Paard breekt been bij losgooien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 13:52

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:19 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 13:57

Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat als je paard 's ochtends in de wei wordt gegooid? Kan precies hetzelfde gebeuren dat ze zo vrolijk zijn en een been breken. Er zijn in dat geval ook genoeg redens om een paard niet in de wei te gooien met een groepje. Wat als de een de andere kreupel trapt? Ben je ook ver van huis. Maar lijkt me dat als je vantevoren weet dat je paard gek is misschien beter eerst even uit te laten razen aan de longeerlijn. Maar daar kan dit ook gebeuren. Moeilijk hoor. Maar ontzettend erg voor de eigenaar van dat paard. Groetjes Lisette

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 14:01

Hmm..ik heb hier beetje gemengde gevoelens over.
Ik kan er goed inkomen dat dat erg belangrijk is om na te gaan of het wel verstandig is om je paard gelijk los te gooien.
Dat weet ik ook, en denk er goed over na.
Maar wat ik denk..goed..
Als je paard al 15 min.heeft gelopen aan de hand met je, en je laat hem daarna los.
Hij staat lekker een uurtje rustig en daarna begint ie te spuiten..dan kan ie ook ze been breken.
Risico is er altijd wel..ookal loop je eerst met hem en daarna los.Het kan altijd!
Ik laat Iowa en Xantippe altijd gewoon los als de bak begaanbaar is.
Dan knallen ze vaak, maar ook staan ze vaak stil de eerste uren..en dan na 2 uur gaan ze ook tekeer.
Dan kunnen ze natuurlijk ook van alles bezeren,moet er af en toe niet aan denken wat er kan gebeuren als ze idioot doen!
Maar je hebt gelijk hoor..je kan ze beter eerst even aan de hand stappen en daarna loslaten.
Maar ik laat ze altijd gewoon los, omdat Tippie het niet uit maakt of ze 10 min. vast loopt en daarna los.Ze blijft een jonge baby.
Maar je hebt gelijk hoor! En wat een rot-verhaal zeg.
Maar zo denk ik er eigenlijk een beetje over..
Ongelukjes zitten inderdaad in een klein hoekje.
Ik hoop t nooit mee te hoeven maken,want het lijkt me echt vreselijk.
Groetjes Linda

PS> Heeft Bram nog gewonnen met die test die op Internet stond met die foto's?
FF naam kwijt! Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 14:59

Ik denk dat het bijna niet te voorkomen is. Als je paard een tijd heeft stil gestaan kan je er natuurlijk best rekening mee houden door eerst wat te longeren. Maar je houdt het toch niet tegen. Mijn paard kan een kwartier aan de longeerlijn sukkelen en dan opeens gaat er een knop om en is ze een half uur knettergek. Voor hetzelfde geld denk je nar dat kwartier: o ze is hartstikke rustig, ik gooi haar los en dan gaat ze dus alsnog gek doen. Het is wel zo, dat hoe meer beweging een paard heeft, hoe minder hij van die gekke uitspattingen zal hebben.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:11

en als je paard met andere paarden in de wei gaat kan hij ook zijn been breken hoor.
mijne heeft door een mep van een ander z'n elleboog gebroken.
is gelukkig weer goedgekomen maar voor de sport is hij niet meer geschikt.
het hoogste dat hij waarschijnlijk zal aan zal kunnen is de m klasse.
gelukkig heb ik hem toen kunnen kopen want anders....
nu is het lekker een knuffel en recreatiepaardje.
toedeledoki
gillian

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 19:16

Bram is 28ste geworden Xerpa Pet of the net verkiezingen.Er deden 178 dieren mee.Nummer 1 is een badeend geworden ( foto van plastic eendje). Knipoog groetjes ymke