Ik ben....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 17:01

naar buiten geweest. Lachen Dit mede door de opbeurende en lieve reactie van Sanderijn.
Vol spanning had ik om half 3 Menno opgezadeld en toen ben ik met Astrid naar buiten geweest. Astrid had hem vast aan de longeerlijn en zo zijn we lang het kanaal gaan stappen.
Het klinkt als nix maar voor mij is het toch weer een kleine overwinning. We hadden het weer mee. Het had de hele ochtend geregend maar toen we vertrokken scheen het zonnetje zelfs een beetje. Ik weet niet hoelang het gaat duren totdat ik mijn vertrouwen terug krijg, en misschien lukt het nooit. Maar ik heb vandaag in ieder geval toch stiekem genoten maar van de andere kant ben ik ook weer mijn grote angst al om de kleinste dingen tegen gekomen.
Misschien ga ik morgen gewoon weer, niet te ver en dat net zolang totdat ik dat misschien ooit los durf.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:02

goed joh!! echt goed!! ga zo door hoor! je komt er wel!!!! Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:17

Goed van je!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:29

ooooooooh wat goed van je echt knap hoor dat je al weer een stapje dichter bij een buitenrit bent met je grote schat. en ook erg lief van Astrid dat ze met je mee wandelde!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 17:30

GOOOOOOOOOOO...
met kleine stapjes kom je r wel!!!!!!!

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:26

go girl go girl

go horse go horse

bla bla bla bla

lynn

Love you all!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 19:17

jeetje iris wat ben ik trots op jou!!!!echt geweldig dat je deze stap genomen hebt!!super gewoon!ik ben echt trots op je!

ik heb voor jou nog een tip,en dit helpt echt goed(weet het uit ervaring):als je voelt dat je in paniek raakt of merkt dat je heel gespannen wordt,doe dan deze oefening(ja gewoon op je paard,of waar je je dan ook bevindt):adem twee tellen in door je neus en adem 5 tellen uit door je mond en let daarbij op dat je met je buik ademhaalt,dus met inademen gaat je buik naar voren en met uitademen gaat je buik naar binnen.let goed op de tellen,in 1,2 en uit 1,2,3,4,5 en zo door ademen.het helpt je je aandacht op 1 punt te concentreren en je zuurstof goed te regelen zodat je niet in paniek kunt raken omdat je zuurstof niet ontregelt raakt.

enne,ik ben echt de meest gelukkige meid van de wereld dat ik jou heb weten te inspireren tot deze stap!klasse meid!echt..........

Ineke2

Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 19:21

Gaaf goedzo!!! OP naar de volgende stap Cool Cool Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:25

is misschien beetje domme vraag, maar ik ben dus nieuw dus ken 't eigenlijk ook niet weten... maar waarom durfde iris niet meer naar buiten?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:27

Moet je maar ff uhm bij een voorstel berichtje lezen.. zal um ff zoeken

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 20:29

sorry kan um niet meer vinden, misschien iemand anders?

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 21:14

waar hebben jullie t over?

Love you all!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 21:16

t berichtje waar in staat waarom Iris niet meer buiten durft te rijden


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 21:18

de tip van sanderijn is een hele goeie (ervaring met hyperventilatie??). Als dat goed gaat kun je een liedje fluiten, dat ontspant jou en je paard.
Veel plezier op je volgene rit!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 02:46

ja lovely,en niet alleen met hypervetilatie helpt deze oefening,bij alle soorten angst en paniek en dwangneuroses werkt deze ademtherapie.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 02:48

nikki,lees maar ff hier:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=4539&forum=1&30

daar staat het verhaal van iris.....

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 17:51

En zo kan je em meteen aanklikken: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=1&30
Sanderijn: Was al een paar keer zo een stukje naar buiten geweest maar had na een tijdje het opgegeven. Niet dat ik iemand ben die het gauw opgeeft maar ik zag het niet meer zitten. Er hoefde maar iets te gebeuren en ik was in paniek.
Ga nu dus inderdaad dankzij jou het nog een keer proberen! Zo'n twee keer per week het kanaal pad 2 keer heen en weer. Dan kom ik toch al wat fietsers enz tegen maar het is in verhouding op dat stuk tenminste wel aardig rustig. Al moet ik dit stuk honderd keer lopen ooit zal ik verder durven.
De volgende keer zal op mijn ademhaling letten als ik in paniek raak. Bedankt voor de tip!
Maar ik zou het nog steeds erg leuk vinden als je toch een keertje richting Mierlo komt Lachen
Ben vandaag meteen maar weer gegegaan. Het ging ietsje minder dan gister. Eende die het water is schoten, menno die schrikt en ik die een beetje begin te panieken. Fieters enge auto's enz Lachen Aanstaande vrijdag en zaterdag ga ik gewoon weer. En de komende weken elk weekende, 1 of 2 keer.




