Vraagje voor Fjorden-profi`s!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Vraagje voor Fjorden-profi`s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 14:51

Omdat ik eigenlijk niets weet over het Fjordenstamboek en ik toch met een vraagje zit, het volgende:

Een meisje dat ik ken rijdt leuk met haar fjord. Als ze zou gaan starten zou ze ongeveer op L1 niveau zitten, denk ik. Nu doet ze ieder jaar mee aan de keuring en volgens haar was ze op een gegeven moment M dressuur bij het stamboek. Haar fjord heeft alleen de oefeningen van het M nog nooit gedaan.

Hoe zit dat dan? Dit is niet bedoeld als commentaar of om dat meisje af te vallen ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd of M bij het fjordenstamboek hetzelfde is als M bij het KNHS. Weet iemand dit?

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/



Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:59

Ik weet wel dat als je M dressuur ben bij het stamboek dat je dan zo'n soort M proef moet rijden. Daar zitten volgens mij wel van zulke oefeningen in, maar niet echt die KNHS proeven.
En daarbij wordt er altijd heel soepel gerekend en ben je met 150 punten al geslaagd. Dus als het er maar een beetje op lijkt, dan heb je hem zo.

Maar dit alles weet ik niet 100% zeker, daarvoor moet je iemand vragen die écht zo'n proef heeft gereden.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:38

Waarschijnlijk heeft dat meisje dan de Fjordsport-proef op M-niveau gedaan en gehaald. Hiermee mag ze op onderlinge Fjordenwedstrijden in de M starten geloof ik. Het is iig wel wat makkelijker te halen dan de "echte" M Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:04

De proeven van de fjordsport en de KNHS zijn nagenoeg hetzelfde (sinds ze van NPC naar fjordsport zijn gegaan moesten de proeven iets verbouwd worden ivm auteursrecht maar de oefeningen zijn hetzelfde).

Fjordsport wordt iets minder zwaar berekend dan de KNHS jurering en bij 150 punten ben je geslaagd.
Het is dus niet zo dat als je je M diploma hebt dat je dan op dat moment ook idd klaar bent voor datzelfde niveau bij de KNHS.

Het is niet zoals Evy zegt dat het er een beetje op moet lijken, je moet de oefeningen wel echt rijden natuurlijk maar kleine foutjes worden minder zwaar aangerekend dan bij de KNHS.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:46

Ok, zo zit het dus! Nou ja, dat meisje heeft één keer een M proef mogen doen bij de fjorden en daarna vond ze het welletjes. Dat was haar streven ook, dus dat zat wel goed. Maar ik vond het niet leuk om haar te vragen naar de 'echtheid' van de proeven.

Bedankt voor de info!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:13

de anderen waren me voor Haha!.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:03

Volgens mij is alleen die 150 punten niet meer kloppend viv, want dat hebben ze dit jaar toch opgeschroefd naar 156 of 160? Staat me bij voor de proeven L en M?

Voor de zekerheid ff op de website kijken

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:43

Heb ff gekeken, maar op de website staat ook nog steeds 150 voor B-L-M? Nou kan dat natuurlijk nog niet ge-update zijn...

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:42

Yuri schreef:
Volgens mij is alleen die 150 punten niet meer kloppend viv, want dat hebben ze dit jaar toch opgeschroefd naar 156 of 160? Staat me bij voor de proeven L en M?

Je bent bij 150 punten geslaagd (behalve bij A en Z).
LL-dressuur behaal je door 160punten of meer met je L-proef te rijden (bij NPC was je met 156ptn LL-dressuur).

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:48

Fjordenmaniak schreef:
Je bent bij 150 punten geslaagd (behalve bij A en Z).
LL-dressuur behaal je door 160punten of meer met je L-proef te rijden (bij NPC was je met 156ptn LL-dressuur).

aha was dat het! het sotnd me bij dat er iets was met 160

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 43 bezoekers