moeten zijn naar mijn idee.

Zo kan je zien hoe dat er uit ziet vanaf de grond. Je moet natuurlijk niet een naar gevoel krijgen omdat je er later achter komt omdat je benen er onderuit steken.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:45

koop gewoon lekker een pony ik heb 4 shetlanders en ik ben echt heel blij met hun op 1 rij ik en de rest is nog jong

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:45

zitake schreef:
dus ik kan met mn 1.65 nog op een pony van 1.30. ik heb nl een super merrietje op het oog van 1.30


Ik denk dat dit best mogelijk is. Zolang de pony jou kan/wil dragen...waarom niet dan? En wanneer je er maar één keer per week mee zou rijden, mag dat toch helemaal geen probleem zijn.
Heb zelf ook drie pony's!!! Eentje van 1m50,1m44 en kdenk ongeveer 95 cm(shetlander). Mijn twee grootste dragen me met gemak en ben 1m63 groot.

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:17

zitake schreef:
dus ik kan met mn 1.65 nog op een pony van 1.30. ik heb nl een super merrietje op het oog van 1.30

IJslanders zijn soms ook 1.30 hoog (heerlijke hoogte!) en daar rijden gewoon volwassenen op van 1.80... Die zijn waarschijnlijk wel wat steviger dan die jij op het oog hebt. Ik ben miss 5 cm kleiner als jij maar rijd gewoon nog op een shetlander van iets van 1.10. Ben iets van 43 kg. Ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen maar in het dorp waar zij staat rijden allemaal lange mensen op shetlanders, ponys en er staan ook vrij veel ijslanders (voor Zeeland) waarbij de mensen soms tot op de koten komen... (hun voeten dan als ze erop zitten).
En pony's... Heerlijk! Dat karakter, die bewegingen... Heb (reken, reken) misschien 6 x op een paard gereden. Laats op het verzorgpaard van mn vriedin, zat wel zonder zadel, maar had bij de draf het gevoel dat ik de bomen in gelanceert werd en die galop, pff, alsof er alleen maar hindernissen stonden. Vandaag strandrit gemaakt op een pony/paard en dat was ook wel vreemd maar toch wat beter uit te zitten. Geef mij maar een pony!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 16:18

he leuke reacties allemaal. ik heb nu een leuke merrie op het oog. alleen nog even met mn ouders bespreken of ik ze mag kopen. ze is best stevig, geen zo'n dunnetje, daarom sprak ze me ook aan. ik heb nog een tweejarige hengst gezien van ook die hoogte maar die is echt dun vergeleken met die merrie.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:20

Ik ben ook nog enthousiast shetland ruiter, en dat gaat niet veranderen ook. Ik men ook en doe er eigenlijk alles mee.

Ik wil niets liever dan die kleintjes Haha!.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:22

ik vind pony's ook veel lekkerder rijden dan paarden. maar goed het gaat nu om een kleine maat. en als je er niet op gaat rijden, dan zijn er nog genoeg leuke dingen mee te doen hoor. dus als je een welschje wilt
neem je er toch gewoon eentje. veel plezier met je pony. *LOL*

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:56

ik vind kleine paardjes ook het leukst!!
ik krijg ook vaak reacties van waarom verkoop je al die kleintjes niet zodat je een grotere kunt kopen.. maarja ik wil geen grotere ik vind die kleintjes gewoon het leukst!!
ik heb nou in totaal 8 pony,s waaronder dus 5 shetjes en 3 welsjes.

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:22

Ik ben ook helemaal ponyfan, hoewel ik net zo lief op een paard rij. Ik heb een New Forest jaarling gekocht ( grote maat) Vooral omdat ik het ras erg leuk vind en omdat zijn karakter mij ook erg aanstond. Ik ben zelf ong 1.72 en heb vorig jaar nog op een NF pony gereden ging perfect!
zie maar:
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:04

mooie pony hoor (vind vos met bles altijd heel leuk)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:28

Hier ook een pony mens
Ik heb een shetje, een mini appie en 2 welshjes, nu 3 want uit die 2 is een mooi veulen gekomen
Ik ben 1.75m lang en weeg rond de 100kg dus rijden op mijn pony's is uit den boze maar je kan er zoveel meer mee doen

Voor het rijden hebben we nog 2 grote kwpn-ers maar mijn hart ligt toch echt bij de kleintjes, ook bij de grote hoor, die zijn mij net zo lief maar de kleintjes hebben een heel apart plekje bij mij

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:35

Ik heb een IJslander van 1.40.
Ik ben zelf rond de 1.70

als ik mensen tegenkom tijdens het rijden krijg ik soms wel commentaar, maar daar luister ik nieteens naar.
Mijn paardje is sterk genoeg voor mij en heeft ook absoluut geen moeite om mij te dragen.

Gewoon schijt aan hebben wat andere mensen zeggen.
Hoe je het ook allemaal hebt, het is nooit goed volgens anderen!

Nieuw profiel! Eindelijk

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:01

Hey Wyko, gefeliciteerd Lachen
Ik ben ook helemaal into pony's, ik heb ook nooit iets met paarden gehad moet ik zeggen. Doe mij maar een beestje onder de 1.50m dat is mij groot genoeg!
Sikiley is slechts 1.36m en Amber is 1.44m, maar dat vind ik prima. Ik ben zelf 1.68m.
Vooral als ik op Siik rijd krijg ik wel eens reacties of die pony niet veel te klein voor me is, maar ik stoor me daar eerlijk gezegd totaal niet aan.
Mijn vriend vindt pony's ook stukken leuker dan paarden, maar volgens mij vindt hij die grote dieren ook veel te eng Knipoog

Faber quisque fortunae suae

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:21

Hier ook een ponyfan Tong uitsteken En dan vooral Shetlanders Cool

Komt vaak voor dat mensen shetten niet zien als echt pony's. Dan vragen ze, wat heb jij voor pony dan, dan zeg ik "twee shetlanders", en dan is het echt zoiets van, pfffff een shetlander Verward En dan krijg je dus inderdaad van, wat moet je daar nou mee Verward

Nou, heel veel Haha!

Ik kan er eigenlijk verder ook niet mee zitten, als ik me maar vermaak en als die ony's zich maar vermaken toch Tong uitsteken

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:01

Ik heb dus ook absoluut niks met paarden. Geef maar een lekkere eigenwijze pony. Haha!
Ik heb zelf drie shetty's, en een lol dat ik er mee heb. Wil nooit meer iets anders (naja, later een haflinger of ijslander erbij)!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, meniekske, Toushie en 39 bezoekers