_________________
always and forever you and me that's the way our life should be

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Iris op 2001-04-29 18:52 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 17:56

Ik wens je veel succes Iris!! je komt d'r wel!! Party!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:06

nou iris ik vind het echt heel knap van je!

enne turlijk kom ik gauw naar mierlo,ik ben zo benieuwd naar jou en menno en heike en barley,ben zelf ook helemaal welsh-fan dus sta te trippelen om ze eens te zien.ik zal je dan ook precies nog eens de ademhaling uitleggen maar ik geloof dat ik het op internet zo al aardig omschreven had,dat je zelf al kan oefenen.
als menno in paniek raakt:jij ademhalen,2-5 zodat jij rustig blijft en dan gaat de paniek bij menno ook sneller over.

zelf vindt ik bosritten heerlijk,en vooral in mijn eentje,dat doe ik al jaren,en daar geniet ik volop van.ik krijg dus echt angst van het rijden in de bak terwijl er mensen(of nog erger,de eigenaar)staat te kijken dan raak ik in paniek en kan van angst niet meer fatsoenlijk rijden en dan lijkt het echt helemaal nergens meer op en dan denk ik kan maar beter afstappen.

maar als ik in het bos ben?heerlijk,lang teugeltje en lekker zelf bepalen wat ik doe,of ik nou stap of in galop ga,ik bepaal alles zelf en er is dan niemand die me staat te vertellen wat of hoe ik iets moet doen.

ik was vandaag met fadima het bos in(de pony van mare)en die schrikt altijd overal van en is heel kijkerig,maar omdat ik dat weet stel ik me er op in,nou en dan springt ze eens opzij,of loopt ze te oliebollen als er een boomstam ligt ofzo,maar daar geef ik niets om,drijf haar voorwaarts en gebruik me stem en dan is het ook weer over.oe maar ik dwaal af,
ik vind het echt heel goed van je iris en kom graag eens,en geef menno een dikke knuffel van me! Lovers

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:20

ik vind het echt goed van je dat je weer naar buiten bent gegaan nu je dit gedaan hebt voel je je zeker een stuk beter. op een bepaalt moment dan ga je het heerlijk vinden en wil je niet anders (niet dat je dan nooit meer in de bak rijd) nog heel veel succes
gr. thirza

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 17:39

hee,Iris!
ik wou ff zeggen dat ik het heel goed van je vind. Ik heb ook paar weken geleden voor het eerst op Spot buitengereden en durfde een tijd(half jaar Frusty )helemaal niet op haar te rijen. Nu ben ik op Spot nergens bang voor,maar als ik op een vreemd paard zit..En ik heb er niet eens een goede reden voor! Dus:het komt ooit helemaal goed, ik raakte een jaar geleden al in paniek als ik het toch nog een keer probeerde en Spot iets harder ging en nu vertrowue ik haar met alles ,geduld hebben!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 20:08

goed heeee!!!
Ken je centered riding van Sally Swift? Moet je eens lezen, staan dingen in waar je wat aan hebt. Als je wil kom ik het je een keer uitleggen.
Neem vooral kleine stapjes. Uiteindelijk rees je wel weer eens door het bos.
Ik bied je een uitdaging: zodra je het weer durft mag je met mij mee naar het strand. Ik zorg overal voor, jij hoeft er alleen maar van te genieten. deal?

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 17:21

Ik heb nog nooit gehoord van centered riding. Ben benieuwd wat dat kort gezegd inhoud.

Ok deal Lachen al denk ik dat dat misschien nog wel meer dan een jaar gaat duren. Maar als het ooit zover is dan houd ik je er aan Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:58

Centered Riding geeft je een aantal hulpmiddelen om te ontspannen en je zit te controleren en te corigeren.
Voordat iemand nu begint te gillen dat dit wel erg kort door de bocht is: ik heb les in centered riding en weet dus ook dat dat zo is. Maar iemand mag het beter proberen.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:59

Wil je een proefles? mail me even prive.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Dartel, dierenfan, djinnie, OmgiliBot en 57 bezoekers