Waar paardenwagen "stallen"?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Waar paardenwagen "stallen"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 00:30

Voor de bokkers onder ons met een paardenvrachtwagentje:
waar hebben jullie deze staan? Hebben jullie eigen terrein waar deze staat of gestald op de manege?

Ik heb zelf namelijk een klein wagentje gehad maar ik kwam toch in de problemen met de parkeervergunningen. Deze wagen heb ik ook maar kort gehad.

Nu ben ik inmiddels weer op zoek naar een wagentje maar ik breek echt mijn hoofd over het bedenken waar ik heen moet met zo'n ding. Mijn pony staat niet op een manege of zo dus daar kan ik al niet heen. Ik heb zelfs nog gedacht aan een caravanstalling bv. maar het probleem is dan dat je de wagen maar een aantal keer per jaar kosteloos kunt ophalen en verder elke keer een vergoeding moet betalen. Nou dit is dus niet te doen als je elke week weggaat ermee.

Ik weet zo verder even niets meer. Dus als jullie mij kunnen vertellen hoe jullie dit hebben geregeld, misschien kan ik dan nog ideeen opdoen OK dan!


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:34

En bij een boerke in de buurt of zo? Heb je verder in de 'tuin' geen plaats meer waar die e.v.t. kan staan?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 01:13

Ik heb inderdaad al aan een boer zitten denken maar voorlopig heb ik er nog geen gevonden waar ik zoiets bij heb van daar kan ik het wel vragen!

En in de tuin gaat niet lukken Haha!
Dan heb je meer vrachtwagen dan tuin ben ik bang. We wonen namelijk in een gewone woonwijk in een hoekwoning maar ruimte voor een vrachtwagen is er niet.

Wel hebben we een parkeerpleintje voor de hele buurt waar de wagen mooi past. Niemand had er last van maar ja dan moet je niet zo'n fanatieke milieupolitie hebben die met een plaatselijke verordening zwaait dat de wagen 40 cm te hoog is.....

Ach ja regels moeten er zijn natuurlijk maar als ze dan een goed alternatief zouden bieden. Maar nee je mag de wagen op het industrieterrein helemaal achteraf parkeren. Tja als ik dat doen dan weet ik zeker dat ik mijn wagen binnen twee weken niet meer op de plek vind Boos!

Maar ik zal inderdaad nog eens bij wat boeren in de buurt informeren. Helaas zijn er daar niet zo veel van hier.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 01:22

Op de stal waar je staat misschien? Veel mensen die ik ken met trailers hebben 'm daar staan nl. Of probeer eens iets te regelen met bv een supermarkt in de buurt? De ouders van de vriendin van mijn broertje hadden hun trailer al jaren voor de deur staan, daar hebben ze ook onlangs problemen mee gekregen vanuit de gemeente. Zij hebben nu met de Edah, daar om de hoek, geregeld dat de trailer in de achterste hoek van het terrein mag staan.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:24

Ik heb de wagen gewoon op de oprit staan, of op straat. dat kan ook wel, aangezien ik de wagen nu ook gebruik voor woon-werk verkeer. Voor ik verhuisde, stond de wagen gewoon op stal, waar mijn paard ook stond.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:31

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:34

bel transportbedrijven op in de buurt
die hebben vaak wel plaats over voor n klein karretje !

ik heb die van mij op de oprit staan
die van mij is dan ook wel een megagrote bakwagen
als wij gaan verhuizen dan weet ik zo al wel wat transportbedrijven die ik kan vragen Knipoog

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:38

Die van ons staat in de schuur *LOL*
Nou ja, we rijden hem dus gewoon bij de stallen naar binnen en daar staat hij niet in de weg.
Qua hoogte past het precies, er zit misschien nog zo'n 5-10 cm ruimte boven bij de deur. Verderop in de schuur is er ruimte zat.
Ook met inladen staat hij altijd binnen. Scheelt een hoop problemen met de jonge pony's laden.
En voor de vrachtwagen is het ook goed als hij het hele jaar door droog staat.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:27

Mmm aan een transportbedrijf had ik nog niet gedacht. Zou misschien ook een optie zijn!

Ik ben nog wat opties aan het overdenken, in ieder geval bedankt voor de tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers