Spaarloon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Spaarloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:13

Het kabinet heeft weer iets bedacht om dekoopkracht van minima te beperken. Ze willen voor huishoudens met 2 inkomens maar 1
spaarloon regeling toestaan..

Straks moeten we met zijn allen op een houtje bijten ik hou mijn hart vast voor prinsjes dag.....

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:15

Niet te bang zijn meteen.. Meestal beginnen ze heel veel dingen te brullen voor prinsjesdag en vervolgens komt het niet door de kamer heen.. Gewoon even afwachten dus..

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:20

Maar spaarloon was toch al afgeschaft ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:20

Premiesparen was afgeschaft Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:22

Gatver en de PC-Prive regeling is er ook uit. En dat om mensen die uitkering trekken bij te staan.
Ga een baan zoeken zoals iedereen.
De hard werkende zijn zoals gewoonlijk weer eens de dupe. Misselijk

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:54

En ze pakken de 2 verdieners...
en die hebben juist veel kosten daarom werken ze alle2 tsss

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:26

VVD stemmen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:32

Lame schreef:
VVD stemmen........


Die beloven net zo goed gouden bergen en presteren ook geen donder.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:38

Haha.. wie wel dan in de Nederlandse politiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:50

Lame schreef:
Haha.. wie wel dan in de Nederlandse politiek?



Niemand... Helaas... Ze zijn allemaal hetzelfde

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:55

Ik vind het best eng hoor, hypotheekrenteaftrek, hoe lang zal dat nog duren?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:00

De VVD is niet echt diervriendelijk dus daar stem ik in elk geval niet op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:07

Diana_Mabel schreef:
Ik vind het best eng hoor, hypotheekrenteaftrek, hoe lang zal dat nog duren?


Daar maak ik me idd meer zorgen over.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:09

We gaan steeds meer de kant van Amerika op.. straks kunnen we alles zelf betalen tot aan alle ziektekosten aan toe.. Straks moet je elke dag werken zonder ziek te worden anders heb je geen inkomsten meer..

Wij tweeverdieners zijn inderdaad weer de dupe.. Mensen die een uitkering trekken kan je vind ik niet over één kam scheren. Je hebt mensen die echt niet anders kunnen en je hebt mensen die het bewust doen..

Ik ken een stel wat bewust van een uitkering leeft. Tegen de tijd dat hij weer voor een keuring moet, snuift hij een lijntje, gaat bij die controle uit z'n dak en wordt weer afgekeurd.. Ondertussen hebben ze wel goudgeld wat ze verdienen met de nodige hennepplantages.. Hier kan ik echt onwijs slecht tegen.. Vooral als je hun uitgave patroon ziet en wat wij (alletwee 40- urige werkweek) niet kunnen doen.. Dan baal ik gigantisch! Maar ik zou niet willen ruilen hoor! Liever eerlijk mijn geld vangen..

Maar de mensen die echt niet anders kunnen dan leven van een uitkering, daar kan je alleen maar medelijden mee hebben, want dat is absoluut geen vetpot.. Ik vind het een lastige zaak, wordt in ieder geval niet blijer van ons politiek Den Haag!
Laatst bijgewerkt door Lame op 27-08-04 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:09

Tja, ik ben echt benieuwd hoe alles over zo'n 10 a 15 jaar staat..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:17

Het is er al door. En die sukkels hebben per direct ook PC prive afgeschaft, zodat er niet nog mensen zouden zijn die het op de valreep nog ff bestellen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:36

Diana_Mabel schreef:
En ze pakken de 2 verdieners...
en die hebben juist veel kosten daarom werken ze alle2 tsss


Verward ????? Tweeverdieners veel kosten? Als je allebei werkt heb je naar mijn weten nog altijd veel inkomsten!!!
Dat jij op basis van die inkomsten je uitgavenpatroon aanpast is jou probleem. Er zijn zat mensen met 1 inkomen of 1 en een paar uurtjes en die komen ook rond...
Trouwens als jij alleen omdat de spaarloonregeling wordt afgeschaft in de problemen komt dan klopt er in jou financien iets niet. Zoveel schie je daar nou ook weer niet mee op.. was meer een mooi spaarpotje dat je grotendeels zelf betaalde

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:13

Jullie hebben het volgens mij een beetje verkeerd begrepen. Werknemers die meerdere werkgevers hebben mogen in de oude regeling bij iedere werkgever het maximum bedrag sparen, dit wordt aan banden gelegd en mag je per persoon het maximum sparen, onafhankelijk van het aantal werkgevers.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 23:00

toscana schreef:
:? ????? Tweeverdieners veel kosten? Als je allebei werkt heb je naar mijn weten nog altijd veel inkomsten!!!
Dat jij op basis van die inkomsten je uitgavenpatroon aanpast is jou probleem. Er zijn zat mensen met 1 inkomen of 1 en een paar uurtjes en die komen ook rond...
Trouwens als jij alleen omdat de spaarloonregeling wordt afgeschaft in de problemen komt dan klopt er in jou financien iets niet. Zoveel schie je daar nou ook weer niet mee op.. was meer een mooi spaarpotje dat je grotendeels zelf betaalde


Misschien moet ik het anders zeggen, jonge startende 2verdieners hebben veel uitgaven.
Huis kopen en inrichten dat is geen koopje Lachen je rekent op bepaalde financiele constructies bij de aanschaf van je huis. Met het spaarloon bouwen wij kapitaal op zodat we over 30 jaar flink kunnen aflossen.
Het gaat niet om een uitgaven patroon maar om een dak boven ons hoofd.
Ik heb niets te klagen maar als je een beslissing neemt op basis van een regeling die er op dat moment is is het vervelend als die regeling vervalt zo kun je nooit een beetje zekerheid opbouwen voor later.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 23:01

astridh schreef:
Jullie hebben het volgens mij een beetje verkeerd begrepen. Werknemers die meerdere werkgevers hebben mogen in de oude regeling bij iedere werkgever het maximum bedrag sparen, dit wordt aan banden gelegd en mag je per persoon het maximum sparen, onafhankelijk van het aantal werkgevers.


Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb Bloos

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:07

Diana_Mabel schreef:
Misschien moet ik het anders zeggen, jonge startende 2verdieners hebben veel uitgaven.
Huis kopen en inrichten dat is geen koopje Lachen je rekent op bepaalde financiele constructies bij de aanschaf van je huis. Met het spaarloon bouwen wij kapitaal op zodat we over 30 jaar flink kunnen aflossen.
Het gaat niet om een uitgaven patroon maar om een dak boven ons hoofd.
Ik heb niets te klagen maar als je een beslissing neemt op basis van een regeling die er op dat moment is is het vervelend als die regeling vervalt zo kun je nooit een beetje zekerheid opbouwen voor later.


Ja als jullie je spaarloonregeling op de 1 of andere manier aan je hypotheek gekoppeld hebben (of om die t.z.t. af te lossen) is het natuurlijk niet leuk maar het geld dat je aan de spaarloonregeling kwijt was kun je nu natuurlijk nog steeds gebruiken om kapitaal op te bouwen! Alleen het extra fiscale voordeel ben je kwijt..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:35

spaarloon is juist toppie kun je sparen voor een paar jaar later terwijl je er niet kunt aankomen, alleen speciaale gevallen. maar kan je niet spaarloon gebruiken als je alle twee full time heb?

wedstrijden..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tigerboy en 127 bezoekers